موضوعات داغ

کیا کارنز؛ وقتی با لیاقت‌ها در ایران فراموش می‌شوند!

عکس مطلب اول
کیا کارنز را باید یکی از بداقبال ترین خودروهایی است که توسط خودروسازی کیا وارد ایران شده است. کیا کارنز یک MPV خوش استیل است که به یک موتور 2 لیتری مجهز شده و جدیدترین تجهیزات کیا نیز روی این محصول نصب شده است. نمونه هایی از این خودرو تابحال وارد کشور شده اما هیچ گاه نتوانست فروش خوبی را تجربه کند و واردات آن به تعداد بسیار اندکی محدود شد.
کیا کارنز همانند دیگر MPV های وارد شده به کشور اصلاً مورد استقبال ایرانی ها قرار نگرفت و این در حالی است که خودروهای استیشن این چنینی بسیار کاربردی برای خانواده های ایرانی هستند. معمولاً خانواده های ایرانی مسافرت های بین شهری و خارج از شهر زیادی با خودروهای خود می روند و این نوع خودروهای کاربرد بسیار خوبی برای این نوع سفرها دارند. جادار بودن برای سرنشینان و صندوق عقب بزرگ و کاربردی از جمله مواردی است که برای استفاده خانوادگی فاکتورهای مهمی محسوب می شوند.

کیا کارنز

کیا کارنز

روی کیا کارنزهای 2017 و یا 2018 یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی 166 اسب بخاری GDI نصب شده که سطح آلایندگی آن به یورو 6 ارتقاء یافته است. قیمت مدل های 2017 کیا کارنز به حدود 250 میلیون تومان می رسد که بیش از 50 میلیون تومان ارزان تر از کیا اسپورتیج است. البته واردات کیا کارنز قبلاً نیز انجام شده و در حال حاضر می توانید مدل های 2008 و یا 2012 را با قیمت هایی نظیر 80 الی 120 میلیون تومان پیدا کنید.

