موضوعات داغ

حواشی عجیب انتشار فهرست تخصیص ارز دولتی، فقط ٥ واردكننده رسمي خودرو وارد كردند

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: حاضریم تضمین بدهیم که اگر دولت بگذارد ما بدون انتقال ارز یعنی بدون تهیه ارز دولتی یا ارز از بازار آزاد خودرو وارد کشور کنیم که در این صورت، قیمت‌های امروز تا ۴۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
به نقل از ایلنا ، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص لیست منتشر شده و شکایت وزارت بهداشت از رئیس این انجمن گفت: این اشتباه از سوی ما نبود بلکه از سوی بانک مرکزی بود وقتی لیست منتشر شد کد تعرفه‌ای که روبروی واردات وزارت بهداشت قرار گرفته بود کد آمبولانس نبود که همان موقع با دوستان داشتیم لیست را بررسی می‌کردیم من گفتم شاید این موتورهای سنگین اورژانس باشد اما کدی که جلوی نام وزارت بهداشت بود کد خودرو تیوولی بود.

مهدی دادفر ادامه داد: در آخر هم معلوم شد که حرف ما درست است و بانک مرکزی اشتباه کرده و امروز کد تعرفه را اصلاح کردند اما نکته‌ای که لازم است اینجا بیان شود این است که اگر همه ما طرفدار شفافیت هستیم قرار نیست با هر اظهارنظری شروع به شکایت و فریاد کنیم ما باید در این برهه از زمان اعم از مسئولین و مردم یاد بگیریم که نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشیم الان هم مرتکب خلافی نشدیم که از آن واههمه داشته باشیم این یک اشتباه از سوی بانک مرکزی بوده که کد را اشتباه منتشر کرده است.

وی در خصوص شرکت‌هایی که ارز دولتی برای واردات خودور گرفته‌اند،گفت: از این ۲۱ شرکت به غیر از وزارت بهداشت تنها ۵ شرکت عضو انجمن و جزو کسانی هستند که ما آنها را می‌شناسیم و بقیه آنها نمایندگی نیستند بلکه گری مارکت هستند که این موضوع هم جای تعجب دارد.

دادفر گفت: ما اصلا نمی‌دانیم که آنها چطور ارز گرفته‌اند زیرا مطابق قانون به غیر از نمایندگی‌های رسمی افراد دیگر اجازه واردات ندارند که از این لیست فقط ۵ شرکت، نماینده رسمی هستند.

دادفر گفت: مبلغی که برای واردات خودرو به غیر از آمبولانس تخصیص داده شده ۱۲۱ میلیون یورو است که معال ۱.۱ درصد از ارزهایی است که در این مدت برای واردات پرداخت شده، از سوی دیگر اگر بخواهیم مطابق آمار گمرک متوسط قیمت هر خودرو را ۲۴ هزار و ۵۰۰ یورو محاسبه کنیم نهایتا ۴ هزار ۵۰۰ ماشین وارد شده است که رقم قابل توجهی نیست.

وی در خصوص نام ۴ نفری که به عنوان مافیای خودرو به آن اشاره شده است گفت: این ۴ نفر جزو اعضای ما هستند و از پیش از انقلاب در این کار بودند و جزو نمایندگی‌های رسمی هستند.

دادفر افزود: بازار آشفته‌ای که امروز شاهد آن هستیم ماحصل اصرار دولت بر دادن ارز دولتی به واردکنندگان است ما به طور رسمی اعلام می کنیم و حتی حاضریم تضمین بدهیم که اگر دولت بگذارد ما بدون انتقال ارز یعنی بدون تهیه ارز دولتی یا ارز از بازار آزاد، خودرو وارد کشور کنیم که در این صورت، قیمت‌های امروز تا ۴۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/13
خداشاهده هیچ خراب شده ای مثل اینجا نیست! مردم دلالن،دولت دلاله، کلا همه توکار جابجایی هستند!
1397/4/14
برادر عزیز اگر قرار باشد شما و دوستانتان که بخش خصوصی هستید و تدبیر کردید و تعهد هم میدهید بدون تخصیص ارز بازار فعلی را آرام کنید و ۴۰%هم کاهش قیمت دهید دیگر جایی برای زیر میزی و رانت و ظلم به مردم باقی نمیزارید پس بهتر است شما در امور تدبیر که وظیفه شما نیست دخالت نکنیدوسرتان بکار خودتان باشد و حضرات هم همچنان تدبیر کنند.
1397/4/14
چرا این اقا بیخودی شلوغش میکنه!!! همون 5تا شرکتی که شما تایید میکنی که ارز دولتی گرفتن ایا دارن با نرخ 4200 تومن ماشین میفروشن یا نرخ ازاد؟!!!! بجای پرویی برید جلوی این به اصطلاح نمایندگی هارو بگیرید البته اگه شما هم ازین اشفته بازار بی نصیب نستید(که ظاهرا خوب هم هستید)
1397/4/14
با سلام و درود
آخه بابا چرا اینقدر بحث و جدل می کنید!
چیزی نیست که؛همش ۱۲۱ میلیون یورو اختلاس و دزدی شده!
ما که پوست کلفت شدیم! ۱۲۱ میلیون یورو در مقابل مبالغی که تا کنون اختلاس و دزدی شده؛ پول خرده!

این مبلغ ارزش بحث و جدل نداره!

1397/4/14
شما خودت به همراه اون 4 نفر و چند نفر دیگه مافیای خودرو هستید!!! شرفتون پشت شتراتون خوابیده ...
1397/4/14
چقدر وقیحانه صحبت از سهم سخرانی میکنند. اگر هزار تومان هم دزدی بشه اشتباه چه بررسه به این ارقام. ضمنا چرا باید اون چهار نفری که از قبل با شما بودن براحتی از بیتالمال سهم داشته باشن ؟ بعد خود شما چرا خودتون رو محق و اصلح میدونین ؟ مرگ بر دزد. مرگ بر رانت خوار. مرگ بر نقابدار
1397/4/14

این آقا یا اصلا تو باغ نیست که محاله یا خودش دلاله !
این جهان نوین آریا نماینده نیسان که ۱۶ میلیون گرفته فقط برای واردات نیسان جوک ؛ فردای روزی که آمریکا از برجام رفت بیرون یهو قیمت فروش نقدیه جوک رو ۸ میلیون برد بالا ؛ دو روز بعدش دید قیمت دلار داره میره بالا باز اطلاعیه فروشش رو عوض کرد ۴ میلیون دیگه گذاشت رو قیمت ؛ بعد دوباره هفته بعدش دوباره اطلاعیه فروش رو بروزرسانی کرد ۲ میلیون دیگه گرون کرد ؛ یعنی تو ۲ هفته جوک ۱۴ میلیون گرون شد !!! بعد الان میبینم که ارز دولتی هم گرفته بوده ولی با نرخ بازار آزاد میفروخته !!!
این آقا اون موقع چرا اون موقع اعتراضی نکرده به این نماینندگی !! ولی فوری به وزارت بهداشت اعتراض کرده !!!

نظارت وفتی نباشه ما ایرانیا خودمون به خودمون رحم نمیکنیم ! بعد از بیگانه و استکبار توقع داریم که در حق ما خباثت نکنه !!! هنوز تحریمها بر نگشته سر جاش خورمون داریم پدر خودمونو در میاریم با دزدی ؛ رانت و بی مدیریتی !!!

همه این نمایندگیها مثل نگین خودرو (رنو) ؛ آرین موتور (میتسوبیشی) و ایرتویا ارز دولتی گرفتن ولی به بهانه خارج شدن آمریکا از برجام و گرون شدن دلار ؛ قیمتها رو بردن بالا و به جای فروختن به مصرف کننده فروختن به دلالها و بنگاهای ماشین ! ولی این جهان نوین آریا یه صور به همه اینا زده تو گرون فروشی !

حالا جالبتر اینکه الان که واردات ممنوع شده همه این نمایندگیها ماشینها رو انبار کردن که بعدا گرونتر بفروشن و هیجکدوم دیگه برنامه فروش ندارن !!! آرین موتور تا روز قبل اعلام ممنوعیت واردات خودرو تحویل ۳۰ روزه داشت !!! فرداش فروش رو متوقف کرد ! چرا هیچکس این هارو بررسی نمیکنه ! کلا با ۴ ساعت وقت گذاشتن و دو تا تلفن زدن معلوم میشه کی داره تخلف و گرون فروشی میکنه !

این ماموت خوررو هم که به نظر من از همه اینها اوضاش بدتره !! همه ماشیناشو صاف میفروشه به بنگاهها ! هنوز پیش فروش گلف رو برای اولین بار شزوع نکرده بود ماموت خودرو که من خودم دیدم اتو گالری جنیدی تو خیابان قنبرزاده عباس آباد ؛ ۲ تا گلف گذاشته با گارانتی ماموت خودرو قیمت ۶۱۰ میلیون ! حال اینکه پیش فروش گلف برای اولین بار ۲ روز بعدش شروع شد با قیمت غیر قطعی۳۰۰ میلیون ! روز پیش فروش هم اونجور که شنیدم سایت ماموت خوردرو بنا به اعلام خودشون مشکل فنی داشته و کسی نتونسته ثبت نام کنه اصلا ! بار دوم هم که پیش ثبت نام گذاشته ماموت خودرو فقط برا تیگوان بوده و اون هم سر کاری و سایت مشکل داشته ! الان یه سر به بنگاههای عباس آباد بزنی همه گلف و تیگوان دارن میفروشن با گارانتی ماموت خودرو و ۲ برابر قیمت نمایندگی !!!

و از همه جالبتر که همین لیست منتشر شده رو که چک کنی میبنی که وزارت محترم صمت به همین بنگاهای ماشین عباس آباد ارز دولتی هم داده !!! به به !!!
1397/4/14
۱,۱ درصد از کل ارز دولتی رو هم نباید اختصاص بدن به واردات خودرو، یعنی نه به نمایندگی نه به غیر نمایندگی، همین ۱,۱ درصد رو خرج مردم بدبختی کنین که نون شب ندارن، حالا ماشین خارجی با ارز دولتی سوار نشین می می ر ی م؟؟؟؟؟؟
1397/4/14
نه دوست عزیز این همه چپی و تصادف تو جاده ها میشه همه زنده اند اگه نمیمردیم که پول اضافه نداریم سراغ ماشین ایمن بریم