موضوعات داغ

فراتر از تصور؛ فولکس واگن ناخواسته رکورد تمام ادوار مسابقات پایکس پیک را شکست

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از رسوایی بزرگ دیزل گیت، فولکس واگن بودجه عظیمی را به توسعه مدل های برقی و احیای برند خود نزد اذهان عمومی اختصاص داد. براساس این استراتژی در طی دو سال گذشته این خودروساز هر بار در نمایشگاه های خودرو جهان کانسپت های برقی جدیدی را عرضه کرده است و قرار است از سال 2020 تا 2025 به یکی از بزرگترین سازندگان خودروهای برقی در جهان مبدل شود. در همین راستا اخیرا نیز بخش موتور اسپرت فولکس واگن در قالب پروژه ای فناوری محور به سراغ ساخت یک ابر خودرو برقی برای مسابقات تپه نوردی در دامنه کوه های پایکس پیک کلرادو رفته است و ماحصل این پروژه، ثبت اولین رکورد کمتر از 8 دقیقه ای با این خودرو و به رانندگی سباستین لوب (رانندگی افسانه ای سال های اخیر در مسابقات WRC) بوده است.
مشخصات دقیق هیولای الکتریکی فولکس واگن مشخص نیست اما به اعتراف مدیران این تیم، هدف اولیه فولکس واگن شکستن رکورد خودروهای بنزینی نبوده است، چرا که سباستین لوب سال گذشته پشت فرمان پژو 208 تویین توربو موفق به ثبت زمانی طوفانی (8 دقیقه و 13) ثانیه شده بود و امید چندانی برای بهبود این رقم وجود نداشت اما در تست های پیش از رکورد گیری مشخص شد که فولکس واگن توانایی انجام هر کاری را دارد و در نهایت با ثبت زمان 7 دقیقه و 57 ثانیه، دوران نه چندان طولانی خودروهای 8 دقیقه ای در پایکس پیک پایان یافت.
به گفته سباستین لوب، حتی در صورت خیس نبودن پیچ های بخش میانی مسیر، امکان ثبت رکوردی سریعتر از این رقم نیز وجود داشته است. با این حساب باید در سال های آینده منتظر حذف خودروهای بنزینی و جنگ تمام الکتریکی بین شرکت کنندگان این رقابت باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد