موضوعات داغ

بهترین خودروها برای فیلم برداری، بخش اول

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
صحنه‌های تعقیب و گریز اکشن با اتومبیل در فیلم‌های سینمایی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های یک فیلم باشد که بدون شک هرطور ساخته شود، می‌تواند مخاطبان خود را راضی نگه دارد، ولی خب به نظر شما صحنه‌های تعقیب و گریز خودروها را چگونه ضبط می‌کنند؟ جواب این سوال بسیار ساده است و استودیوهای فیلم برداری از وسایل نقلیه دیگر استفاده می‌کنند که بر روی آنان دوربین‌های بزرگ به همراه بازوهای مکانیکی نصب شده است. ولی خب هر خودرویی مناسب این کار نیست و باید یک خودروی قدرتمند داشته باشید که از سوی شرکت‌های سازنده یکسری تغییرات مخصوص دریافت کرده است تا توانایی حمل بازوهای مکانیکی و دوربین‌های بزرگ فیلمبرداری را داشته باشد.
برای انجام این کار، معمولا از خودروهای استاندارد موجود در بازار استفاده می‌کنند و با ایجاد یکسری تغییرات بر روی آنان، عملکرد فنی هریک را ارتقا می‌دهند تا توانایی نصب جرثقیل‌های بزرگ بر روی سقف آنان وجود داشته باشد و یا برخی از آنان، دوربین‌های کوچک‌تر را بدون بازوی مکانیکی و جرثقیل حمل می‌کنند. حال پیرامون این موضوع، در ادامه سعی داریم برخی از خودروهای معروف در این زمینه را معرفی کنیم که شامل خودروهای مختلفی از جمله پورشه، فراری و یا حتی بوگاتی می‌شود که بخش اول آن را امروز کار می‌کنیم و فردا بخش دوم آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

1- فراری 458 اسپایدر
خودروی معروف تویوتا GT86 را به خاطر دارید که مخصوص برای دریفت زنی ساخته شده و از پیشرانه قدرتمند فراری 458 ایتالیا در زیر کاپوت خود سود می‌برد؟ خب همانطور که گفتیم این خودرو مخصوص برای تبلیغ و دریفت ساخته شده است و تاکنون شاهد انتشار فیلم‌های زیادی از این اتومبیل بوده‌ایم که برخی از آنان در خودروبانک منتشر شده است. حال برای فیلم برداری لحظات هیجان انگیز دریفت زنی این خودرو در جاده، از یک خودروی فراری 458 اسپایدر برای تصویربرداری استفاده می‌شود که دوربین آن بدون بازوی مکانیکی متحرک در قسمت جلو نصب شده است که می‌توانید در تصاویر شاهد آن باشید.

فراری 458 اسپایدر

فراری 458 اسپایدر


2- فورد F-150 رپتور
در حال حاضر، شرکت آمریکایی Filmotechnic USA این ماشین را به شرکت‌های فیلم سازی و استودیوهای مربوطه عرضه می‌کند که قابلیت عبور از جاده‌های ناهموار را به راحتی خواهد داشت. در زیر کاپوت این خودرو از یک پیشرانه هشت سیلندر سوپرشارژر استفاده شده است که می‌تواند 600 اسب بخار قدرت و 813 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که به لطف این گشتاور عظیم، می‌توان جرثقیل نصب شده بر روی سقف اتومبیل را به راحتی حرکت داد. در مسیرهای ناهموار، این خودرو به سیستم‌های ارتعاش گیر مجهز شده است که می‌تواند همانند حرکت در مسیرهای صاف فیلم برداری کند.

فورد F-150 رپتور

فورد F-150 رپتور


3- پورشه 911 توربو کروکی
هنگامی که شما برای ضبط ویدیو تبلیغاتی خود نیاز به یک فیلم بردار سریع دارید تا بتواند پا به پای هواپیمای غول پیکر ایرباس A330 حرکت کند، خودروی پورشه 911 توربو کروکی می‌تواند گزینه مناسب برای شما باشد، زیرا این خودرو دارای سرعت کافی بوده و می‌تواند در عرض تنها 2.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد که در زیر می توانید تصویر آن را شاهد باشید.

پورشه 911 توربو کروکی

پورشه 911 توربو کروکی


4- پورشه کاین توربو
برخلاف دیگر محصولاتی که در این لیست مورد بررسی قرار خواهیم داد، بسیاری از استودیوهای سازنده فیلم علاقه دارند از خودروی شاسی بلند آلمانی‌ها برای ضبط صحنه‌های تعقیب و گریز فیلم‌های خود استفاده کنند، زیرا این خودرو در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه هشت سیلندر 500 اسب بخاری سود می‌برد که دارای 700 نیوتن متر گشتاور بوده و حتی با استفاده از دوربین و جرثقیل بر روی سقف خود، می‌تواند یک شتاب صفر تا صد 4 ثانیه داشته باشد که برای کارگردان بسیار مطلوب خواهد بود. این خودرو همانند فورد F-150 رپتور، توسط شرکت Filmotechnic USA ساخته شده است و به ارتعاش گیرهای مبتنی بر ژیروسکوپ مجهز شده است تا هنگام فیلم برداری مشکلی برای ضبط تصاویر بوجود نیاید.

پورشه کاین توربو

پورشه کاین توربو


5- بوگاتی شیرون
برخلاف شاسی بلندهای بالا، بوگاتی شیرون در پیست اتومبیلرانی به خدمت گرفته شده است تا ثبت لحظات کند. از آنجایی که خودروی بوگاتی شیرون سریع‌ترین وسیله نقلیه حال حاضر جهان در جاده‌ است، در نتیجه برای ثبت رکورد این خودرو نیاز به یک خودروی سریع خواهد بود تا از آن فیلم‌ برداری کند، به همین دلیل در جریان رکوردشکنی سال گذشته بوگاتی شیرون که موفق شد در عرض تنها 32.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد، شرکت سازنده مجبور شد بر روی یکی دیگر از خودروهای بوگاتی شیرون دوربین نصب کند و اتومبیل اصلی را همراهی کند.

بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/3
پراید 111 رو یادتون رفت تو لیست بیارین