موضوعات داغ

یک دردسر تازه؛ فراخوان 5 میلیون خودرو به دلیل نقص کروز کنترل

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
گروه فیات کرایسلر اعلام کرد که در پی بروز مشکل در کروز کنترل خودروهای این شرکت، 4.8 میلیون دستگاه خودرو را در بازار آمریکا فراخوان خواهد کرد. مشکل کروز کنترل های محصولات فیات کرایسلر این است که این سیستم گاهی خاموش نمی شود و همچنان درگیر باقی می ماند.
به گفته ی این شرکت، دلیل بروز این ایراد وجود یک اتصال کوتاه در مدار ویژه‌ی کروز کنترل است و در صورتی که مشکل ظاهر شود راننده قادر نخواهد بود که کروز کنترل را از مدار خارج کند.
در حالی که چنین ایرادی به نظر بسیار خطرناک و ترسناک می رسد، فیات کرایسلر اعلام کرده است که رانندگان در صورت مواجه با این مشکل می توانند با ترمز کردن سرعت خودرو را کنترل کنند. همچنین راننده می تواند با قرار دادن دنده در حالت خلاص به کنترل خودرو کمک کند. همچنین در صورت بروز مشکل اگر راننده بتواند خودرو را متوقف کند با قرار دادن خودرو در دنده پارک، کروز کنترل خاموش خواهد شد.
فیات کرایسلر برای رفع این مشکل قرار است تا هفته‌ی آینده به مشتریان خود اطلاع دهد و به آنها پیشنهاد دهد که تا زمان آغاز فراخوان از کروز کنترل خودروی خود استفاده نکنند. رفع این مشکل با یک آپدیت نرم افزاری روی خودرو انجام می شود. فیات کرایسلر همچنین اعلام کرده است که با وجود اینکه خودروهای دارای این مشکل تا کنون مجموعا 321 میلیارد کیلومتر راه رفته اند اما هنوز خوشبختانه کسی آسیبی ندیده است.

خودروهایی که شامل این فراخوان خواهند شد همگی دارای گیربکس اتوماتیک هستند و شامل مدل های زیر هستند:
کرایسلر 200 سدان
کرایسلر 300 سدان
کرایسلر پاسیفیکا
دوج چلنجر
دوج چارجر
دوج جرنی
دوج دورانگو
جیپ گرند چروکی
جیپ چروکی
جیپ رانگلر
رم 1500
رم 2500
رم 3500
رم 4500
رم 5500
در انتها نیز گروه فیات کرایسلر اعلام کرده است که خودروهای معیوب همگی در کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک و چند بازار دیگر هستند. همچنین فیات فریمونت که نسخه ای از دوج جرنی محسوب می شود نیز شامل این فراخوان خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد