موضوعات داغ

طوفان برقی چینی ها؛ سوپر اسپرت سایک با شتاب صفر تا صد 4 ثانیه ای

عکس مطلب اول
در 28 آپریل سال جاری بود که کمپانی سایک چین، بزرگ‌ترین خودروساز چینی از یک کارخانه جدید به نام Ningde رونمایی کرد. این کارخانه خودروسازی قرار است به صورت تخصصی خودروهایی با انرژی‌های جدید همچون خودروهای تمام برقی را تولید کند. این کارخانه که حدود 2200 هکتار مساحت دارد حدود 5 میلیارد یوآن برای سایک هزینه داشته است و قرار است روی آن خط تولید محصولات مختلفی از رووی و ام جی پیاده سازی شود.
در شهری که این کارخانه در حال احداث است، شرکت CATL نیز حضور دارد. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های باطری‌های لیتیومی در دنیا است و تابحال سایک همکاری‌های مشترکی با این شرکت داشته است.
به نظر می‌رسد که سایک سرمایه‌گذاری عظیمی را برای تولید خودروهای تمام برقی انجام داده و جالب است بدانید که در 6.93 میلیون خودرویی که این شرکت در سال 2017 به فروش رسانید، خودروهایی که به انرژی‌های جدید مجهز بودند، رشدی 150 درصدی را در این آمار داشتند و این نشان از روند تقاضای بیشتر بازار برای چنین خودروهایی است.

Marvel X

Marvel X

اگر خاطرتان باشد سایک در نمایشگاه پکن سال 2018 که چند هفته پیش برگزار شده بود، از خودروی رووی Marvel X رونمایی کرد. خودرویی که بر پایه مدل مفهومی رووی Vision-E پیاده سازی شده و قرار است در ماه ژوئن یعنی چند هفته دیگر پیش فروش آن آغاز شود و تا آخر تابستان به بازار عرضه شود. Marvel در حقیقت سری جدید محصولات سایک است که قرار است به صورت تمام الکتریکی عرضه شود و هدف اصلی آن رقابت با خودروهای شرکت تسلا آمریکا است. البته در این رقابت، Marvel X حرف‌هایی هم برای گفتن دارد و به صورت مثال می‌تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر را در عرض 4 ثانیه بدست آورد. همچنین با هر بار شارژ کامل باطری‌ها می‌تواند 500 کیلومتر را به صورت کامل طی کند و شارژ کامل باطری‌ها تنها به 40 دقیقه نیاز دارد (حدود 40 دقیقه برای شارژ 80 درصد باطری‌ها نیاز است). همچنین در داخل خودرو از امکانات الکتریکی زیادی همچون صفحه نمایش 14 اینچی استفاده شده است.

Marvel X

Marvel X

به نظر می‌رسد خودروسازان چینی اهمیت خودروهای تمام الکتریکی را در آینده دیده‌اند و سایک نیز به عنوان یکی از این شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری بسیار سعی در تولید خودروهای تمام برقی با عملکردی خوب تحت برند رووی و یا ام جی دارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/25
انگشت مدیرانش تو چشم اونایی که یه زمانی به تولید کننده خودرو های برقی گفتن خودرو برقی به دلیل سنگینی باتری آینده ای نداره!
1397/2/26
به نظر من انگشتشون تو چشم مدیران ایران خودرو و سایپا که بعد 40 سال دارن درجا میزنن........
1397/2/26
پیشرفت تکنودوژی یعنی همین
زمان شارژ شدن باطری خودرو طی ۳ سال از هشت ساعت به چهل دقیقه رسیده
نهایتا تا ۵ سال دیگه هم میرسه به ۴ دقیقه و خودروهای دیزلی و بنزینی هم نسلشون منقرض میشه و نیاز دنیا به نفت خاورمیانه به کمترین میزان میرسه
1397/2/26
خوب حالی میکنن جیلی و سایک از کنار ولو و ام جی
دمشون هم گرم