موضوعات داغ

گردهمایی رنو کپچر سواران در پارک پردیسان تهران + عکس

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
کپچر سواران یکی از گروه هایی است که هرچند وقت یکبار با برگزاری گردهمایی های اینچنینی به تبادلات اطلاعات و تجربیات خود می پردازند. روز گذشته تعدادی از دارندگان رنو کپچر با حضور در پارک پردیسان تهران به منظور بروزرسانی کامپیوتر خودروهایشان گرد ساعاتی را کنار یکدیگر گذراندند.
رنو کپچر یکی از خودروهای وارداتی است که به دلیل ظاهر زیبا و مدرنی که دارد، توانست ظرف مدتی توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. یکی از ویژگی های این خودرو، رنگبندی زیبا و جذابی است که به دلیل ترکیب دو رنگ بدنه و سقف خودرو، جذابیت قابل توجهی را بوجود آورده است. اما نکته ای در گردهمایی دیروز قابل توجه بود، عدم حضور کپچرهای رنگی بوده که نشان می دهد تفکر نخریدن خودروهای رنگی هنوز هم در میان خریداران رایج است.
کپچر کراس‌اوور کامپکت کمپانی رنو است که در ابتدا در قالب یک طرح مفهومی در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۱ به‌ نمایش گذاشته شد؛ اما نسخه‌ی تجاری این خودرو در سال ۲۰۱۳ و در همان نمایشگاه رونمایی و فروش آن نیز در آوریل همان سال در کشور فرانسه آغاز شد.
در ایران نیز کپچر توسط گروه صنعتی ایران خودرو توانست به بازار راه پیدا کند. در ابتدا کپچر باتوجه به شرایط واردات و میزان تعرفه واردات خودرو و همچنین سهم اسقاط خودرو، قیمت نسبتا معقولی داشت، اما اخیرا باتوجه به افزایش تعرفه وادرات خودرو و افزایش نرخ ارز، شاهد افزایش قیمت این کراس اوور کامپکت در بازار هستیم.

گردهمایی کپچر سواران

گردهمایی کپچر سواران

گردهمایی کپچر سواران

گردهمایی کپچر سواران

رنو برای این خودرو پیشرانه های بنزینی و دیزلی متفاوتی را درنظر گرفته است که تنها نمونه 2/1 لیتری بنزینی چهار سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژر به بازار ایران راه پیدا کرده است. این موتور قادر است تیرویی معادل 120 اسب بخار قدرت و 190 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه وظیفه انتقال نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ های جلو برعهده دارد. حداکثر سرعت رنو کپچر 192 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تاصد آن به 10.9 ثانیه می‌رسد که این رقم در شهر تهران با توجه به ارتفاع از سطح دریا کمتر است.
کپچر سواران یکی از گروه های محبوب در فضای مجازی است که تا پیش از این از طریق یکی از پیامرسان های مجبوب و رایج اقدام به اطلاع رسانی می کردند. اما اخیرا به دلیل محدودیت در استفاده ازاین پیامرسان، کپچر سواران نیز مانند بسیاری از گروه های دیگر در اطلاع رسانی دچار مشکل شده اند.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/22
چون این ماشین شهریه و خواستن اقتصادی باشه گیربکسش اکو هست و موتورش هم ضعیفه و حتی توی نمونه توربو هم شتابش خوب نیست
پژو 2008 از نظر شتاب و ظاهر خیلی بهتره به نظرم
درکل این مشکل بازار خودروی مسخره کشور ماست که ماشینای اقتصادی و ارزون قیمت هم که وارد میشن برچسب های قیمت گزاف می خورند
1397/2/22
ضمن اینکه استهلاک گیربکسهای دو کلاجه هم زیاده و کلا دو کلاجه گیربکس جالبس نیست. اینو من نمیگم. مدیر عامل فولکس، سال 2018 دقیقا طبق همین گفته، کل گیربکسهای 6 و 7 سرعته دو کلاجه را مرخص کرد و بجاش گیربکس 8سرعته اتومات عرضه کرد. از این حیث هم 2008 گزینه بهتریه. شتاب 8.1 ثانیه اش واقعا عالیه.
1397/2/22
شما اگر فقط يك روز با كپچر رانندگي مي كردي، اين اراجيف رو نمي گفتي. خجالت آوره كه به خودتون اجازه ميدين كه به اين راحتي درباره چيزي كه نميشناسيش نظر بدي!
1397/2/22
رنو كپچر،بزرگترین فضا برای سرنشینان و بیشترین سطح را نسبت به زمین فراهم نموده است.ساندرو،با توجه به سگمنت خود،فضای مناسبی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.پژو 2008،علیرغم قرار گرفتن در سگمنت كراس اور شهری و همكلاس بودن با كپچر،کمترین ارتفاع و پایینترین سطح را نسبت به زمین دارد(حتی كمتر از ساندرو)که باعث میشود،کپچر،برخلاف پژو 2008،راحتتر از ناهمواریها عبور کند و سطح زیر خودرو به جایی گیر نکند.
1397/2/22
دوست عزیز این ماشین یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین خودروهای بازار اروپاست چون اونجا ملت پولشون رو با سوزوندن بنزین دود نمیکنن و مهم ترین معیار مردم تو بازار اروپا شتاب ماشین نیست درنتیجه کپچر موتور ضعیفش نقطه ضعفش نیست این تفکر حجم موتور و گاز بستن به ماشین اندازه جنگ جهانی داره ادم میکشه تو این کشور!
1397/2/23
من رفیقم کپچر داره و بهم میگفت ماشین خوبیه سمت مونتاژی نرو خلاصه من گوش نکردم و گول موتور قوی 2008 رو خوردم که تنها مزیتش بود من 2008 ثبت نام کردم موقع تحویل ابعادشو دیدم خیلی ضد حال خوردم که انگار کمی 206 رو باد کرده باشن و طراحی فرم سقف هم قناسی داره که انگار بزور خواستن کراس اوور بسازن که موفق نشدن از کنار هم شبیه به اچ سی کراس هست البته 2008 رو با ابعاد کپچر روی کاغذ مقایسه کردم دیدم فرق زیادی ندارن این نشون میده طراحی کپچر شاهکار و عجیبه که با این ابعاد چطور تونستن کاری کنن که به وضوح کپچر بزرگتر از 2008 دیده میشه ولی خودم رو با موتورش قانع کردم با این حال ایرادات زیادی در مونتاژ 2008 وجود داره مثل درز کاپوت و حتی یه قسمتهایی از بدنه زدگی داشت و لطف کرده بودن قلم گیری کرده بودن و قسمتهایی از فلاپهای 2008 در بعضی جاها فاصله بیشتر و بعضی جاها کمتر داشت بعد جایی دیدم که یکی از 2008 ها آب روغن قاطی کرده بود فرم صفحه کیلومتر هم نیم دایره ساده هست مثل 206 و ساندرو و طراحی داشبورد هم طراحی ساده و ضعیف بدون قوس و خلاقیت هست. لاستیکهای با عرض کم خیلی تو ذوق میزنه از عقب یکبار کنار ساندرو پارک کرده بودم دقیقا مثل هم لاستیکها نازک دیده میشد در دورهای بالا صدای موتور هم خیلی به داخل اتاق میاد در شرایطی که وقتی شیشه ها بالا هست انتظار سکوت و آرامش داریم که کاملا برعکس هست و در سرعتهای بالا صدای باد هم اضافه میشه و همراه با صدای موتور کمی اذیت کننده هست دوستان بنده هم با دیدن ماشین میگفتن با این قیمت نه کیلس داره نه استارت دگمه ای نه صندلی چرمی مثلا ماشین روز اروپاست و گارانتی کم 40000 کیلومتر 2008 نشون میده که خیلی نمیشه به کیفیتش اعتماد کرد و بعد متوجه شدم روغن تایید شده هم نمیریزن که شاید زودتر ماشین به مشکل بخوره تا بعد رد کردن گارانتی مارو بندازن تو خرج و درآمد زایی برای خودشون خلاصه همه اینها باعث شد که کم کم از 2008 زده بشم و بعد 3500 کیلومتر سوارشدن فروختم حالا هم کپچر 2018 حواله ای گرفتم. خلاصه دور ماشین مونتاژی رو خط بکشید مونتاژی قیمتهای پایین مناسب هست ولی رنجهای قیمتی بالاتر مثل 2008 مخصوصا ایرانخودرو سمتش نرید کلی تبلیغات کردن مونتاژ ایکاپ هست زیر نظر پژو که با مونتاژهای دیگه فرق داره که اصلا اینطور نیست واقعا این دوتا ماشین رو نمیشه با هم مقایسه کرد کپچر وارداتی گارانتی 150000 کیلومتر 5 سال گویای همه چیز هست
