موضوعات داغ

آغاز انقراض ماموت ها؛ قلب چهار سیلندر در سینه غول بزرگ شورولت

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
شورولت برای سال 2019 مشتریان خودروی پیکاپ سیلورادو 1500 را حسابی غافلگیر کرده است و اعلام کرده است که مدل های LT و RST این خودرو را به صورت استاندارد با پیشرانه‌ی 2.7 لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه خواهد کرد. این تصمیم قطعا باعث خواهد شد که طرفداران موتورهای پر حجم شش و هشت لیتری متعجب شوند.
موتور جدید چهار سیلندر سیلورادو 209 می تواند 310 اسب بخار قدرت و 472 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این خودرو همچنین به صورت استاندارد به یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک مجهز خواهد شد. اعداد و ارقام این موتور نشان می دهند که این موتور 4 سیلندر توانایی بالاتری در مقایسه با موتور V6 فعلی این خودرو دارد، چون موتور شش سیلندر فعلی با وجود داشتن 4.3 لیتر حجم می تواند 285 اسب بخار قدرت و 414 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو

شورولت پیش بینی کرده است که نیمی از مدل های سیلورادو با موتور هشت سیلندر فروخته خواهند شد. موتور هشت سیلندر این خودرو به 17 نوع سیستم غیر فعال سازی سیلندرها مجهز است و با 5.3 لیتر حجم می تواند 355 اسب بخار قدرت و 519 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این موتور را می توان با گیربکس 6 و یا 8 دنده اتوماتیک سفارش داد. مدل های LT Trail Boss و LTZ و های کانتری به صورت استاندارد به موتور هشت سیلندر مجهز هستند.

شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو

قوی ترین موتور سیلورادو نیز موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری این خودرو است که می تواند 420 اسب بخار قدرت و 624 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این موتور به یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک متصل است و روی مدل های LTZ و های کانتری می توان آن را سفارش داد.

شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو

شورولت همچنین برای سال 2019 یک موتور شش سیلندر خطی توربودیزلی را نیز با حجم 3 لیتر و به همراه گیربکس 10 دنده اتوماتیک در نظر گرفته است که البته فعلا مشخصات آن منتشر نشده است.

شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو

شورولت سیلورادو 2019 در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 رونمایی شد. شورولت در این خودرو با استفاده از آلومینیوم و فولاد در بخش های در، کاپوت و درب صندوق عقب توانسته وزن این خودرو را 204 کیلوگرم کاهش دهد و این در حالی است که ابعاد این خودرو بزرگتر از قبل شده است.
تولید مدل 2019 سیلورادو از سه ماه سوم سال جاری آغاز خواهد شد و موتورهای چهار و شش سیلندر جدید نیز از سه ماهه چهارم امسال به موتورهای این خودرو اضافه می شوند. هنوز جزییات قیمتی سیلورادو 2019 نیز اعلام نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد