موضوعات داغ

معرفی شامن؛ بزرگترین شاسی بلند چند منظوره دنیا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر فکر می کنید که مرسدس بنز G63 6×6 بزرگترین شاسی بلندی است که تا کنون دیده اید پس احتمالا تا کنون شامن را ندیده اید. این خودروی شاسی بلند غول پیکر توسط یک کمپانی روسی Avtoros ساخته شده است و با طول بیشاز شش متر در حدود نیم متر از مرسدس نیز بزرگتر است.
همچنین این خودرو دارای چرخ های بیشتری در مقایسه با مرسدس است و دو چرخ و یک محور بیشتر دارد. نکته ی جالب این است که نه تنها انتقال نیروی موتور به تمامی این 8 چرخ انجام می شود بلکه هر 8 چرخ نیز دارای قابلیت فرمان گیری هستند تا به این شکل شعاع گردش خودرو کاهش پیدا کند.

Shaman

Shaman

هر یک از چرخ های شامن دارای قطر 1185 میلی متر هستند و ارتفاع از سطح زمین این خودرو را به 450 میلیمتر رسانده اند.
وزن شامن نیز حدود 4 هزار کیلوگرم است و از این نظر تقریبا با مرسدس 6×6 برابری می کند. اما در این خودروی روسی خبری از موتور قدرتمند V8 تویین توربو همانند مرسدس نیست.

Shaman

Shaman

در Avtoros شامن از موتور F1C ایوکو استفاده می کند و دارای 3 لیتر حجم است. این موتور دیزلی چهار سیلندر خطی می تواند 170 اسب بخار قدرت را تولید کند. گشتاور تولیدی این موتور نیز گچیزی بین 350 تا 400 نیوتن متر است. از این نظر قدرت این خودرو یک سوم مرسدس و گشتاور آن نیز تقریبا نصف است، بنابراین نباید انتظار خودروی سریعی را داشته باشید.
با این وجود اما شامن توانایی عبور از تقریبا هر مسیری را دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/12
با ۱۷۰اسب بخار این تو خیابونم نمیتونه راه بره چطور آفرود میکنهه؟؟
–احتمالا گشتاورش ردیف میکنه