1397/2/23
اینكه در تست 400 متر،كپچر(120 اسب بخار)،از 2008(163 اسب بخار)،كمتر از 1 ثانیه عقب بیفتد،افتخار بزرگی برای راندمان موتور و گیربكس كپچر نسبت به 2008 میباشد.وگرنه همین 2008،از سورن توربو(فابریك) عقب میفته
1397/2/22
این متن حاصل تحقیق و نتایج پرسشنامه از تجربه رانندگی و نگهداری 50 نفر از مالکان رنو کپچر در طی 3سال با مجموع کارکرد 1.350.000 کیلومتر میباشد.کمترین کارکرد 4000 کیلومتر و بیشترین کارکرد 86000 کیلومتر میباشد.سیستم تعلیق کپچر در سرعت های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد و به خوبی ارتعاش های حاصل از ناهمواری های جاده را جذب می کند. این خودرو عمدتا یکی از راحت ترین تجربه های سواری را در کلاس خود ارائه می دهد؛ این کراس اوور توانایی خوبی در گذر از پیچ ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا، از دیگر توانایی های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان پذیری است.رنو کپچر تنها در سایت رنو اسپانیا واقع در شهر وایادولید به تولید می رسد و کپچر های نمونه ایران(تحویلی ایران خودرو و نگين خودرو)نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همگی بصورت كاملاً وارداتی،بدون كوچكترین دخالت شركتهای واردكننده،مستقیماً بدست مصرف كنندگان ایرانی میرسند.رنو کپچر از چهار کیسه ی هوای ایمنی بهره می برد؛ دو کیسه ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند.
اوج تكنولوژی در رنو كپچر را باید در هماهنگی قدرت موتور خوب به همراه گشتاور عالی گیربكس جستجو كرد كه باعث میشود راننده بتواند با دور موتورهای پایین،در دنده های سبك،همچنان پر قدرت،به سرعتهای بسیار بالا برسد كه باعث كاهش مصرف سوخت میگردد.موتور رنو كپچر،گواهینامه تست 800هزار كیلومتر دوام و پایداری كارخانه سازنده را بر پیشانی خود دارد.استهلاك كم،آرامش و بیصدایی،مشخصه بارز موتور و گیربكس رنو كپچر میباشد.
سال های گذشته در بازار خودروی کشورهای دنیا، کلاس خودروهای کراس اوور و شاسی بلند به محبوبیت چشم گیری دست یافته است؛خودروهای کراس اوور جمع و جور بدلیل عملکرد قابل قبول،فضای مناسب و قیمت مناسبی که دارند، به انتخاب خیلی از افراد بخصوص جوانان بدل شده اند.شرکت رنو برای بهره گیری از این گرایش به وجودآمده ، با عرضه ی خودروی زیبایی همچون کپچر،سعی دارد به رقابت با کمپانی های دیگر فعال در این حوزه بپردازد.
شاید رنو تمام تجهیزات مورد نیاز را در این خودرو نگنجانده باشد ولی کپچر آپشن‌های مختلفی دارد که در برخی از رقبای این خودرو این تجهیزات وجود ندارند، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش ۷ اینچی، چراغ های LED روز روشن ، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو ، سنسور اتوماتیک نور چراغها، آیینه های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب، سیستم ضد سرقت خودرو(ایموبیلایزر)، سنسور پارک و دوربین دنده عقب ، قفل مرکزی و ورود بدون کلید،کمربند ایمنی جلو با قابلیت محدودکردن فشار وارده و پیش کشنده، سیستم استارت دکمهای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور(ECO-MODE) ، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، ۳ عدد پشت سری عقب قابل تنظیم و … برخی از تجهیزات این خودرو محسوب می‌شوند.
