موضوعات داغ

ارتقای یک اسطوره؛ به روز رسانی گسترده مزدا MX-5 میاتا

عکس مطلب اول
شایعات درباره اینکه مزدا در حال توسعه یک مدل بسیار قویتر از MX-5 میاتا بود صحت داشت. این فرصت برای نشریه ژاپنی Car Watch پیش آمد که با نسخه آزمایشی این رودستر با به روز رسانی گسترده رانندگی کند و تمام جزئیات مربوط به آن را فاش کرد. موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر این خودرو اکنون به جای 155 اسب بخار قدرت در دور 6000، 184 اسب بخار قدرت در دور 7000 تولید می کند. گشتاور آن نیز با اندکی افزایش از 201 نیوتن متر به 205 نیوتن متر رسیده است.
مزدا برای دستیابی به این افزایش قدرت قابل توجه، موتور MX-5 را مورد بازبینی کامل قرار داده است. پیستون های جدید این موتور 27 گرم سبکتر هستند و وزن شاتون های آن 41 گرم کاهش یافته اند. موتور جدید میاتا برای تنفس بهتر از دریچه گاز با قطر بیشتر، سوپاپ های دود بزرگتر و مسیر خروجی اگزوز با پهنای بیشتر برخوردار شده است. این اصلاحات باعث شده تا محدوده خط قرمز دور موتور (ردلاین) از 6800 دور در دقیقه به 7500 دور در دقیقه افزایش یابد. طبق گزارش نشریه Car Watch این اصلاحات علاوه بر قدرت بیشتر ظاهرا باعث بهبود راندمان حرارتی و کاهش آلایندگی این موتور نیز شده است. فلایویل با جرم دوگانه نیز جزو دیگر اجزای جدید این موتور است.
با اینکه موتور، مهمترین قسمت یک خودروی اسپرت است اما فقط موتور نیست که اهمیت دارد. مهندسان مزدا بوش های نرمتری برای سیستم تعلیق در قسمت عقب نصب کرده اند که حسی که فرمان خودرو القا می کند را بهبود می دهد. رانندگان مزدا میاتا برای اولین بار در این خودرو از سیستم فرمان تلسکوپی (قابلیت تنظیم فاصله غربیلک فرمان با داشبورد) برخوردار می شوند. طبق گزارش نشریه Car Watch این سیستم قابلیت تنظیم فاصله تا 30 میلی متر را ارائه می دهد و سیستم فعلی تنظیم ارتفاع عمودی فرمان در میاتا نیز قابلیت تنظیم ارتفاع ستون فرمان به اندازه 42 میلی متر را میسر می کند.

مزدا MX-5 RF

مزدا MX-5 RF


مزدا MX-5 RF

مزدا MX-5 RF


موتور ارتقا یافته مزدا MX-5 با 184 اسب بخار قدرت

موتور ارتقا یافته مزدا MX-5 با 184 اسب بخار قدرت

در تصاویری که نشریه Car Watch منتشر کرده است، تغییرات ظاهری عمده ای در میاتا مشاهده نمی شود. با این حال این نشریه به تغییرات جزئی برای بهبود زیبایی این خودرو اشاره می کند مانند در دسترس بودن سقفی با رنگ قهوه ای کاراملی، تودوزی چرم به رنگ خرمایی و جلای براق و روشن برای رینگ ها.
نمایندگان مزدا در مورد ارائه مزدا میاتا با این تغییرات جدید در بازار امریکا این چنین گفتند:
« طبق سیاست رایج، ما بر اساس حدس و گمان درباره محصولات آینده که حضور آنها هنوز در بازار اعلام نشده اظهار نظر نمی کنیم. »
خیلی بعید به نظر می رسد که مزدا برای ارتقای MX-5 این همه سرمایه گذاری کند ولی آن را با تغییرات جدید به بازار امریکا عرضه نکند. با این حال مزدا درباره زمان ورود این مدل به بازار همچنان سکوت کرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/24
نسخه جدیدش یه کیت فیبرکربن که وزنش رو قابل توجه کاهش بده کم داره!