موضوعات داغ

ظاهر کلاسیک و باطن مدرن؛ ایده ای فوق العاده برای تقویت تویوتا لندکروزر وانت

عکس مطلب اول
شهرت نشریه Top Gear به خاطر علاقه فراوان به خودروهای ساده و بی زرق و برق نیست و بعضی از پروژه ها با اینکه جزو پر زرق و برق ترین ها نیستند، خیلی خوب از آب در می آیند. این تویوتا لندکروزر وانت که توسط Proffitt’s Resurrection Land Cruisers بازسازی شده است که یکی از این نمونه ها است. این کارگاه که در ایالت کلرادو واقع شده و توسط Jeremiah Proffitt و همسرش اداره می شود، محصولات قدیمی تویوتا را انتخاب کرده و آنها را با انواع تقویت های مدرن و بازسازی بهبود می دهد. علت اینکه این تویوتا لندکروزر توجه Top Gear را جلب کرده این است که در دنیای امروز که مملو از خودروهای تهاجمی پر زرق و برق است، این خودرو شبیه یک وانت کاری تمام عیار به نظر می رسد گرچه یک نمونه نسبتا منحصر به فرد است.
این لندکروزر در واقع ظاهر کلاسیک ولی باطن مدرنی دارد. این خودرو مجهز به موتور توربودیزل Cummins با حجم 2.8 لیتر است که 161 اسب بخار قدرت و 362 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که به نوبه خود یک پیشرانه متوسط و ساده است. بدنه این خودرو متعلق به یک وانت لندکروزر سری 79 است که روی شاسی FJ80 مدل 1993 سوار شده است که طول آن حدود 20 اینچ افزایش یافته است. قسمت عقب آن حدود 30 سانتی متر کوتاه شده است تا زاویه خروج از شیب بهتری هنگام رانندگی آفرودی داشته باشد. سیستم تعلیق آن در جلو از نوع اتصالات سه عضوی و در عقب از نوع 5 عضوی است و مجهز به ضربه گیرهای جدید Bilstein است. موتور این وانت به یک گیربکس 5 دنده دستی متصل شده است. سیستم انتقال قدرت آن 4 چرخ محرک غیر دائمی همراه با جعبه تقسیم گشتاور و دیفرانسیل های قفل دار الکتریکی است. تایرهای آن نیز Maxxis با قطر 34 اینچ هستند. ساده، کاربردی و مناسب!

وانت تویوتا لندکروزر کلاسیک بازسازی شده

وانت تویوتا لندکروزر کلاسیک بازسازی شده


وانت تویوتا لندکروزر کلاسیک بازسازی شده

وانت تویوتا لندکروزر کلاسیک بازسازی شده

سپرهای خاص، موتور بکسل، تعدادی چراغ اضافه و اندکی اصلاحات محتاطانه دیگر این وانت را به یک خودروی ایده آل و چند منظوره برای تمام نیازهای شما تبدیل کرده است. با مشاهده کابین آن متوجه می شوید که این وانت یک وانت کاری مناسب است زیرا داخل آن خبری از کفپوش و زیرپایی نیست و به جای آن از پوشش ساده Vortex برخوردار است. (Vortex نوعی رنگ شبیه بتون است که برای پوشش کف قسمت حمل بار وانت نیز از آن استفاده می کنند.) به همین دلیل می توانید پس از پایان کار داخل کابین آن را با شیلنگ آب به راحتی شستشو دهید!

موتور وانت تویوتا لندکروزر کلاسیک بازسازی شده

موتور وانت تویوتا لندکروزر کلاسیک بازسازی شده

ظاهرا این وانت خارج از ساعت کار عادی تنها در مدت 9 هفته ساخته شده است. جذابیت اصلی این وانت این است که یک خودروی نسبتا بی زرق و برق است که خیلی مفید و کاربردی به نظر می رسد. درست است که این خودرو از انبوه قدرت یا اجزای داخلی موتور از جنس تیتانیوم بی بهره است ولی گاهی اوقات سادگی و ظرافت کاربرد بیشتری دارد. این خودرو برای استفاده واقعی یک گزینه عالی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد