موضوعات داغ

خودرویی با قابلیت تبدیل به هاورکرافت؛ تکنولوژی انحصاری روس ها برای غلبه بر ترافیک

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
ساخت خودروهای چند منظوره با قابلیت عبور از رودخانه و دریاچه همواره جزو رویاهای شیرین بشر و اسباب ایده پردازی در کتاب های علمی تخیلی و فیلم ها بوده است ولی تاکنون هیچ گاه یک خودرو تولید انبوه با چنین ویژگی هایی روانه بازار نشده است و معدود نمونه های ساخته شده نیز معمولا با محدودیت های کاربردی برای استفاده روزمره یا تولید انبوه مواجه بوده اند، اما ظاهرا عده ای از مخترعان روس قصد دارند تا این رویه را تغییر دهند.
یاگالت (YAGALET) نام شرکتی تازه تاسیس است که می خواهد خودرویی با قابلیت های یک هاورکرافت برای گذر از مسیرهای آب گرفته، برف سنگین و چمن و ...را توسعه دهد. البته این شرکت تاکنون تمام ایده های فنی خود برای تحقق بخشیدن به چنین رویایی را اعلام نکرده است اما آنچه از تصاویر اولیه مشخص است اینکه ظاهرا محصول یاگالت به یک بالشت بزرگ مجهز است که با اعمال دستور راننده، از زیر خودرو خارج شده و به تدریج باد می شود. همین امر درست مانند یک هاورکرافت سنتی، امکان شناور شدن خودرو بر روی سطوح مختلف را پدید می آورد.
البته واقعیت این است که داشتن بالشت پر از باد، تنها نکته در عملکرد هاورکرافت نیست، چرا که این دسته از وسایل نقلیه با تغییر جهت باد (مشابه عملکرد جت) نیز می توانند مانور داده و در مسیر به پیش روند، اما هنوز اثری از باله ها (سکان های هدایتی) بر روی خودرو یاگالت دیده نمی شود. همچنین نحوه انتقال نیرو و پیش روی این خودرو در مسیرهای متفاوت نیز مشخص نیست.
با این وجود ظاهرا یاگالت برنامه هایی برای استفاده از موتورهای برقی دارد و قرار است تا اطلاعات تکمیلی از این محصول انقلابی را به تدریج منتشر کند، اما هدف گذاری مدیران شرکت در خصوص تولید این خودرو به کاهش ترافیک سطح شهرها با به وجود آوردن امکان تردد در مسیر رودخانه ها مربوط می شود که البته ایده جالبی است اما مسلما حواشی و معضلات مخصوص به خود را نیز خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد