موضوعات داغ

معرفی 10 نمونه از ارزان ترین خودروها با حداقل قدرت 300 اسب بخار - بخش اول

عکس مطلب اول
دلیل خوبی برای انتخاب یک خودروی ارزان قیمت با 300 اسب بخار قدرت وجود دارد. این مقدار قدرت یک محدوده عالی است زیرا به قدری کافی است که شما را هنگام رانندگی هیجان زده کند و در عین حال به حدی زیاد نیست که اگر موقعیت و شرایط برای لذت بردن از رانندگی محدود بود از خودروی خود مایوس شوید! با 300 اسب بخار قدرت می دانید که یک موتور واقعی زیر کاپوت خودروی شماست نه موتوری که بهتر بود در یک مخلوط کن نصب می شد!
اکثر خودروهای 300 اسبی به اندازه کافی سریع هستند و معمولا شتاب حدود 6.0 و حتی زیر 6.0 ثانیه دارند. البته برای دستیابی به خودرویی با این میزان قدرت معمولا باید مبلغ زیادی پرداخت کرد. ولی خودروهای ارزان قیمتی مانند شورولت کامارو وجود دارند که این میزان قدرت را با کمترین هزینه در اختیار خریداران قرار می دهند. 300 اسب بخار قدرت در حدی است که برای مشاهده سرعت 200 کیلومتر در ساعت روی صفحه سرعت سنج خودرو کمتر از نیم دقیقه انتظار کافیست!
انتخاب ارزان ترین خودرو با حداقل قدرت 300 اسب بخار نیز دلیل خوبی دارد. به همان اندازه که علاقه و اشتیاق فراوانی به بی ام و M3 و پورشه 911 داریم باید پذیرفت که خرج های دیگری مانند خوراک و اجاره خانه نیز در زندگی وجود دارند! با انتخاب یک خودروی 300 اسبی ارزان قیمت هم اشتیاق درونی خودمان ارضا می شود و هم کسانی که دوستشان داریم را خوشحال می کنیم. پس انتخاب این خودروها یک ایده هوشمندانه است. در بخش اول این مقاله 5 خودروی ارزان قیمت با قدرت حدود 300 اسب بخار یا بیشتر را به شما معرفی می کنیم و با 5 خودروی دیگر در بخش دوم آشنا می شوید.

1 – بی ام و M2 مدل 2018 – قیمت 55.495 دلار
بی ام و M2 مدل 2018

بی ام و M2 مدل 2018

بابت اینکه فهرست 10 خودروی ارزان قیمت 300 اسبی را با بی ام و M2 شروع کردیم از شما عذرخواهی می کنیم زیرا این خودرو با اختلاف گران ترین خودروی این فهرست است. اما دلیل حضور بی ام و M2 در این فهرست این است که ارزان ترین خودروی M کاملا جدید بی ام و است.
خودروهای سری M بی ام و افسانه ای، نمادین، دوست داشتنی و کلکسیونی هستند. تمام خودروهای سری M بیانگر نقطه اوج فلسفه لذت رانندگی بی ام و هستند. بی ام و M2 مجهز به یک موتور 6 سیلندر خطی 3.0 لیتری توربوشارژ با کارکرد بسیار نرم و روان است که 365 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. ولی بی ام و M2 فقط در این موتور خلاصه نمی شود بلکه کل مجموعه اجزا و خصوصیات فنی این خودرو است که جذابیت دارد مانند سیستم تعلیق، بالانس شاسی، سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب، چابکی و فناوری پیشرفته.

2 – شورولت کامارو V6 مدل 2018 – قیمت 29.390 دلار
شورولت کامارو V6 مدل 2018

شورولت کامارو V6 مدل 2018

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ کامارو 275 اسب بخار قدرت دارد که برای بسیاری از افراد رضایت بخش است. سبک تر بودن قسمت جلوی مدل 4 سیلندر کامارو باعث بهبود واکنش فرمان آن شده و بالانس شاسی آن رانندگی لذت بخشی را ایجاد می کند.
ولی برای عبور از مرز 300 اسب بخار باید مدل 6 سیلندر آن را انتخاب کنید که فرزند وسطی خانواده موتورهای کامارو است (البته موتورهای V8 این خودرو نیز فوق العاده هستند). این موتور تنفس طبیعی 6 سیلندر، 3.6 لیتر حجم دارد و 335 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. موتورهای تنفس طبیعی هنوز هم خصوصیات مثبت فراوانی دارند. نحوه دور گرفتن در این موتورها مانند موتورهای توربو نیست که در محدوده میانی دور موتور شتابگیری سریع و ناگهانی داشته باشند بلکه در کل محدوده دور موتور انتقال قدرت یکنواخت تری دارند و در دورهای بالا مانند موتورهای توربو از نفس نمی افتند. موتورهای تنفس طبیعی صدای بهتری نیز تولید می کنند. تمام این مزایا در مورد کامارو V6 صدق می کند.