Kia Carens

Kia Carens

با توجه به عدم عرضه گسترده این خودرو و ناموفق بودن این نوع خودروها در ایران، مشکل قطعات کیا کارنز در بازار احساس می شود. موضوعی که شاید بسیاری را از خرید آن منصرف کند و مشتریان را به هزینه بیشتر و خرید شاسی بلندهای معروف تر سوق دهد. این اتفاق متاسفانه در مورد خودروی هیوندای i40 استیشن هم افتاد. خودرویی که با تمام لیاقت ها و فروش خوب در بازارهای دیگر در ایران اصلاً مورد استقبال قرار نگرفت. این نوع خودروها در بازارهای جهانی و مخصوصاً اروپایی طرفداران زیادی دارند و گاهاً دیده می شود که نسخه های استیشن از مدل های سدان فروش بهتری را تجربه می کنند اما هنوز هم هیچ تمایلی به این خودروها در ایران وجود ندارد و حتی نسخه های بروز نیز دیده نمی شوند!
شاید بهتر باشد با یک فرهنگ سازی و معرفی بهتر این خودروها به مشتریان و خانواده های ایرانی، کاربرد استیشن ها بهتر معرفی شوند تا بازار این خودروهای با لیاقت برای ایرانیان بهتر شود.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/17
من با جدیت تصمیم به تعویض اسپورتیجم با یک کارنز بودم . چند تا شو هم دیدیم . طراحی بیرونی ماشین عالی و بسیار بروز و زیباست . حرف نداره . ولی داشبورد ماشین بسیار ضعیف طراحی شده . و خیلی ضعف و ایراد داره و اصلا با بدنه زیبا و پیشرفته اش همخونی نداره . حتی یکیش که 2016 بود داشبورد ترک خورده و خرد شده بود . کنار تهویه سمت راستیش . خیلی عجیب بود . ضمن اینکه مشتری اول و آخرش خودتی . برای آقایون میانسال مثل خودم ماشین خوبی باید باشه .
1397/3/17
دوستان کیا سوار ناراحت نشن!!
کلا همه کیاها داخل خیلی خیلی زشتی دارن!
مخصوصا سراتو، فاجعست
1397/3/18
حرف شما درباره بعضی از مدل های کیا درسته اما اپتیما و سورنتو ویا کلاس های جدید و گرون خوب طراحی شدن.
اما سراتو واقعا بد هست چون شما 130 ملیون پول میدی و طراحی مثل کرولا 2007 طرف هستید
1397/3/17
بهترین کار این هست که شرکت های وارد کننده خودرو اسپانسر فیلم ها بشوند و در فیلم ها این خودرو ها معرفی شوند و فرهنگ سازی شود!
1397/3/17
چطوره شما فرهنگ سازي كنيد كه مردم تحريم كنند نگيرند تا قيمت ها پايين بياد...؟ يه بار خودتون پايه باشين از مردم مايه نذارين!!! آخه خودتون حاضرين ٢٥٠ بدين اينو بگيرين؟!!
1397/3/18
وقتی 207 شده 66 تومن و سانرو استپ وی 80 تومن ، تو گرونام سورنتو شده 485 تومن و سراتو 240 تومتن و اسپرتیج 380 تومن ، پس قطعا 250 دادن از هیچی بهتره و ارزش داره تا حدودی (البته اینجا که تو ایران هیچ چیز در باطن ارزششو نداره دیگه از ماشین چه توقعی میشه داشت ) !
1397/3/18
هیچ آدم عاقلی برای این ماشینهایی که اسم بردی انقدر پول نمیده😏
1397/3/18
این مسخره ترین استدلالی بود که شنیدم
اخه یعنی چی چون سورنتو ۴۸۵تومنه پس کارنز ۲۰۰تومن مبارزه
سال۸۷مرسدس اس کلاس فول ۱۳۰تومن بود الان ۲۰۱۴کارکرده ۳میلیارده
کمری۳۷بود الان ۳۰۰تومنه
تا امثال شما ها تو این مملکتن ما دلال ا خوب روتون سواریم و ازتون سواری میگیریم
1397/3/17
2 سال و نیم هستش کارنز جدید کرفتم همه جوره کار کشیدم از ماشین چه مسافرت حتی با اثاث و بار بردن ، چه شهر ، ابعاد ماشین از نظر اندازه مثل سراتو هستش با ارتفاع یکم بیشتر و عرض کمی بیشتر پلتفرم اصلی ماشین هم سراتو YD هستش ، برای همین از نظر هندلینگ وقعاا ازش راضی ام ، جز روغن و فیلتر و لنت و بنزین هیچی نمیخواد حتی از نمایندگی ام بپرسین میگن ؛ هزینه سرویس 250 هزار تومن بدون لنت هستش . شتاب ماشین در حد خودش واقعا عالیه و خیلی از دوستان و آشنایان با دیدن قیافه ماشین فکر کردن توان حرکتی مناسبی نداره ولی وقتی نشستن نظرشون به کل عوض شده ، و اینکه توی خیابون ماشین تکیه و هنوز نگاهش میکنن مردم ، (توی ماشین های معمولی منظورم هستش اساتید با لامبورگینی و بنز مقایسه نکنن ) ، و با قیمت 200-250 میلیون از نظر امکانات هیچ ماشینی در حدش نیس ، در کل راضیم فکر فروششم نمی کنم حتی با اینکه بازارش ضعیفه چون هیچ ماشین تک و نو و سالم و با امکاناتی مثلش رو پیدا نمیشه کرد ، و اینکه از نظر خدمات ، بنده مشکلی نداشتم حتی قطعه ای از ماشینم که در مورد ریل صندلی عقب بود ، و کمی لق میزد و مشکل اساسی هم نداشت ، عاملیت به صورت رایگان و تغریبا بعد از یک هفته و نیم ، به کل تعویض کرد ، نمایندگی رنو یک عدد باله روی گلگیر تلیسمان روبعد از 1 ماه اورده ، قضاوت با خودتون
1397/3/17
ببخشید اما بنده اسپرتیج 2014-2016 و سورنتو 2009 داشبرد شکسته دیدم و 2 نمونش که در اثر ضربه شکسته بود ، و 2 نمونه دیگرش در اثر افت کیفیت و فرقشم با داشبرد این ماشین اینه که روی داشبرد کارنز از جنس نرم هستش و هم دیرتر به صدا میفته هم نمیشکه ، دقیقا بر عکس اسپرتیج و همینطور بعد از 3 سال کفیت ادوات داخلی اسپرتیج افت شدیدی میکنه که همه حتی نمایندگی هم این رو میدونن ، بنده از آشنایانم این ماشین رو دارن 65 هزار کیلومتر هم راه رفته و واقعا راضی هستش و مشکلی نداشته ، ماشین تکیه و اگر کسی میخواد استفاده ببره ( نه اینکه دلال بازی کنه ) جزو بهترین گزینه هاست ، از نظر امکانات هم که گذشته ، موتور و گیربکس وقعا عالی ای داره فقط یک توصیه اینکه اگر لاستیک با سایز فاق بلند عوض بشه بهتر هستش چون سایز لاستیک کارنز از نظر فاق و قطر ، همون 225/45/r18 سوناتا و اپتیماس و لاسیک کومهو kh17 که زیرش هستش لاستیک به شدت سفت و با treadwear بالایی هستش که عمر استفاده بالایی داره ولی اگر با ماشین پر به سفر میرین با توجه به جاده های فوق استاندارد ما لاستیک زیرش احتمال ورم کردنش هست و بهتره با 225/50/r18 عوض کنین هم عمر جلوبندی بهتر خواهد شد هم کیفیت سواری ماشین از خوب تبدیل به عالی میشه
1397/3/19
داداش چرا حرف الکی میزنی؟ من خودم اسپورتیج ۲۰۱۲ توربو دارم با ۸۰ تا کارکرد،نه افت کیفیتی داره نه افت توان عین روز اولشه. بعدشم این ماشین اصلا با اسپورتیج حتی نمیتونه رقابت کنه به دلیل اپشنای کمتر،موتور ضعیف تر، تک دیفرانسیل بودن و از همه مهمتر بازار افتضاح
1397/3/20
اسپرتیج توربو کلا مگه چنتاس اصن ؟ بنده اونو مقایسه نکردم ، همون اسپرتیج توربو ام اگه خرابشه بدتر از این هم خرج داره چون گارانتی نداره هم قطعه نداره و همچینم بازاری نداره توربوش ، در ضمن از نظر استحلاک و مخصوصا تعلیق خودرو و کیفیت اتاق ، همه میدونن اسپرتیج ضعیفه ، و آپشن که نمیدونم چی بیشتر داره که شما میگی ( اگه منظور گرمکن فرمان و اتوپارک و سنسور جلو اسپرتیج توربو نسبت به معمولیاش داره هستش ) که همرو کارنز ام داره که هیچ ،1 سردکن بیشتر ، گرمکن های صندلی عقب ، کولباکس ،چراغشور، شیفتر پشت فرمان ،لیمیتر ،سیستم voice ، پرده شیشه های عقب ؛ سینی پشت صندلی ها برای، خروجی برق برای هر ۳ ردیف،۴ شیشه اتومات و گرمکن شیشه جلو و عقب اتوماتیک و ۷ نفره بودنش و جای پا و فضای اتاقش بیشتر از اونه :) دید نسبت اطراف ام که ستون های جلوی اسپرتیج نقطه کوره :) از نظر فنی ام کارنز لاعقل بنزین خورش کمتر از 2.400cc هستش هم شتابش و سواری و کیفیتش خیلی بهتره ، شما هم یه 10 هزار تا دیکه سرویس 90 هزار یه دست کمک فنر ماشینتون میخاد ، و نمیدونم چجوری میگین زیربندی ماشین خوبه در حالیکه اسپرتیج ها همه اکثرا تا 50 هزار تا یک سرویس جلوبندی کامل میخوان ، این ماشینم واسه کسی خوبه که راحتی میخواد و اتاق خوب و مسافرت ولی اسپرتیج یه کراس اووور شهری هستش که فلسفش کلا متفاوته ، در ضمن ماشین تک سوار بودن یه ماشین حتی اگه همین کیا ام باشه ، لاعقل بهتر از یه ماشین معمولی تو شهر مثل اسپرتیج هستش ، اسپرتیج ماشین بهتریه واسه خرید و فروش و دلالی این که معلومه ، ولی کارنز و فوقش 5 میلیون یکم بالا پایین الان میخرن و کسی رو دیدم که یک هفته ای فروخته ، الکی یه ماشین خوب و خراب نکنین وقتی حتی سوارم نمیشین و نشدین فقط یه عکسشو گذاشتین بغل یه ماشین دیگه فقط نگاه کردین :)
1397/4/28
آقا اسپرتیج توربو ها همه صاحباشون پدر ماشینو در آوردن همین دیروز نمایندگی ظفرقندی بودم یکیش بود موتور قفل کرده بود داغون شده بود بعد 3 ماه تونسته بودن بخواطر نبودن قطعه جمعش کنن و موتور ریز به ریز همه چیش عوض شده بود و نمایندگی خودش گفت مشکل اسپرتیج توربو ها همینه و اکثرا نمیرسن به ماشین واوناییم که میرسن مشکلای خودشونو دارن چون اصلا به ایران سازگاری نداره ، اینم 71 هزار راه رفته بود در ضمن ، ماشین عالیه از نظر قدرت و شتاب ولی کافیه کوچترین چیزش خراب بشه اونوقت بیچارست صاحبش
1398/1/25
کارنز رو خیلی باهاش حال کردم. هیچ مشکلی نداره و فوق العاده ماشین راحت و خوبیه. فقط یک ایراد بزرگ داره که اکثر ماشین های کیا دارند و اون هم فاق کوتاه لاستیکه که واقعا نقطه ضعف بزرگی هست. و الا کوچکترین ایرادی نمیتونید به این ماشین بگیرید.