رنو کپچر مظهر تخصص موتوری رنو بوده که در طول 35 سال سابقه در فرمول 1 و 11 عنوان قهرمانی جهان توسعه یافته است.کم کردن مصرف سوخت بدون کاهش توان-مدیریت دمای موتور که به افزایش دمای موتور شتاب بخشیده و راندمان انرژی را بالا می برد.از آیرودینامیک بهبود یافته و مصرف سوخت پائین تر که به لطف دریچه های هوای فعال ایجاد می شود، لذت ببرید.
رنو كپچر از معدود خودروهای بنزینی غیر هیبرید میباشد كه سیستم بازیابی تولید انرژی از ترمز دارد.چنانكه به مانند یك خودروی هیبرید،در هنگام کاهش سرعت، با بهره گیری از سیستم مدیریت هوشمند انرژی (ESM)، که انرژی را در هنگام ترمز گیری بهبود می بخشد، دینام باطری را که منبع تغذیه بخاری، سیستم تهویه مطبوع، رادیو، چراغ های جلو و فرمان برقی می باشد، شارژ می کند.
كپچر،پرفروشترین كراس اور شهری در جهان میباشد كه زیر نظر "لارنس ون دن اکر"، مدیر واحد طراحی کمپانی رنو طراحی شده است و"بنویت بوشارد"،مدیر واحد تولید رنو از آن به عنوان «کراس اوور غیرتهاجمی و کامپکتی» یاد می کند که «بسیار کاربرپسند» است.این کراس اور توانایی خوبی در گذر از پیچ ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا،از دیگر توانایی های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان پذیری است.
طراحی بیرونی کپچر،بسیار جوان پسند و شیک است .خطوط جانبی برجسته با بدنه ۲ رنگ،یک هماهنگی کامل را ایجاد کرده و شما هیچگاه از ظاهر خودروی خود خسته نخواهید شد . طراحی و رنگ های کپچر در بازار آنقدر خاص است که در هنگام رانندگی متوجه چرخیدن سرها به سمت اتومبیلتان میشوید.کپچر را می توان یکی از کراس اورهای پرطرفدار اروپا دانست که جزو محصولات پرفروش شرکت رنو نیز محسوب می شود.
رنو کپچر اولین خودروی شرکت رنو است که نیمی از طراحان آن را زنان تشکیل می دهند. این تعدیل جنسیتی در طراحی خودرو، باعث شده خودرو با سلیقه و ذائقه زنان هماهنگ شود.
برخی از افتخارات کپچر//5ستاره ایمنی از یورو انکاپ//فروش 255000 دستگاه در مدت 20 ماه در اروپا//سومین اس یو وی سال2014 در اروپا//اولین اس یو وی سال 2015 در فرانسه//بهترین خودرو در نمایشگاه 2013 سئول//فروش 1000 دستگاه در کره جنوبی در مدت 7 دقیقه//خودرو سال 2014 کره//خودروی پرفروش برند رنو در سال 2014//اصول طراحی موتور،مطابق خودروهای فرمول یک رنو// 90درصد قدرت،در دنده یک در دور موتور 1500 بدست می آید.
قدرت موتور زیاد و گشتاور بالای گیربكس رنو كپچر و البته هماهنگی خوب موتور و گیربكس،سبب میشود این خودرو با دنده 6(سبكترین دنده)،در دور موتور 4250 ، به سرعت 210كیلومتر در ساعت برسد.كه باعث آرامش كامل اتاق و بدنه خودرو شده و صدای موتور و گیربكس و زوزه باد،شنیده نمیشود.