3 – داج چلنجر SXT مدل 2018 – قیمت 28.390 دلار
داج چلنجر SXT مدل 2018

داج چلنجر SXT مدل 2018

داج چلنجر به نوعی جو منحصر به فرد بودن دارد. این خودرو مانند یک کودک قابل تحسین است که در پشت کلاس نشسته و هیچ کس آن را درک نمی کند. در حالی که فورد ماستنگ یک خودروی سنتی است، داج چلنجر مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. مدل پایه SXT داج چلنجر با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب مجهز به یک موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری تنفس طبیعی است که 305 اسب بخار قدرت و 363 نیوتن متر گشتاور دارد.
باید از این موتور قدردانی کرد زیرا برخلاف دیگران برای تولید قدرت از توربوشارژر استفاده نمی کند. با اینکه داج چلنجر SXT با طراحی خارجی جذاب و کلاسیک و مواد پلاستیکی داخل کابین بیانگر یک رویکرد سنتی و یادآور دهه 70 میلادی است، ولی به صورت استاندارد با گیربکس 8 دنده اتوماتیک همراه با شیفترهای روی فرمان ارائه می شود. داج چلنجر مانند همان کودکی که ابتدای بحث به آن اشاره شد، با اندکی توجه استعدادهای خود را شکوفا می کند.

4 – فورد ماستنگ اکوبوست مدل 2018 – قیمت 26.580 دلار
فورد ماستنگ اکوبوست مدل 2018

فورد ماستنگ اکوبوست مدل 2018

فورد ماستنگ نه تنها خودرویی با تجربه رانندگی فوق العاده است (که البته همیشه اینطور نبوده است)، بلکه یک ماستنگ است و ماستنگ یعنی میراث، عشق، جذابیت و ظرافت. مدل پایه ماستنگ مجهز به موتور 4 سیلندر 2.3 لیتری توربوشارژ است که 310 اسب بخار قدرت تولید می کند و این موتور با اسم غیرجذاب اکوبوست شناخته می شود.
این موتور 475 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که در شتابگیری آن بسیار تاثیرگذار است. ماستنگ به صورت استاندارد با گیربکس 6 دنده دستی ارائه می شود که فرصت خوبی برای برقراری ارتباط بیشتر با این موتور ایجاد می کند ولی می توان این خودرو را با یک گیربکس 10 دنده اتوماتیک نیز سفارش داد. دیفرانسیل لغزش محدود عقب که باعث بهبود فرمان پذیری این خودرو می شود نیز به صورت استاندارد در آن نصب می شود. مسلما ارزان ترین مدل ماستنگ مدل کوپه آن است ولی مدل کانورتیبل ماستنگ نیز برای افرادی که این سبک اتاق را ترجیح می دهند وجود دارد.

5 – هوندا سیویک تایپ R مدل 2018 – قیمت 35.595 دلار
هوندا سیویک تایپ R مدل 2018

هوندا سیویک تایپ R مدل 2018

احتمالا در مورد اینکه چه مقدار قدرت می توان از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ استخراج و در عین حال دوام آن را حفظ کرد یک محدودیت فنی وجود دارد، ولی به نظر می رسد هوندا با تولید 305 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور در سیویک تایپ R بسیار راحت است. این شرکت ژاپنی به خاطر موتورهای پرقدرت یا خودروهایی با لذت رانندگی بالا شهرت زیادی ندارد ولی هوندا ثابت کرده است که گهگاهی می تواند چنین خودروهایی را تولید کند و هوندا سیویک تایپ R یکی از آنهاست.
معمولا بهتر است این مقدار قدرت به چرخ های عقب منتقل شود و اگر به چرخ های جلو منتقل شود در عملکرد خودرو تاثیر منفی می گذارد زیرا چرخ های جلو به سیستم فرمان خودرو متصل هستند و معمولا اکثر افراد ترجیح می دهند عملکرد فرمان خودرو قابل پیش بینی باشد. با این حال مهندسی هوندا سیویک تایپ R که یک خودروی دیفرانسیل جلو است به نحوی انجام شده که این مشکل در آن وجود ندارد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/1
فقط چلنجر