موضوعات داغ

معرفی ولوو S60 سدان جدید؛ رقیب سوئدی بی ام و سری 3 + فیلم

عکس مطلب اول
به دنبال یک کمپین تبلیغاتی گسترده و معرفی ولوو V60 جدید که یک استیشن واگن زیباست، اکنون ولوو یک مدل کاملا جدید با همان زبان طراحی شگفت انگیز معرفی کرده است. این خودروساز سوئدی در کارخانه خود در کارولینای جنوبی از S60 سدان جدید رونمایی کرد. این خودرو به همان زیبایی استیشن واگن جاداری است که بر اساس آن ساخته شده است.
طراحی نمای جلوی S60 سدان جدید مشابه تمام ولووهای جدیدی است که قبل از آن معرفی شدند. چراغ های جلوی LED Thor’s Hammer، جلوپنجره عمودی و دیفیوزر با ارتفاع پایینتر از ویژگی های برجسته طراحی نمای جلو هستند. نمای جلوی این سدان متوسط برخلاف برادر بزرگتر خود یعنی S90 از اندکی جذابیت بیشتر برخوردار است؛ چراغ های روشنایی روز به جلوپنجره نزدیکتر شده اند و دیفیوزر جلو خمیدگی بیشتری پیدا کرده است.
با توجه به اینکه ولوو S60 سدان جدید و V60 بر اساس پلتفرم مشترک SPA ساخته شده اند، تعدادی از پیشرانه های آنها نیز یکسان است. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ T5 که به صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو ارائه می شود 250 اسب بخار قدرت دارد و موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری T6 که همزمان مجهز به توربوشارژر و سوپرشارژر است با سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک ارائه می شود و 316 اسب بخار قدرت دارد. سیستم تعلیق کاملا مستقل این خودرو در جلو از نوع بازوهای جناغی دوبل و در عقب از نوع اتصالات چند عضوی است. سیستم تعلیق بادی نیز به صورت یک آپشن ارائه می شود.

ولوو S60 جدید

ولوو S60 جدید


ولوو S60 جدید

ولوو S60 جدید

ولوو S60 جدید با پیشرانه پلاگین هایبرید T6 نیز ارائه می شود. مدل هایبرید T6 با سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک 340 اسب بخار قدرت دارد و مدل هایبرید T8 نیز با همین سیستم انتقال قدرت 400 اسب بخار قدرت دارد. خریداران می توانند پکیج خاص با مهندسی Polestar را برای مدل T8 انتخاب کنند که شامل ارتقای رینگ ها، ترمزها، سیستم تعلیق، ECU و افزایش قدرت تا 415 اسب بخار است.
مانند مدل V60، سیستم سرگرمی Sensus Connect با صفحه نمایش لمسی 9.0 اینچی به صورت استاندارد در ولوو S60 جدید نصب می شود که طبق گفته ولوو سرعت آخرین نسخه آن 50 درصد افزایش یافته است. این سیستم شامل نرم افزارهای اندروید اتو و اپل کار پلی و قابلیت ارائه سرویس اینترنت 4G-LTE به صورت WiFi است. سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم جلوگیری از تصادف با خودروهای در حال تردد در لاین مقابل جزو تجهیزات ایمنی استاندارد و سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت و سیستم نیمه خودران دستیار راننده که تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت با هدایت فرمان، شتابگیری و ترمزگیری از راننده پشتیبانی می کند جزو تجهیزات ایمنی سفارشی ولوو S60 جدید هستند.

کابین ولوو S60 جدید

کابین ولوو S60 جدید


کابین ولوو S60 جدید

کابین ولوو S60 جدید

قیمت ولوو S60 جدید مدل T5 Momentum بدون احتساب 995 دلار کرایه حمل از 35.800 دلار شروع می شود و قیمت مدل T8 به رقمی فراتر از 55.400 دلار می رسد. با عضویت در سرویس اشتراک Care By Volvo می توان سه مدل با رده های تجهیزاتی مختلف برای این خودرو انتخاب کرد که عبارتند از مدل T6 Momentum با پرداخت هزینه 755 دلار در ماه، مدل T6 AWD R-Design با پرداخت 850 دلار هزینه ماهیانه و مدل T8 Polestar. هزینه اشتراک ماهیانه برای این مدل مدتی بعد اعلام می شود.
نسل سوم ولوو S60 با هدف رقابت با خودروهایی مانند بی ام و سری 3، مرسدس C کلاس و آئودی A4 ساخته شده است و طبق گفته رئیس ولوو خودرویی با لذت رانندگی واقعی است. ولوو S60 جدید اولین خودروی ولوو است که بدون موتورهای دیزل به فروش می رسد که نشانه تعهد این شرکت سوئدی به فناوری الکتریکی و آینده ای درازمدت فراتر از موتورهای احتراق داخلی است.

ولوو S60 جدید

ولوو S60 جدید


ولوو S60 جدید

ولوو S60 جدید

ولوو S60 مدل 2019 مدتی بعد وارد خط تولید کارخانه ولوو در کارولینای جنوبی می شود و تحویل آن به مشتریان اندکی بعد در سه ماهه چهارم امسال آغاز می شود. ولوو S60 جدید اولین خودروی ولوو است که در امریکا تولید می شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/1
به نظرم چراغهای عقبش طراحی خوبی نداره. تنها نقطه ضعفش همینه و بس.