موضوعات داغ

رکود کامل در پی ممنوعیت واردات؛ توقف کامل خرید و فروش خودروهای وارداتی در بازار

عکس مطلب اول
از تیرماه سال گذشته و همزمان با ممنوعیت ثبت سفارش، خودرو چندانی به کشور وارد نشده و این امر باعث شد تا قیمت وارداتی ها در بازار افزایش یابد که این امر باعث شد تا نمایندگی ها موفق به کسب سود بیشتری شوند.
وی با بیان این که این شرکت ها تنها به عنوان یک واسطه عمل کرده و با کسب مبلغی به عنوان پیش فروش اقدام به فروش خودرو می کردند، تصریح کرد: هم اکنون قیمت خودروها در بازار سلیقه ای است و هرچند در هفته گذشته اوضاع تا حدودی بهبود یافته بود اما از روز شنبه همزمان با اعلام ممنوعیت واردات، خرید و فروش در این بازار راکد شده و به صفر رسیده است.

به نقل از عصر خودرو؛ رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: خودروهای وارداتی در حال حاضر به کالای کمیاب تبدیل شده و دارندگان آن ها اقدام به قیمت گذاری سلیقه ای می کنند.
موتمنی درباره بازار خودروهای داخلی نیز گفت: همزمان با تصمیم های اخیر این روند بر بازار خودروهای داخلی نیز تاثیر گذاشته به طوری که شاهد افزایش قیمت این خودروها هستیم از سوی دیگر خرید و فروشی نیز انجام نمی شود و معاملات در این بازار قفل شده است.
وی با تاکید بر این که مقایسه قیمت ها نشان می دهد که از روز گذشته قیمت خودروها رو به افزایش رفته است، تصریح کرد: به طور قطع دلیل این روند تامین نشدن نیاز روزانه بازار از سوی خودروسازان داخلی است.
این فعال بازار خودرو راهکار حل این مشکل را توقف فروش کارتکسی خودرو اعلام و اظهار کرد: اگر شرکت ها اقدام به فروش خودرو با پلاک کنند امکان دپو خودرو از سوی برخی دلالان وجود نخواهد داشت باید تجربه سال های 90 که تجربه موفقی بود، تکرار شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: همه خریداران اقدام به ثبت نام خودرو نمی کنند و ترجیح می دهند نیاز خود را از بازار تامین کنند، بنابراین لازم است خودروسازان با عرضه بیشتر اقدام به تامین نیاز بازار کنند تا حاشیه قیمت به وجود آمده بازار و کارخانه کاهش یابد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد