موضوعات داغ

دهگانه قدیمی‌ترین خودروهای ام جی تولید شده در جهان، از دوچرخه تا سوپرشارژ

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطورکه می دانید ام جی یکی از قدیمی ترین خودروسازی های انگلستان است. اگر به تاریخچه تولد این برند نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که در ابتدا ویلیام موریس با تنها 4 پوند یک مغازه برای تعمیرات دوچرخه داشته و این کار را از 15 سالگی آغاز کرده بود. بعداً ویلیام با فردی به نام Cecil Kimber آشنا می شود که از نظر مدیریتی سعی در گسترش این کسب و کار می کند و بعد از چند سال برند MG در سال 1924 متولد می شود و خودروهایی با این برند به بازار معرفی می شود. قصد داریم به ده خودروی کلاسیک تولید شده توسط برند MG بپردازیم و برای طولانی نشدن مطلب در این مقاله 5 خودروی اول را معرفی خواهیم کرد و به زودی 5 خودروی دوم را نیز معرفی می کنیم.

MG 14/28

MG 14/28

خودروی 14/28 اولین خودروی MG بود که در سال 1924 تولید شد. این خودرو بعد از جنگ جهانی اول تولید شد و با توجه به رشد اقتصادی اروپا بعد از اتمام جنگ، تقاضا برای خودرو در این کشورها رو به افزایش بود. خودروی 14/28 اولین خودرویی است که ام جی تولید کرد و جالب است بدانید که در طراحی این خودرو شخص Kimber نظر داده است. این خودرو با شاسی نسبتاً اسپرت در آن زمان سعی داشت تا یک تجربه رانندگی هیجان انگیز را به راننده منتقل کند.

MG Old Number One

MG Old Number One

خودروی Old Number One در سال 1925 متولد شد. این خودرو اولین محصول حرفه ای ام جی برای مسابقات ریس بود. این خودرو نیز توسط Cecil Kimber در پیست مسابقات رانده شد و این محصول ام جی توانست در آن سال فاتح رقابت های اتومبیلرانی شود و اولین ردیف افتخارات موتوراسپرت در تاریخچه ام جی ثبت شد.

MG M Type

MG M Type

در سال 1929 دیگر خودروی ام جی به نام M-Type معرفی شد. این خودرو یک محصول اسپرت اما ارزان قیمت بود که البته به نام خودروی ملی اسپرت نیز شناخته می شد. ام جی M-Type یک موتور 4 سیلندری داشت و می توانست حداکثر 64 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

MG K3

MG K3

در سال 1933 خودروی ام جی K3 Magnette متولد شد. جالب است بدانید که ام جی در این خودرو از سیستم سوپرشارژ استفاده کرده بود که دقیقاً جلوی موتور و زیر رادیاتور قرار گرفته بود. ام جی K3 Magnette در سال 1933 در مسابقات اتومبیلرانی کلاس 1100 سی سی شرکت کرد و توانست عنوانی بالاتر از محصول فراری کسب کند. این اولین بار بود که یک تیم غیرایتالیایی این مسابقات را فتح می کرد.

MG TC Midget

MG TC Midget

در سال 1947 خودروی ام جی TC Midget متولد شد. اولین خودروی ام جی که در تعداد زیاد در بازار آمریکا نیز عرضه شد و توانست بیش از 10 هزار دستگاه در سال بفروشد که عدد قابل توجهی است و محبوب ترین محصول ام جی تا آن سال لقب گرفت.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/11
واقعا باید یه تبریک به سایک چین گفت که تونست یه برند اصیل انگلیسی رو تا به این حد ذلیل و بی ارزش کنه، در حالی که اگر به درستی روی این برند سرمایه گذاری میکرد به راحتی میتونست این شرکت رو به روزهای اوجش برگردونه و دوباره اسمش رو سر زبون ها بندازه!
ای کاش مدیران چینی «بورگوارد» شعورشون کمی بیشتر از مدیران سایک باشه!
1397/4/12
فرق بوگوارد با ام جی اینه که این برند آلمانی که 70 سال پیش برشکست شد ، هیچ سابقه مهندسی و تکنولوژی نوینی نداره و فقط یک نام هست و اصلا قابل مقایسه با برند ام جی نیست ، در ضمن سایک مالکیت سرمایه گذاری ام جی رو به عهده داره و بعد از خرید این برند از بی ام دبلیو ، به قیمت 40 میلیون پوند ، ارزش این برند رو به 400 میلیون پوند رسونده و توجه داشته باشید که مدیریت برند ام جی همچنان توسط هد کوارتر ام جی-سایک در لندن انجام میشه نه صرفا چینی ها ، از طرف دیگه خود سایک چین رسما اعلام کرده که توانسته با برند ام جی و رووی ( اسم چینی روی برند ورشکسته شده روور انگلیس ) به توانمندی مالی بالایی برسه که در حال حاضر جز 6 شرکت برتر خودرویی از نظر مالی در دنیا بشه و توانسته در سال 2017 به تولید 7 میلیون خودرو دست پیدا کنه . در حال حاضر سایک موتور ، 80 درصد سهام ام جی ، 100 درصد سهام روور ، 40 درصد سهام جنرال موتورز و 25 درصد سهام فولکس واگن رو در دست داره

SAIC's affiliated vehicle companies include Morris Garages, SAIC MAXUS, SAIC Volkswagen, SAIC-GM, Shanghai General Motors Wuling (SGMW), NAVECO, SAIC-IVECO Hongyan and Shanghai Sunwin Bus Corp (SUNWIN).

http://www.saicmotor.com/english/company_profile/about_us/index.shtml

https://www.saicmotor.co.uk/

به احتمال قوی منظور شما ، انتقاد از عملکرد وارد کننده ام جی در ایرانه ، که در این صورت کاملا موافق هستم و مدیا موتور و آلفا موتور خیلی ضعیف عمل کردند
1397/4/12
از این ماشین های قدیمی خیلی خوشم میاد یاد کارتونها و فیلم های قدیمی میوفتم
ام جی کارش درسته
ممنون