موضوعات داغ

مقایسه آئودی Q5 و لکسوس RX مدل 2018

عکس مطلب اول
کراس اوورهای امروزی از نمونه های بسیار اقتصادی تا مدل های لوکس را در بر می گیرند. آئودی Q5 مدل 2018 و لکسوس RX مدل 2018 با طراحی ظاهری زیبا، کابین لوکس و انبوهی از امکانات جزو کراس اوورهای لوکس طبقه بندی می شوند.
این دو خودرو رقبای مستقیمی هستند که در نگاه اول ممکن است یکسان به نظر برسند ولی تفاوت هایی بین آنها وجود دارد که باعث می شود یکی از آنها گزینه برتر باشد. در ادامه نگاه دقیق تری به این دو خودرو می اندازیم و آنها را با هم مقایسه می کنیم تا مشخص شود کدام یک از آنها بهترین کراس اوور برای رفع نیازهای خریداران است.

قیمت:
با توجه به اینکه آئودی Q5 و لکسوس RX خودروهای لوکسی هستند قیمت آنها در حدی است که خارج از دسترس خریداران کم بودجه هستند. قیمت مدل پایه آئودی Q5 پرمیوم از 41.500 دلار آغاز می شود و تجهیزات استاندارد آن شامل صفحه نمایش 7 اینچی سیستم سرگرمی، صندلی های چرمی، سیستم تهویه مطبوع خودکار سه کاناله، سیستم 4 چرخ محرک و چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع نور خودکار است. قیمت گران ترین مدل آئودی Q5 یعنی مدل پرستیژ از 50.800 دلار شروع می شود.
قیمت مدل پایه لکسوس RX350 نیز از 43.270 دلار شروع می شود و امکانات آن شامل سیستم تهویه مطبوع خودکار 2 کاناله، صندلی هایی با پوشش چرم مصنوعی، صفحه نمایش 8 اینچی سیستم سرگرمی است و در حالت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو ارائه می شود. قیمت مدل برتر RX350 یعنی مدل F-Sport از 48.920 دلار شروع می شود. فارغ از اینکه کدام یک از مدل های آئودی Q5 را انتخاب کنید، مجهز بودن آن به سیستم 4 چرخ محرک کوآترو در کنار قیمت کمتر، باعث می شود خودروی با ارزش تری نسبت به لکسوس RX باشد. بنابراین برنده این بخش آئودی Q5 است.

ایمنی:
آئودی Q5

آئودی Q5

آئودی Q5 2018 از سوی موسسه IIHS (موسسه بیمه برای امنیت بزرگراه ها) گزینه ای با ایمنی برتر شناخته شده و در تمام آزمون های تصادف این موسسه بالاترین رتبه (Good) را دریافت کرده است. فناوری های جلوگیری از تصادف از جلو در آئودی Q5 رتبه برتر را کسب کرده اند. آئودی Q5 از سوی موسسه NHTSA (سازمان ملی امنیت ترافیکی بزرگراه های ایالات متحده) نیز امتیازات برتری کسب کرده و این موسسه در مجموع 5 ستاره ایمنی و 4 ستاره برای خطر واژگونی به این خودرو اعطا کرده است.
لکسوس RX مدل 2018 نیز گزینه ای با ایمنی برتر از سوی موسسه IIHS انتخاب شده است ولی در آزمون های تصادف موسسه NHTSA به خوبی IIHS عمل نکرده است. لکسوس RX در مجموع 5 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA دریافت کرده ولی در آزمون های تصادف از جلو و خطر واژگونی 4 ستاره کسب کرده است. بنابراین این دو کراس اوور از نظر ایمنی نزدیک به هم هستند ولی آئودی اندکی برتر است و در آزمون های هر دو موسسه عملکرد خوبی داشته و به همین دلیل برنده این بخش نیز آئودی Q5 است.

صندلی ها:
صندلی های لکسوس RX350

صندلی های لکسوس RX350

آئودی Q5 و لکسوس RX هر دو کراس اوورهای 5 نفره با کابین های زیبا و مجهزی هستند. صندلی عقب آئودی Q5 با نسبت 40/20/40 قابل تا شدن هست و می توان آن را خواباند. آئودی Q5 کابین جاداری دارد و فضای پای سرنشینان عقب آن 96 سانتی متر و فضای سر برای آنها 99.8 سانتی متر است.
صندلی عقب لکسوس RX نیز با نسبت مشابه صندلی آئودی قابل تا شدن است و قابلیت خواباندن نیز دارد. فضای پا و سر برای سرنشینان عقب لکسوس به ترتیب 96.5 و 99.3 سانتی متر است. با اینکه از نظر فضا این دو خودرو قابل قیاس هستند ولی یک آپشن در لکسوس RX وجود دارد که آئودی Q5 از آن بی بهره است. امسال یک نسخه جدید از RX با نام RX L ارائه می شود که ردیف سوم صندلی برای دو سرنشین دیگر به آن اضافه می شود. با توجه به این آپشن برنده این قسمت لکسوس RX است.

مصرف سوخت:
آئودی Q5

آئودی Q5

با اینکه این دو خودرو کراس اوورهای لوکس هستند ولی لوکس بودن به این معنا نیست که کسی دوست داشته باشد به خاطر مصرف سوخت بالای یک خودرو پولش را دور بریزد! سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا مصرف سوخت آئودی Q5 با سیستم 4 چرخ محرک استاندارد را در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 10.23، 8.71 و 9.41 لیتر در 100 کیلومتر اعلام کرده است.
همین سازمان مصرف سوخت لکسوس RX را در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 11.76، 8.71 و 10.23 لیتر در 100 کیلومتر اعلام کرده است. اگر سیستم 4 چرخ محرک را به لکسوس RX اضافه کنید مصرف سوخت آن افزایش یافته و در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 12.38، 9.05 و 10.69 لیتر در 100 کیلومتر سوخت مصرف می کند. آئودی با اینکه مجهز به سیستم 4 چرخ محرک است حتی از مدل تک دیفرانسیل لکسوس هم کم مصرف تر است و به همین دلیل برنده این بخش آئودی است.

فضای حمل بار:
فضای حمل بار آئودی Q5

فضای حمل بار آئودی Q5

یکی از مهم ترین دلایل برای خرید یک کراس اوور انعطاف پذیری آن در زمینه حمل بار و سرنشین است. پشت صندلی عقب آئودی Q5 به اندازه 758 لیتر فضا وجود دارد و در صورت خواباندن پشتی صندلی عقب، فضای حمل بار پشت صندلی های جلو به 1710 لیتر می رسد. ظرفیت یدک کشی آئودی 1995 کیلوگرم است.
فضای بار پشت صندلی های ردیف دوم لکسوس 521 لیتر است و در صورت خواباندن پشتی صندلی عقب، فضای حمل بار آن در قسمت پشت صندلی های ردیف اول 1594 لیتر است. ظرفیت یدک کشی لکسوس 1587 کیلوگرم است. اگر فضای حمل بار بخش مهمی از تصمیم شما برای خرید خودرو است، فضای بار بیشتری داخل کابین آئودی Q5 وجود دارد و ظرفیت یدک کشی آن نیز بیشتر از لکسوس است. برنده این بخش آئودی است.

امکانات سیستم سرگرمی:
سیستم سرگرمی آئودی Q5

سیستم سرگرمی آئودی Q5

سیستم سرگرمی خودروها روز به روز پیچیده تر می شود و به امکانات و انواع سیستم های ارتباطی آنها اضافه می شود. Q5 از کابین مجازی آئودی با صفحه نمایش 12.3 اینچی، قابلیت اتصال به اینترنت 4G LTE و فناوری تشخیص دست نوشته که کارکردن با این سیستم را راحت تر می کند برخوردار است. نرم افزارهای اندروید اتو و اپل کار پلی جزو امکانات استاندارد این خودرو هستند و قابلیت انتخاب سیستم صوتی Bang & Olufsen با 19 بلندگو وجود دارد.
لکسوس RX نیز مجهز به سیستم سرگرمی با صفحه نمایش 12.3 اینچی با قابلیت نمایش همزمان چند صفحه، دکمه کنترل صفحه نمایش از راه دور برای سریعتر کار کردن با سیستم و سیستم صوتی مرغوب Mark Levinson با 15 بلندگو است. لکسوس RX از نرم افزارهای اندروید اتو و اپل کار پلی بی بهره است. با اینکه سیستم های سرگرمی هر دو خودرو امکانات کاملی دارند، ولی آئودی به خاطر قابلیت ارتباط پیوسته با گوشی های هوشمند برنده این بخش از مقایسه است.

