موضوعات داغ

پیرمرد جوان دل؛ تقویت فولکس واگن در 75 سالگی + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
فولکس واگن گلف یکی از هاچ بک های اسپرت محبوب در بازار جهانی است اما نسخه ای که امروز می خواهیم به آن بپردازیم مدلی متفاوت از نسخه‌ی چهارچرخ محرک این خودرو است که دارای قدرتی بیشتر در مقایسه با مدل استاندارد گلف است. شخصی که اقدام به تیونینگ کردن این فولکس گلف کرده است مالک یک دستگاه بی ام و M135i نیز بوده است و تصمیم گرفت تا قدرت هاچ بک 300 اسب بخاری فولکس خود را دو برابر افزایش دهد و این در حالی است که به گفته‌ی خود وی فولکس واگن حتی دو سیلندر کمتر در مقایسه با بی ام و شش سیلندر دارد.
مدلی که وی برای این کار انتخاب کرده است مدل گلف R است که موتور چهار سیلندر 2 لیتری آن حالا پس از انجام تغییرات می تواند 600 اسب بخار قدرت تولید کند. جالب است بدانید که وی در قدم اول تصمیم داشت تا تنها 450 اسب بخار قدرت را از این موتور بیرون بکشد اما حالا توانسته است قدرتی دو برابر بی ام و M135i را از موتور فولکس واگن استخراج کند. این افزایش قدرت به لطف استفاده از توربوشارژرهای بزرگ ساخت Turbonetic به دست آمده است.
نکات جالب در مورد این خودرو به همین ها ختم نمی شود. اول اینکه مالک این خودرو که شخصا این تغییرات را اعمال کرده است 75 سال سن دارد و مورد جالب دیگر اینکه توربوشارژرهای نصب شده روی گلف هنوز در مرحله توسعه هستند و نمونه های اولیه به شمار می روند و توربوهایی که روی خودروی مذکور نصب هستند دومین سری توربوهایی هستند که این سازنده تولید کرده است. مالک مسن خودرو عنوان کرده است که این توربوشارژرها در حالت استاندارد خود حتی می توانستند قدرت بیشتری را برای موتور TFSI گلف فراهم کنند اما وی برای حفظ دوام موتور قدرت را روی 600 اسب بخار محدود کرده است.
تغییرات دیگری نیز در بخش هایی همانند ورودی هوا، اینترکولر، پمپ بنزین و سیستم اگزوز این خودرو نیز اعمال شده اند. در انتها نیز باید اشاره کنیم که گیربکس دوبل کلاچ DSG این خودرو نیز برای همخوانی با شرایط جدید موتور برنامه ریزی شده است.
در انتها پیشنهاد می کنیم که ویدیوی این خودرو را از دست ندهید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/13
1- دمش گرم که از همچین موتوری 600 اسب در آورده!
2- این مرد ثابت کرد جوونی به سن و سال نیست!
1397/4/13
باتشکر وخسته نباشید ازخودروبانک وگزارش گرعزیز وب سایت . من عاشق گلف GTi هستم یک بار سوار شدم دیونه می کنه خیلی عالیه ولی نمی دانم چرا تو ایران نمی یاد واقعا متاسفم . اگه بیاد حتی شده برم تو پارک چادر بزنم پولشو جور می کنم و می خرمش دوستان نظر بدن که ایا دیوانه ام ؟. بله من عاشق ماشینمممممم مرسی خودرو بانک .
1397/4/14
هر چقدر خواستم یه چی بنویسیم حیف که نظرم ثبت نمیشد!!!!!!
در ضمن خیییییییییییییلی وقته اومده ایران برو چادر بزن تو پارک پولشو جووور کن بدوووووو