موضوعات داغ

پورشه 919 هایبرید Evo؛ خودرویی با تایم کمتر از 5 دقیقه در جهنم سبز!

عکس مطلب اول
اخیرا پورشه مدل 919 Hybrid Evo را به پیست نوربرگ رینگ برده است. با اینکه رکوردی شکسته نشد ولی محاسبات نشان می دهند که این هیولای 4 چرخ قطعا می تواند سریعترین زمان دور این پیست مشهور را ثبت کند. در شرایط ایده آل حتی احتمال دارد پورشه رکورد باورنکردنی 4 دقیقه و 51 ثانیه را در این پیست ثبت کند که با اختلاف زیاد سریعتر از تایم 6 دقیقه و 11.13 ثانیه است که در سال 1983 توسط پورشه 956 با رانندگی استفان بلوف ثبت شد.
میشا شارودین (ساکن منطقه نوربرگ رینگ) در روزی که پورشه 919 وارد نوربرگ رینگ شده بود در مجاورت پیست حضور داشت و توانست دورهای سریع این خودرو در پیست را ثبت کند. سریعترین زمان به دست آمده 6 دقیقه و 20 ثانیه بود که توسط تیمو برنارد برنده مسابقات 24 ساعته لمنز در سال گذشته ثبت شد. با این حال این تایم کل ماجرا نیست.
برنارد در آخرین مسیر مستقیم پیست در حال رها کردن پدال گاز برای کاهش سرعت و ورود به پیت استاپ بود. خوشبختانه شارودین نزدیک یکی از پست های مارشال بود که در آنجا می توانست صدای رادیوی پیست را بشنود. داوران زمانی که پورشه 919 از کنار آنها عبور کرد را بررسی کردند و از این طریق شارودین توانست زمان به دست آمده در بخش های مختلف پیست هنگامی که هنوز برنارد پدال گاز را رها نکرده بود و با حداکثر قدرت در حال حرکت بود را محاسبه کند. با در نظر گرفتن یک تایم تخمینی برای بخش پایانی پیست که 4 کیلومتر طول دارد، شارودین تخمین زد که پورشه 919 می توانست در مدت زمان 5 دقیقه و 9 ثانیه این پیست را طی کند!

پورشه 919 هایبرید Evo

پورشه 919 هایبرید Evo

علاوه بر این در آن روز هوا نسبتا گرم و دمای پیست بسیار بالا بود. در شرایط بهتر احتمال دارد پورشه 919 بتواند تایم زیر 5 دقیقه را نیز ثبت کند.
طبق پیش بینی شارودین، احتمالا پورشه تایم های به دست آمده از این دورها را تحلیل می کند و در شرایط بهتر برای شکستن رکورد قدیمی پورشه 956 به این پیست بر می گردد. مدرک محکمی برای اینکه ثابت کند چنین اتفاقی رخ می دهد وجود ندارد ولی استدلال شارودین منطقی به نظر می رسد.

پورشه 956 (سمت راست) و پورشه 919 هایبرید Evo

پورشه 956 (سمت راست) و پورشه 919 هایبرید Evo

پورشه 919 هایبرید Evo تلاش پورشه برای خلق خودرویی است که بتواند بدون در نظر گرفتن قوانین و مقررات مسابقه تایم های سریعی را ثبت کند. این خودرو از یک موتور 4 سیلندر وی شکل توربوشارژ 2.0 لیتری با قدرت 710 اسب بخار نیرو می گیرد و مجهز به دو سیستم بازیابی انرژی است که جمعا 434 اسب بخار قدرت اضافی تولید می کنند. بدنه این خودرو آیرودینامیک پیشرفته ای دارد و مجهز به ارکان قابل تنظیم فعال است. مهندسین پورشه تمام مواردی که در یک دور پیست غیر ضروری است را حذف کرده اند مانند برف پاک کن، سیستم تهویه مطبوع و سیستم جک بادی. این خودرو هم اکنون رکورد جدید 1 دقیقه و 41.770 ثانیه را در اسپا فرنکورچمپس ثبت کرده است.
هنگامی که پورشه این خودرو را به فستیوال سرعت گودوود ببرد احتمالا رکوردهای بیشتری را ثبت خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/22
4 سیلندر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 710 اسب بخاااارررررررررر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پورشه کم کم داره ترسناک میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!