رنو كپچر ، با بهره بردن از ترمز كاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب به همراه استفاده از اصول مهندسی ایمنی ، تعلیق و پایداری ، در آزمون كنترل پایداری الكترونیكی یورو انكپ ، 27 سانتی متر لغزش جانبی كمتری نسبت به پژو2008 (با بهره گیری از ترمز دیسكی در چرخهای عقب) دارد.تمامی رنو كپچرهای موجود در ایران ، وارداتی بوده و همگی ، ساخت و مونتاژ سایت رنو اسپانیا میباشد.
شرکت رنو کراس اوور زیبای خود را به مجموعه ای متنوع از سیستم های ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز کمکی در مواقع اضطراری EBA، سیستم ضدلغزش ASR ،سیستم کنترل کشش TCS،قلاب های ISOFIX برای نصب صندلی های ویژه ی کودک، قفل مرکزی و ورود بدون کلید و در نهایت کمربند ایمنی جلو به همراه پیش کشنده اشاره کرد.رنو كپچرهای وارداتی به ایران در سایت رنو اسپانیا مونتاژ شده و بدست مصرف كننده ایرانی میرسد.
رنو کپچر از چهار کیسه ی هوای ایمنی بهره می برد؛ دو کیسه ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند. کیسه های هوای جانبی نیز از بدن سرنشینان ردیف جلو در برخوردهای جانبی محافظت می کنند.رنو کپچر از موسسه ی Euro NCAP موفق به کسب پنج ستاره ی ایمنی شد.//محافظت از سرنشینان بزرگ سال: ۸۸ درصد//محافظت از سرنشینان خردسال: ۷۹ درصد//سیستم های ایمنی و کمکی راننده: ۸۱ درصدرنو كپچر از یک موتور پرقدرت کم مصرف بهره میبرد.موتور EDC TCE 120 خواسته شما را برآورده می کند. این موتور یک رانندگی اقتصادی با کارایی بالا را به همراه فراهم آوردن120 اسب بخار و 190 نیوتن متر گشتاور در 2000 دور در دقیقه ، در اختیار شما می گذارد. یک رانندگی نرم و روان از طریق همراهی گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 2 کلاچه با موتور فوق در انتظار شماست.
بخاطر گشتاور فوق العاده گیربكس و توان خروجی موتور و هماهنگی بسیار خوب با یكدیگر، در دنده 5 ، امكان افزایش سرعت بیشتر تا 200 كیلومتر در ساعت مهیا میباشد.

سیستم روشنایی اتوماتیک هنگام گردش خودرو ، موانع را به کمک سیستم روشنایی اتوماتیک هنگام گردش خودرو، سریعتر شناسایی کنید. روشنایی با میزان زاویه فرمان و سرعت خودرو تغییر می نماید. اکنون شما می توانید در مناطق با نور کم با ایمنی کامل بپیچید.
از مهمترین معیارهای خرید خودرو برای ایرانیان،صندوق عقب بزرگ و فضاهای قابل دسترسی جهت نگهداری اشیاء ، میباشد كه در این زمینه رنو كپچر به تمام نیازهای شما پاسخ میدهد.رنو كپچر در بین تمامی خودروهای همكلاس خود،بزرگترین و جادارترین صندوق عقب را ارائه میدهد.همچنین فضای بالای سر و جلوی پای سرنشینان عقب بسیار مناسب است.
رنو كپچر علیرغم حجم موتور كوچك ، بدلیل توان خروجی موتور و گشتاور بالای گیربكس،با سبكترین دنده،میتواند شیبهای تند را با سرعت بالا بپیماید و نیاز به معكوس كشیدن ندارد.
رنو كپچر ، با بهره بردن از ترمز كاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب ، با كسب 81 درصد مجموع امتیازات در بخش سیستمهای كمك ایمنی در تستهای سختگیرانه یورو انكپ ، نسبت به رقبای همكلاس خودش مثل پژو 2008 (70درصد) و نیسان جوك (71درصد) ، در جایگاه بالاتری ایستاده است.
1397/2/25
بسیار استفاده کردم مرسی
1397/8/8
سلام.خوشحالم که هنوز کسی پیدا نشده تو سایتهای ایرانی بگه که کپچر با موتور 1600 اسکالا و گیربکس 6 سرعته cvt داره.رنگ ماشینم خاکستری روشن با سقف نارنجیه.