عملکرد و توانایی های حرکتی:
آئودی Q5

آئودی Q5

با اینکه کراس اوورهای ارزان قیمت معمولا موتورهای ضعیفتری دارند، کراس اوورهای لوکس مجهز به موتورهای قویتری هستند که لذت رانندگی با آنها را بیشتر می کند. آئودی Q5 مجهز به موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که 252 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور دارد و گیربکس آن از نوع 7 دنده دو کلاجه است. شتاب 0 تا 60 مایل آئودی 5.9 ثانیه است.
لکسوس RX350 مجهز به موتور V6 3.5 لیتری تنفس طبیعی است که 295 اسب بخار قدرت و 363 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که 43 اسب بخار بیشتر از قدرت تولیدی موتور آئودی است. گیربکس لکسوس 8 دنده اتوماتیک است. ولی این پایان ماجرا نیست زیرا لکسوس با وجود قدرت بیشتر نه تنها سریعتر از آئودی نیست بلکه کندتر هم هست! زیرا شتاب 0 تا 60 مایل آن 7.7 ثانیه است. بنابراین برنده این قسمت بدون شک آئودی است.

در دسترس بودن مدل های هایبرید:
لکسوس RX450 h

لکسوس RX450 h

لکسوس RX یک مدل هایبرید به نام RX450 h دارد. این گزینه برای افرادی مناسب است که یک خودروی کم مصرف تر و سازگارتر با محیط زیست می خواهند. سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا مصرف سوخت این مدل را در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب 7.59، 8.4 و 7.84 لیتر در 100 کیلومتر اعلام کرده است. با اینکه RX450 h یک خودروی هایبرید است ولی با شتاب 0 تا 60 مایل 7.9 ثانیه هنوز هم تجربه رانندگی سریعی را ارائه می دهد.
لکسوس RX450 h به صورت استاندارد مجهز به سیستم 4 چرخ محرک است و قیمت مدل پایه آن 45.695 دلار است که فقط اندکی بیشتر از قیمت مدل پایه بنزینی RX است. آئودی Q5 مدلی با پیشرانه هایبرید ندارد و بنابراین امکان مقایسه با لکسوس وجود ندارد. اگر دنبال یک کراس اوور لوکس با پیشرانه هایبرید هستید بدون شک لکسوس RX برنده این قسمت از مقایسه است.

طراحی ظاهری:
لکسوس RX

لکسوس RX

کراس اوورها زیاد خودروهای جذابی نیستند اما طراحی ظاهری آئودی Q5 و لکسوس RX به حدی خوب است که از دیگر خودروها متمایز هستند. آئودی Q5 بدنه آیرودینامیک تری دارد و کاپوت کشیده و انحناهایی دارد که باعث می شوند اسپرت به نظر برسد. آرم آئودی روی جلوپنجره بزرگ این خودرو خودنمایی می کند ولی چیز خیلی جذابی در طراحی این خودرو وجود ندارد.
اگر می خواهید طراحی ظاهری خودروی شما متفاوت باشد، لکسوس RX گزینه مناسبی است. جلوپنجره دوکی شکل بزرگ لکسوس را نمی توان نادیده گرفت زیرا قطعا جلب توجه می کند. طراحی لکسوس RX از جلو تا عقب از خطوط بدنه زاویه دار و تهاجمی تشکیل شده و به همین دلیل طراحی برتری دارد و برنده این بخش از مقایسه است.

رای نهایی:
آئودی Q5

آئودی Q5

آئودی Q5 و لکسوس RX هر دو کراس اوورهای کاربردی و جذابی هستند. پیشرانه هایبرید لکسوس RX، مدل های 7 نفره آن و طراحی ظاهری برجسته تر، از موارد برتری لکسوس به آئودی هستند.
با این حال آئودی Q5 به دلیل عملکرد بهتر، فضای حمل بار بیشتر و سیستم سرگرمی با امکانات کامل تر امتیاز بیشتری دریافت می کند. علاوه بر این آئودی رده بندی ایمنی بالاتری دارد و با توجه به قیمتی که دارد در مجموع ارزش خرید بیشتری دارد. در پایان باید گفت هر دو کراس اوورهای لوکس عالی هستند ولی آئودی Q5 برنده این مقایسه است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/4
با وجود نعمت زاده ها و شریعتمداری ها و مکتب شریعتمداریسم، تنها میتوان به پراید، روا، آر دی x و آر دی wc فکر کرد. افسوس که عمرمون توی این کشور تباه شد. افسوس