موضوعات داغ

سامورائی ورزشکار؛ سوپر اسپرت مسابقه ای تویوتا به واقعیت تبدیل خواهد شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
آذرماه سال گذشته، کمپانی خودروسازی تویوتا با انتشار یک تصویر پیش نمایش صحبت از یک خودروی سوپراسپرت مسابقه‌ای به میان آورد و درست یک ماه بعد از آن، در دی ماه سال گذشته خودروی سوپراسپرت مسابقه‌ای خود را در رویداد "توکیو اتو سالن 2018" رونمایی کرد که توسط تیم مسابقات تویوتا، یعنی "تویوتا گازو ریسینگ" توسعه پیدا کرده بود. اما در روزهای گذشته شرکت خودروسازی تویوتا طراحی و ساخت نسخه نهایی این اتومبیل را تایید کرد و قرار است که از فاز "مفهومی" به فاز "اجرایی" تبدیل شود و شرکت خودروسازی تویوتا و تیم مسابقه دهنده این شرکت را در مسابقات همراهی کند. هرچند ناگفته نماند که برای طراحی و توسعه این پروژه از خودروی مسابقه‌ای TS050 الگوبرداری شده است.

تویوتا GR Super Sport

تویوتا GR Super Sport


باتوجه به اینکه شرکت خودروسازی تویوتا از سیستم محرک TS050 هیبریدی استفاده کرده است، به نظر می‌رسد که خودروی سوپراسپرت تویوتا GR Super Sport هم توانایی شرکت در سری مسابقات WEC را داشته باشد، بویژه مشخصات ظاهری اتومبیل که شامل حذف چراغ‌های جلو، عدم وجود درب‌های سنتی برای ورود و خروج راننده، پنجره‌های یکپارچه با شیشه جلو اتومبیل و... که این احتمال را قوت می‌بخشد تا خودروی GR Super Sport تنها مناسب برای شرکت در مسابقات باشد.
باتوجه به گفته‌های قبلی تویوتا، خودروی سوپراسپرت مسابقه‌ای GR Super Sport در بخش فنی خود به سیستم محرک خودروی مسابقه‌ای تویوتا TS050 هیبریدی مجهز خواهد شد که الگوبرداری بزرگ آن، استفاده از پیشرانه 2.4 لیتری شش سیلندر اتومبیل با توربوشارژرهای دوقلو خواهد بود که می‌توان در مجموع 986 اسب بخار قدرت بدست آورد که بخش قابل توجهی از آن حاصل همکاری با موتورهای الکتریکی اتومبیل بوده است.

تویوتا GR Super Sport

تویوتا GR Super Sport


کمپانی خودروسازی تویوتا در ادامه افزود، این خودرو به خوبی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از تجربیات حضور در مسابقات WEC استفاده کرد و یک خودروی سوپر اسپرت جدید با توانایی بهتر راه اندازی کرد. بدون شک این اطمینان وجود دارد که سوپر اسپرت جدید تویوتا برای شرکت در مسابقات آماده خواهد شد و محصولی که در حال توسعه برای ورود به جاده‌های شهری و عرضه به مشتریان ثروتمند تویوتا است، نسل جدید "تویوتا سوپرا" خواهد بود که پیش از این جزییات آن را در خودروبانک مورد بررسی قرار داده‌ایم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد