موضوعات داغ

ترامپ قصد دارد واردات خودروهای آلمانی به امریکا را ممنوع کند

عکس مطلب اول
ظاهرا ترامپ این موضوع را درک نمی کند که خودروسازان آلمانی خودروهایشان را فقط در آلمان نمی سازند!
ظاهرا دونالد ترامپ قصد دارد واردات خودروهای آلمانی به امریکا را ممنوع کند یا حداقل این چیزی است که به رهبران خارجی می گوید. بر اساس گزارش Wirtschaftswoche، مجله تجاری آلمانی، طی سفر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به واشنگتن DC در ماه آوریل، ترامپ گفته بود که قصد دارد خودروهای آلمانی را از امریکا بیرون کند. این نشریه چند فرد سیاسی از امریکا و اروپا را بدون نام به عنوان منبع گزارش خود ذکر کرده است.
آلمان صادرکننده برتر خودرو در اتحادیه اروپا است. طبق گزارش Automotive News که آمار و ارقام انجمن صنعت خودروی آلمان را ذکر کرده است، در سال 2017 این کشور 657 هزار دستگاه خودرو به امریکای شمالی صادر کرد.
با توجه به بیانات گذشته ترامپ، نمی توان از این ممنوعیت به عنوان یک تهدید بیهوده چشم پوشی کرد. ترامپ سال گذشته گفت:
« آلمانی ها بد هستند! خیلی بد هستند! میلیون ها دستگاه خودرو که آنها به امریکا می فروشند را ببینید. افتضاح است! ما این جریان را متوقف می کنیم. »
ترامپ بعد از اینکه به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد اما قبل از اینکه این پست و مقام به او واگذار شود، وعده داد که برای هر خودروی آلمانی که وارد امریکا شود تعرفه 35 درصدی تایین می کند.

مرسدس AMG GT رودستر

مرسدس AMG GT رودستر

با این حال تصور اینکه ترامپ چطور می خواهد چنین ممنوعیت بزرگی را اجرا کند دشوار است زیرا خودروسازان آلمانی در سرتاسر جهان کارخانه دارند. به عنوان مثال، مرسدس بنز جدیدترین نسل G کلاس را در کارخانه مگنا استیر در اتریش می سازد و مدل آینده آئودی یعنی E-Tron در بلژیک ساخته می شود. ترامپ بدون تفکیک کردن برندهای خاصی از میان خودروهای وارداتی، نمی تواند خودروهای آلمانی را از امریکا دور نگه دارد. علاوه بر این، مرسدس، فولکس واگن و بی ام و هم اکنون در امریکا کارخانه های خودروسازی دارند. بر اساس گزارش Automotive News، سال گذشته خودروسازان آلمانی 804 هزار دستگاه خودرو در امریکا تولید کردند.
اگر ترامپ واردات خودروهای آلمانی را ممنوع کند، خودش فردی ریاکار به نظر خواهد رسید زیرا طبق گزارشات قبل از اینکه رئیس جمهور شود مالک چند دستگاه مرسدس بوده و عکس هایی موجود است که او را در حال رانندگی با رولزرویس که محصول گروه بی ام و است نشان می دهد!

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/11
این بابا احمق ترین سیاستمدار تاریخ بشریته، نه کاراش اصولیه نه حرفاش
واقعا نام امریکا رو خراب کرده
1397/3/11
این اتفاق نخواهد افتاد.این تهدیدها برای تحت فشار گذاشتن اروپا برای همراه شدن با مواضع آمریکا در رابطه با ایران هست.بزودی متوجه این مطلب خواهید شد.بعید هست اروپا توان مقاومت داشته باشد.
1397/3/11
اگه این اتفاق بیفته یه فرصت فوق العاده برای ما واسه همکاری با المانی ها شکل میگیره چون دیگه اثرات منفی تحریم نسبت به گذشته کمتر به چشم میاد
1397/3/11
اگه آلمانیا نتونن به بازار آمریکا خودرو بدن به احتمال زیاد سرمایه گذاری هاشون تو ایران خیلی بیشتر و بیشتر میشه و این میتونه به نفع ایران باشه
1397/3/11
مردک خرفت :)))))
1397/3/11
آقای نویسنده. این مطالب ، زاییده ی ذهن خودت هست یا ترجمه ی مقاله؟؟
میگی ترامپ ریاکار خواهد بود، چون خودش بنز و رولزرویس داشته؟؟!!!!
خوب داشت که داشت.
الان به عنوان رییس جمهور کشورش ، نقش اجرایی و قانونی بزرگی داره.
مسلما برای سود بیشتر و تامین منافع بیشتر مردم کشورش داره تلاش می کنه. دلش که برای ما و آلمان و دیگران نمی سوزه.

ای کاش اگر قراره ، خبری رو درج کنین، نظرات شخصی و احساسات خودتون رو در اون دخیل نکنین. نظرات رو بذارین به عهده ی خوانندگان.
همون جمله ی اول متنی که نوشتین ، کاملا ناسنجیده و غیر حرفه ای بود.
چطور شمای نویسنده فکر می کنی که بالاترین مقام این کشور ، از درک تولید خودروهای آلمانی ، در خارج از آلمان عاجزه؟؟؟
شما خیر رو بیار، احساسات رو بذارین در انتهای خبر، مثلا با تیتر “نظر نویسنده”
با احترام، لطفا درج بفرمایید.
1397/3/14
سلام آقا بابک. بهتر بود قبل از اتهام به نویسنده این مقاله یعنی بنده کمی تحقیق می کردید و بعد این پست طولانی رو می نوشتید. دوست عزیز بنده هیچ نظر شخصی یا احساسی در این مقاله دخیل نکردم و تمامش ترجمه هست. اون جمله آخر که به ریاکاری ترامپ و مالکیت رولزرویس و مرسدس اشاره کرده دقیقا تو متن اصلی ذکر شده بوده و بنده ترجمه کردم. این پاراگراف آخر متن بوده که به این حقیقت اشاره کرده:

President Trump would also look like a hypocrite if he bans German cars. Before being elected, he reportedly owned several Mercedes, and photos have shown him driving a Rolls-Royce – a product of BMW.

اگه کمی با دقت بخونید می بینید که به ریاکار بودن ترامپ در این پاراگراف اشاره شده و بنده چیزی به متن اضافه نکردم. Hypocrite به معنای ریاکار و دو رو هستش!
موفق باشید!
1397/3/11
گفت پدر ایرانو در میارم. دراورد
گفت بین امریکا و مکزیک دیوار میسازم پولشم میگیرم. گرفت
گفت برجامو جر میدم. داد
گفت طرح بیمه‌ی اوبامارو لغو میکنم. کرد

آلمانیارم کله میکنه میگی نه ببین
1397/3/11
یه احمق سنگی میندازه تو چاه هزاران عاقل رو به دردسر میندازه، این فرد بر حسب اتفاق روی صندلی کشور قدرتمندی نشسته و انجام دادن کارای احمقانه خیلی راحته براش، داره تیشه به ریشه اعتبار امریکا میزنه
1397/3/12
نرخ بیکاری در آمریکا به پایین ترین حد در ۱۸ سال اخیر رسیده است. آمار اخیر نشان می دهد که اقتصاد آمریکا باعث ایجاد ۲۲۰ هزار فرصت شغلی در ماه گذشته شده است. به این ترتیب نرخ بیکاری به ۳.۸ درصد رسیده است. بیکاری برای آمریکایی های آفریقایی تبار و لاتین تبارها هم به پایین ترین سطح رسیده است. اما کارشناسان اقتصادی خاطر نشان می کنند که رشد دستمزدها اندکی بالاتر ازمیزان تورم است.
ترامپ نه دموکرات است نه جمهوریخواه و نه نئوکان، ترامپ یک بیزنسمن و بازرگان موفق است که دقیقا" همان الگوها را با خود به راس سیاست آمریکا آورده و مردم آمریکا هم به همین دلیل بهش رای دادن و بهبودی که در شرایط اقتصادی و رونق بازار کار آمریکا ایجاد کرده بازهم رای خواهد آورد.
1397/3/12
هه
از مرد برتر کارآفرینی ایراد میگیرین ؟
بهتره به فکر مسائل داخلی باشین، نمیخواد شما نگران آمریکا باشید
1397/3/13
المان بسیار متصرر میشه اگه رئیس جمهور امریکا قصدشو عملی کنه تا حالا که نشون داده برای مردم خودش خیلی خوبه حتمن برای ایران هم خوب خاهد بود
1397/3/14
کارش درسته اقتصاد کشورش درست میشه ماهم اینکارو کردیم ولی با اشغال های ایرانخودرو