موضوعات داغ

مهندسی آلمانی، ظرافت انگلیسی؛ نصب موتور بی ام و بر پیکر لوتوس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
قرار دادن یک موتور قوی و حجیم در بدنه‌ی لوتوس الیزه می تواند ایده‌ی بسیار جالبی باشد و حالا یک نفر در گاراژ منزل خود اقدام به چنین کاری کرده است و پروژه ای بسیار هیجان انگیز را به سرانجام رسانده است.
شخصی به نام داستین آنتونی سه سال پیش تصمیم گرفته است که موتور 10 سیلندر بی ام و را در بدنه ی لوتوس الیزه نصب کند و حلا پروژه‌ی رویایی وی به حقیقت پیوسته است.

لوتوس الیزه

لوتوس الیزه

آنتونی روی این پروژه به تنهایی کار کرده است. در مرحله‌ی اول وی اقدام به دو نیم کردن خودروی لوتوس کرد تا بتواند جا را برای نصب موتور بی ام و M5 اتاق E60 در این خودرو فراهم کند. او برای این کار مجبور شد تا فاصله ی محوری لوتوس را 14 اینچی افزایش داده و به 110 اینچ برساند.

لوتوس الیزه

لوتوس الیزه

همچنین وی از گیربکس شش دنده دستی پورشه GT2 استفاده کرده است. برای اینکه گیربکس پورشه با موتور بی ام و همخوانی داشته باشد آنتونی برخی قطعات را با استفاده از دستگاه CNC ساخته است که صفحه کلاچ نیز جزو این قطعات است.
او سپس چراغ های جلو و کیت بدنه ی جدیدی را نیز برای این خودرو طراحی کرد. این پروژه برای او 70 هزار دلار آب خورده است و سه سال زمان برده تا به نتیجه برسد. اما نتیجه‌ی کار خودرویی است که به تولیدات هنسی بیشتر شباهت دارد تا لوتوس، اما اینکه کل این پروژه توسط یک نفر به تنهایی انجام شده است این خودرو را بسیار ارزشمند می کند.

لوتوس الیزه

لوتوس الیزه

آنتونی تست های آنالیز این خودرو را در نرم افزار Solidworks انجام داده است تا مطمئن شود شاسی خودرو از استحکام کافی برخوردار است و با قدرت بالای موتور همخوانی دارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/18
خیلی جالب است ، از نویسنده محترم درخواست داریم پیگیر فیلم هاش باشن و در اخبار بعدی فیلم های این خودرو را بزارند!