موضوعات داغ

نگاهی به قیمت و شرایط چری تیگو 7 در بازار دست دوم

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای چینی معمولا در بازار دست دوم نمونه های چندان پر طرفداری نیستند، دلیل این امر از یک سو به ذهنیت عموم مشتریان ایرانی مبنی بر دوام و کیفیت بهتر خودروهای غیر چینی نسبت به این خودروها مربوط می شود و از سوی دیگر نیز از شرایط فروش بسیار سهل و آسان این خودروها در نمونه های صفر کیلومتر نشات می گیرد. در واقع بسیاری از افرادی که از بودجه کاملی برخوردار نیستند می توانند با استفاده از شرایط اقساطی شرکت های عرضه کننده به سراغ نسخه های صفر کیلومتر بروند و از این رو پرداخت رقم نقدی بیشتر برای خرید یک نسخه دست دوم معمولا چندان توجیهی ندارد، اما این روند در طی ماه های اخیر در حال تغییر کردن است. از یک سو شرکت های عرضه کننده خودروهای چینی نظیر کرمان موتور و مدیران خودرو در اثر شرایط ارزی ناچار به محدود کردن شرایط فروش اقساطی و سنگین کردن مبلغ پیش پرداخت شده اند و از سوی دیگر، افزایش قیمت پی در پی خودروهای مونتاژی (شامل مدل های چینی) باعث شده تا خریداران اولیه نیز تمایل چندانی نسبت به فروش زود هنگام خودرو خود ندارند.

چری تیگو

چری تیگو

طبیعتا این توصیف در مورد خودروهای مختلف یکسان نیست اما در مورد خودروهای پر آپشن و کم نقص و گران قیمتی که اخیرا افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده اند بیش از سایرین به چشم می آید. برای مثال، چری تیگو 7، در ابتدا با قیمتی در حدود 130 میلیون تومان به بازار معرفی شده بود اما حالا قیمت این خودرو مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری و 147 اسب بخاری از مرز 150 میلیون تومان نیز عبور کرده است. همین امر زمینه افزایش قیمت مدل های دست دوم تیگو 7 در بازار را فراهم آورده است و نمونه های کارکرده نیز به ندرت با قیمتی کمتر از 144 میلیون تومان آگهی می شوند.

چری تیگو 7

چری تیگو 7


از سوی دیگر باید اذعان کرد که برای مصرف کنندگان علاقه مند به یک خودرو کراس اوور، در شرایط فعلی بازار انتخاب چندان هیجان انگیزی با بودجه مناسب وجود ندارد، به خصوص که قیمت خودروهایی نظیر سوزوکی گرند ویتارا به حدود 180 میلیون تومان افزایش یافته و علی الظاهر کیا اسپرتیج و هیوندای توسان نیز با بهایی در حدود 250 الی 300 میلیون تومان آگهی می شوند، از این رو یافتن نمونه های کم کارکرد چری تیگو 7 با قیمتی در حدود 140 میلیون تومان می تواند ارزش بالایی بین رقم پرداختی و کالای دریافتی را رقم بزند.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/13
خب چاره اينه نخرييم و نخريين !!!!
1397/3/13
من ۵ ماهه تیگو۷ دارم. خودروی نرم، کم مصرف، پر شتاب و با کیفیتی هست و نسبت به وجه پرداختی عالیه! در شرایط فعلی تحریم آمریکا باعث میشه خودرهای اروپایی و ژاپنی واردات رسمی خودشونو با ایران قطع کنند و بحث خدمات و قطعات این خودروها به خطر میفته و برعکس درب بازار چین به روی ایران بیشتر باز میشه و خودروهای لوکس چینی به شدت رواج پیدا میکنه و مشکل خدمات و قطعات نخواهد بود چون چین کشور منفعت طلبی هست و زورش به آمریکا میرسه و میتونه آمریکا را متقاعد کنه...
1397/3/16
در پاسخ به وحید:
نگو هایما بده! بگو تو خواب هم نمیتونم ببینم پولم به خرید ماشینی بالاتر از پی کی ۸۳ تمام رنگ برسه!!
کافیه آدم یه سر به گروه هایما سوارا بزنه تا ببینه شاید از بین حدود ۲۹۰۰ نفر فقط ۲ یا ۳ نفر که ازش ناراضی بودن(کسایی که خودشون ماشین رو داشتن).
1397/3/13
درسته ماشین خیلی سریع و زیبا و جمع و جوریه اما یکم قیمتش بالاست. و داشبوردش پلاستیک سخته و خیلی ایمنی بالا و فوق العاده ای نداره.اگر آدم بخواد در زمان فعلی یک شاسی بلند چینی خریداری کنه، چه صفر و چه کارکرد به نظر من خودروی هایما s7 توربو ارزش خرید بیشتری داره . چون هم بزرگتر و جادار تره هم موتور به نسبت بهتری داره و هم داشبوردش چرمی هست اما به زیبایی tiggo 7 نیست ولی بیشتر می ارزه
1397/3/14
هایما توربو اس هفت انتخاب بسیار بهتریه.فضای کابین بزرگتر،موتور قوی و پرشتاب،قیمت منطقی ترو امکانات کامل،وصد البته طراحی زیباتر از تمامی رقبا،انتخاب کاملا بهتری رو رقم خواهد زد.
1397/3/14
هایما که اصلا حرفشو نزن یک سال نیس اومده نصف بیشترشون مشکل دارن مخصوصا با مونتاژ آشغال ایرانخودرو

کجای داشبورد هایما چرمیه؟
من حاضرم پراید سایپا سوار بشم ولی هایما نه
هرچی باشه موقع بارندگی سانروفی نداره که ازش آب چکه کنه
و توربو هم نیس که بوست توربوش مشکل داشته باشه


پشت آمپرشونم شبیه همه حالا یکم پراید خوشگل تره
1397/3/14
وقتی شیر دربند باشه بایدم غورباقه هفت تیر کش باشه