موضوعات داغ

یک چینی، پرفروش ترین خودروی الکتریکی جهان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در بین مخاطبان بخصوص اروپایی‌ها، اتومبیل‌های الکتریکی کم کم دارند جای خود را پیدا می‌کنند و آمار فروششان هم بیانگر این است که مردم در این چند سال اخیر با رشد قابل توجه سیستم‌های الکتریکی و باتری‌های ذخیره سازی، نگرشی بهتر نسبت به خودروهای الکتریکی پیدا کرده‌اند. اما بالاتر از کشورهای اروپایی، قاره آسیا و کشور چین دیده می‌شود که به سرعت در حال پیشرفت بوده و محصولات الکتریکی آن در جدول بیشترین فروش سالیانه دیده می‌شوند، تا جایی که اخیرا یک خودروی الکتریکی چینی متعلق به شرکت خودروسازی "بایک" موفق شده خود را به عنوان پرفروش ترین خودروی الکتریکی جهان در اوایل سال جاری میلادی معرفی کند!.
طبق ادعای منابع خبری، نسل جدید نیسان لیفت تاج فروش خود را در بین خودروهای الکتریکی از دست داده و اخیرا خودروی چینی " BAIC EC" موفق به دریافت این تاج ارزشمند در زمینه فروش شده است. براساس داده‌های موسسه Jato Dynamics، خودروی الکتریکی " BAIC EC" در دو ماهه اول سال جاری میلادی توسط 15 هزار و 132 نفر انتخاب شده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته با رشد 239 درصدی همراه بوده است، این درحالیست که خودروی الکتریکی نیسان لیف رشد 34 درصد را تجربه کرده و در مجموع فروش جهانی 10 هزار و 881 دستگاه داشته است تا در اولویت اول فروش قرار نگیرد، هرچند خودروی جدید JAC IEV 5 هم موفق شده 6118 سفارش را به نام خود ثبت کند.

آمار فروش خودروهای الکتریکی در 2 ماهه اول سال 2018

آمار فروش خودروهای الکتریکی در 2 ماهه اول سال 2018

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/29
واقعا بایک شرکت خیلی خوبی هست بین چینیا. من خودم بیش تر از دوساله بایک سابرینا دارم و همه جا هم باهاش رفتم به جرات میگم که با هیچ خودرویی تو این قیمت قابل مقایسه نیست.امکاناتش خیلی مناسبه شتابش و کشش عالیه و مهم تر ازهمه اینکه فوق العاده کم خرج و بی دردسره و تا الان کوچکترین خرجی رو دست من نذاشته .تنها مشکلش اینه که مزخرف ترین شرکت جهان یعنی دیار خودرو خدماتشو میده که البته در وا قع هیچ خدماتی نمیده
1397/2/30
همین یک دهم جمعیت خود چین همینو بخرن خودش میشه پرفروش ترین جهان! چیز زیاد تعجب آوری نیست!
1397/2/30
به هر حال در خود بازار چین هم نیسان لیف و تسلا هستن
1397/2/30
از اون حرفا زدیا. تو بازار ایران بنزو ب ام و هم هستن ولی پراید پر فروش ترینه. قیمتو ببین عمو.