موضوعات داغ

رکوردشکنی تازه هوندا سیویک تایپ R در فرانسه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی "هوندا" برای اینکه بار دیگر قابلیت‌های اتومبیل هاچ بک اسپرت خود یعنی "هوندا سیویک تایپ R" را به نمایش بگذارد، آن را به پیست Circuit de Nevers Magny-Cours واقع در کشور فرانسه آورده است تا برای رکوردشکنی تلاش کند و موفق به انجام چنین کاری هم شده است تا علاوه بر 5 پیست مختلف اروپایی، حالا در پیست فرانسه هم موفق به رکوردشکنی مجدد شود.
هوندا سیویک تایپ R با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر خود که نیروی آن تنها به سمت چرخ‌های محرک جلو ارسال می‌شود، در پیست Nevers Magny-Cours موفق به ثبت زمان 2 دقیقه و 1 ثانیه و 5 دهم ثانیه شده است تا بالاتر از فورد فوکوس RS با زمان 2 دقیقه و 7 ثانیه و 7 دهم ثانیه و یا حتی بالاتر از خودروی پژو 308 GTI با زمان 2 دقیقه و 7 ثانیه و 4 دهم ثانیه قرار گیرد تا افتخاری دیگر در کارنامه خودروی هاچ بک اسپرت "هوندا سیویک تایپ R" به ثبت برسد.

رکوردشکنی هوندا سیویک تایپ R در فرانسه

رکوردشکنی هوندا سیویک تایپ R در فرانسه


در ادامه باتوجه به تاریخچه رکوردشکنی هوندا سیویک تایپ R، می‌توان گفت که رکورد اول مربوط به پیست "سیلورستون" بریتانیا و محل برگزاری مسابقات فرمول 1 و جایزه بزرگ (گرند پریکس) می‌شود که توانست زمان قابل توجه 2 دقیقه و 31 ثانیه و 85 صدم ثانیه را به ثبت برساند که برای یک اتومبیل محور جلو محرک قابل توجه خواهد بود.
رکود دوم در بلژیک و پیست "اسپا- فرانکورشان" بدست آمد که هوندا سیویک تایپ R به رانندگی "راب هاف" توانست زمانی 2 دقیقه و 56 ثانیه و 91 صدم ثانیه‌ای از خود به جای بگذارد. در ادامه رکورد سوم توسط "نوربرت میچلیز" در پیست "مونزا" ایتالیا با زمان 2 دقیقه و 15 ثانیه و 16 صدم ثانیه بدست آمد که هوندا سیویک تایپ R تا به امروز، اولین خودروی محور جلو محرکی بود که توانست به چنین زمانی دست پیدا کند.

رکوردشکنی هوندا سیویک تایپ R در فرانسه

رکوردشکنی هوندا سیویک تایپ R در فرانسه


رکورد چهارم را باید در پرتقال و پیست "Autódromo do Estoril" دنبال کرد، چون تیم مسابقات هوندا توانست با ثبت زمان 2 دقیقه و 4 ثانیه و 8 صدم ثانیه رکورد دار این پیست باشد. آخرین رکورد بهترین زمان به ثبت رسیده توسط هوندا سیویک تایپ R هم در مجارستان و پیست "هونگارورینگ" در تاریخ 6 ژوئن 2016 اتفاق افتاد که با مدت زمان 2 دقیقه و 10 ثانیه و 85 صدم ثانیه بدست آمده است. هرچند کمپانی خودروسازی هوندا اعلام کرده است که تمام زمان‌‌های ذکر شده، توسط مدل‌های استاندارد هوندا سیویک تایپ R بدست آمده و هیچگونه تغییر مکانیکی صورت نگرفته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد