موضوعات داغ

افزایش قدرت برای تمام مدل های پورشه ماکان فیس لیفت 2019

عکس مطلب اول
مدتی است پورشه در زمینه به روز رسانی میان دوره ای کراس اوور کوچکتر خود ماکان فعالیت داشته است و با اینکه دفتر مرکزی این خودروساز واقع در اشتوتگارت، هنوز اطلاعیه رسمی درباره ماکان فیس لیفت منتشر نکرده است اکنون جزئیات پر آب و تابی درباره مدل 2019 این خودرو در دسترس است. برای خبرنگاران نشریه انگلیسی Autocar این فرصت پیش آمد که داخل نسخه به روز شده ماکان بنشینند و یک آزمایش رانندگی با آن در آفریقای جنوبی انجام دهند. خوشبختانه پورشه لطف کرد و اطلاعات ارزشمندی درباره تغییراتی که در برادر کوچک کاین ایجاد خواهد شد با این نشریه به اشتراک گذاشت.
اولین و مهم ترین تغییر قدرت موتور است. مدل پایه پورشه ماکان فیس لیفت همچنان از موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ نیرو می گیرد اما قدرت آن با 52 اسب بخار افزایش از 248 اسب بخار به 300 اسب بخار رسیده که بسیار قابل توجه است. اگر خواهان قدرت بیشتر هستید باید ماکان S را انتخاب کنید که از موتور V6 3.0 لیتری توربوشارژ که متعلق به پانامرا است بهره می برد و پیش بینی می شود که 355 اسب بخار قدرت تولید کند که بیانگر افزایش چشمگیر قدرت به اندازه 20 اسب بخار نسبت به مدل قبلی است که 335 اسب بخار قدرت دارد.
پورشه ماکان S فیس لیفت با 355 اسب بخار قدرت به مدل اسپرت تر GTS بسیار نزدیک خواهد شد اما راه حل پورشه برای حل این مشکل ارتقای مدل آینده ماکان GTS است تا جایگاه آن با اختلاف قابل توجهی بالاتر از مدل S باشد.
قویترین مدل ماکان یعنی ماکان توربو دقیقا از همان موتور ماکان S ولی با حجم 2.9 لیتر نیرو می گیرد تا 434 اسب بخار قدرت تولید کند که 40 اسب بخار بیشتر از قدرت موتور 3.6 لیتری مدل فعلی این خودرو است. این مقدار قدرت با توان مدل فعلی ماکان با پکیج عملکرد برابری می کند. علت حجم 2.9 لیتری این موتور جدید به جای 3.0 لیتر، لزوم استفاده از یک میل لنگ با استحکام بیشتر است که بتواند این قدرت اضافه را تحمل کند که مهندسان پورشه برای نصب آن، استروک موتور را کاهش دادند. منظور از استروک فاصله جا به جایی پیستون بین نقاط مرگ بالا و پایین داخل سیلندر است.

پورشه ماکان فیس لیفت 2019

پورشه ماکان فیس لیفت 2019


پورشه ماکان فیس لیفت 2019

پورشه ماکان فیس لیفت 2019

با این حال طبق گزارش نشریه اتوکار مدل فیس لیفت ماکان با موتور دیزل ارائه نخواهد شد و شایعاتی که به عرضه یک نسخه هایبرید از نسل فعلی این کراس اوور اشاره دارند تحقق نمی یابند.
علاوه بر بعضی تغییرات بسیار بزرگ در زیر کاپوت ماکان، پورشه سیستم تعلیق آن را نیز دستکاری کرده و از قطعات آلومینیومی برای کاهش وزن در آن استفاده کرده است. برای بهبود کیفیت سواری همراه با تغییر در هندلینگ و سیستم فرمان این خودرو نیز برنامه ریزی شده است و از دیسک ترمزهای سفارشی با پوشش تنگستن همراه با کالیپرهای سفید رنگ برخوردار می شود. طبق روال عادی پورشه، اصلاحات در طراحی خارجی خودرو جزئی هستند که شامل تغییرات محتاطانه در طراحی چراغ های جلو و عقب همراه با طراحی مجدد سپرها است.
اصلاحات چشمگیرتری داخل کابین ماکان رخ می دهد و همانطور که در عکس جاسوسی زیر نمایان است، مدل فیس لیفت 2019 این خودرو از صفحه نمایش بزرگتری برای سیستم سرگرمی برخوردار می شود.

عکس جاسوسی از کابین پورشه ماکان فیس لیفت

عکس جاسوسی از کابین پورشه ماکان فیس لیفت

بزرگتر شدن صفحه نمایش پورشه را وادار کرد که دریچه های مرکزی سیستم تهویه را در ارتفاع پایینتری در کنسول وسط نصب کند و شکل آنها را تغییر دهد تا سازگاری بیشتری با چیدمان جدید داشته باشند.
پیش بینی می شود پورشه ماکان 2019 مدتی بعد در سال 2018 به صورت رسمی رونمایی شود. ماکان محبوب ترین مدل پورشه است و تنها در سال 2017 بیش از 97 هزار دستگاه از آن به فروش رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد