موضوعات داغ

بی ام و نحوه استفاده از گیربکس دابل کلاچ M-DCT را آموزش می دهد + فیلم

عکس مطلب اول
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا گیربکس دو کلاجه مدل های اسپرت سری M بی ام و حالت پارک ندارد؟ زیرا بی ام و قصد دارد این گیربکس از نظر ظاهری بیشتر شبیه یک گیربکس دنده دستی معمولی به نظر برسد. پس وقتی که خودرو در حالت سکون است چطور آن را در حالت پارک قرار دهیم؟ کافیست دسته دنده را در حالت D رها کنید و موتور را خاموش کنید تا گیربکس به صورت خودکار در حالت پارک قرار گیرد. اگر پس از این مراحل به صفحه پشت آمپر نگاه کنید علامت P را مشاهده می کنید. این نکته را از فیلم آموزشی بی ام و درباره نحوه استفاده بهتر از گیربکس DCT یاد می گیریم.
این گیربکس یک سیستم هوشمند به نام Low Speed Assistant یا سیستم کمکی حرکت با سرعت پایین دارد. از آنجایی که گیربکس DCT بر اساس یک گیربکس دنده دستی شکل گرفته است، برخلاف گیربکس اتوماتیک خبری از مبدل گشتاور در آن نیست و وقتی ترمز را رها کنید خودرو قل نمی خورد. بنابراین برای قل خوردن با سرعت پایین باید مانند خودروهای مجهز به گیربکس دنده دستی عمل کنید و فقط کافیست یک فشار کوچک روی پدال گاز وارد کنید تا سیستم فوق فعال شود. هنگامی که این سیستم فعال شود اگر پای خود را از روی پدال گاز بردارید و ترمز هم نگیرید، خودرو همچنان با سرعت 4 تا 5 کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه می دهد.

بی ام و M3 CS با گیربکس DCT

بی ام و M3 CS با گیربکس DCT


بی ام و M3 CS با گیربکس DCT

بی ام و M3 CS با گیربکس DCT

یک دکمه کوچک درست پشت دسته دنده به نام Drive Logic وجود دارد. با استفاده از این دکمه می توانید سرعت تعویض دنده را تغییر دهید. مثلا هنگامی که در شهر رانندگی می کنید و به بهترین عملکرد گیربکس یا سریعترین زمان تعویض دنده نیازی ندارید می توانید آن را در حالت نرمال قرار دهید تا بیشترین راحتی را هنگام رانندگی داشته باشید زیرا در این حالت دنده ها کندتر و نرم تر عوض می شوند. هنگامی که وارد پیست شدید می توانید این دکمه را سه بار فشار دهید تا سه خط در صفحه پشت آمپر زیر علامت نشانگر دنده انتخابی پدیدار شوند که در این حالت گیربکس در سریعترین زمان ممکن دنده ها را تعویض می کند.
این ها مواردی هستند که در فیلم آموزشی زیر به خوبی آموزش داده می شوند.



نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/5
با سلام خدمت همه دوستاران خودرو بانک از جمله خودم.و عوامل عزیز خودرو بانک.بسیار فیلم خوبی بود.کاملا مطلب رو با زبان صریح آلمانی رسوند وشنوده رو کاملا شیر فهم کرد.مخصوصا اون قسمتش که گفت شیخدوم شاتاراکتمو کاملا لذت بردم.فوقالعاده بود.متشکرم از شما دوستان ولی تورو خدا یکم توجه کنین فیلمی که میزاریناکثریت ببیننده هاش فارسی زبانن. این مطلب بارها تکرار شده.یه زیر نویس ساده هم کافیه.یا اگر امکانش رو ندارین قسمت هایی از فیلم که زمان زیادی هم میبره.به صحبت های گوینده نگذره.یعنی حداقل ارتباط تصویری با بیننده برقرار فرمایید.ولی بازم دمتون گرم.عالی هستین.ممنون