موضوعات داغ

توضیحات شرکت رامک خودرو در مورد تخصیص ارز دولتی برای واردات خودرو

عکس مطلب اول
بسمه تعالی
گروه صنعتی رامک خودرو ضمن سپاس از حسن نظر مشتریان معزز و وفادار خود به منظور آگاهی بیشتر آن گرامیان متعاقب دستور ممنوعیت واردات خودرو های سواری توسط وزارت محترم صمت و به دنبال آن انتشار لیست شرکت های دریافت کننده ارز دولتی موارد ذیل را به اطلاع می رساند :

1- در تیرماه 1396 بدون هیچ اعلام قبلی سایت ثبت سفارش برای خودروهای وارداتی بسته و این رویه تا دی ماه 1396 ادامه یافت . وقفه 6 ماهه فوق ضمن ایجاد اختلال در امور سفارش گذاری خارجی جاری اکثر شرکت های وارد کننده، امکان تصحیح ثبت سفارش خودروهای مدل 2018 را هم از شرکت ها سلب نمود.

2- با اعلام مجدد گشایش سایت ثبت سفارش در دی ماه 1396 به طور ناگهانی تعرفه های جدید واردات خودرو با افزایشی تقریبا دوبرابری اعلام گردید.

3- پس از گشایش مجدد سایت ثبت سفارش با توجه به گذشت 6 ماه از بسته بودن ثبت سفارش و افزایش تعرفه های واردات نیاز بود تا مجوزات قانونی برای واردات خودروها به روز رسانی شود و دوباره ثبت سفارش های جدید دریافت گردد که این علاوه بر تحمیل هزینه های دوباره لااقل یک ماه از وقت شرکت را به خود مصروف داشت.

4- مجددا و به ناگاه در بهمن ماه پیرو دستور معاون اول محترم ریاست جمهوری واردات از چهار کشور کره، چین، ترکیه و هند منوط به انتقال ارز فقط از طریق بانک مرکزی گردید. این دستورالعمل :

الف : باعث شد تمامی ثبت سفارش های انجام شده نیاز به اصلاح در نحوه انتقال ارز پیدا کنند.

ب : فرآیند سفارش گذاری، خرید و حمل خارجی شرکت هایی نظیر رامک خودرو که نماینده مستقیم از کشور کره می باشند را تحت تاثیر قرارداده و موجب افزایش مدت زمان چرخه سفارش گذاری، تولید، حمل و ترخیص گردید.

5- این شرکت به منظور انجام دستورالعمل جدید فوق با انجام اصلاحات لازم در اسناد ثبت سفارش، تقاضای انتقال ارز مورد نیاز را به بانک عامل خود تسلیم نمود و متعاقب آن معادل ریالی وجه مورد درخواست نزد بانک عامل کارسازی گردید. شایان ذکر است در زمان واریز وجه، نرخ ارز بر اساس نرخ ارز آزاد اعلامی در سایت "سنا ریت" محاسبه و منظور گردید.

6- با توجه به محدودیت زمانی در اسفندماه و زمان بر بودن فرآیند انتقال ارز از طریق بانک، بخش کمی از گشایش ارزی در اسفندماه و مابقی به فروردین ماه انتقال پیدا نمود.

7- در فروردین ماه 1397 به ناگاه بازار ارز دچار تلاطم شدید نرخ و عرضه گردید که تهیه ارز به نرخ آزاد و انتقال از سیستم بانکی را مقدور نساخت. در این شرایط توسط دولت محترم قوانین ارزی جدید با تک نرخی شدن آن جهت تمامی کالاها اعلام شده و خرید و انتقال ارز خارج از این سیستم قاچاق اعلام گردید.

8- با اعلام این قوانین نیاز به تصحیح در ثبت سفارش ها و اعلام درخواست جدید به بانک ها ضروری شد که باردیگر هم هزینه های جدید و هم زمان را به فرآیند کاری شرکت تحمیل نمود.

9- در شرایطی که قوانین ارزی در حال تکوین توسط بانک مرکزی بود به سبب آنکه تاخیر بیشتر در انتقال ارز باعث طولانی شدن فرآیند سفارش گذاری و تولید خودروها می شد ، گروه صنعتی رامک خودرو با استفاده از اعتبار خود در نزد شرکت سانگ یانگ نسبت به قطعی کردن سفارش ها اقدام نمود.

10- پس از ثبت درخواست در سیستم ارزی جدید بانک مرکزی کلیه درخواست ها هفته ها به علت کثرت متقاضیان در صف بررسی، تایید و تخصیص قرار گرفت. نهایتا بخشی از درخواست های این شرکت (مطابق لیست اعلام شده در رسانه ها) تایید و الباقی با اعلام خبر ممنوعیت واردات خودرو تا این تاریخ بلاتکلیف مانده است.

11- جهت تنویر افکار شما گرامیان باید به اطلاع برساند مبالغ ارزی فوق الاشاره هرگز در اختیار این شرکت قرار نگرفته و بلکه در سیستم بانکی و بر اساس قوانین بانکی کشور در قبال خرید کالا و ارایه اسناد حمل به حساب فروشنده در کشور کره واریز خواهد شد.

12- با توجه به شرایط و محدودیت های ایجاد شده در سیستم حمل دریایی( افزایش هزینه های حمل تا سه برابر)، این شرکت پیش بینی می نماید خودروهای خریداری شده با ارزهای فوق به منظور ترخیص، در شهریور و مهرماه وارد گمرکات کشور شود.

13- این شرکت قطعا بر اساس اولویت ثبت نام خریداران محترم و با منظور کردن نرخ ارز دریافتی بهای نهایی خودروهای مشتریان را محاسبه و پس از ترخیص از گمرکات تحویل خواهد نمود.

14- این شرکت آمادگی دارد تمامی اسناد و مدارک مثبته در تایید اظهارات فوق را عندالزوم به مراجعه ذیصلاح تقدیم نماید.

در انتها گروه صنعتی رامک خودرو بار دیگر بر حفظ حقوق مشتریان خود تاکید داشته و سربلندی و نیکنامی هموطنان عزیز را از درگاه باری تعالی آرزومند است.



با احترام

شرکت رامک خودرو (سهامی خاص)

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/14
با سلام من يكبار با اين شركت رامك خودرو براي خريد يك دستگاه كوراندو2015 قرار داد بستم از دير كرد كه بگذريم موقع تحويل خودرو وشماره گذاري چنان بلايي سر ما اوردند كه من تا اخر عمر ديگه توبه كردم از اين شركت داغون چيزي بخرم در مورد سرويسها حداقل يك صبح تا عصر وقت شما گرفته ميشه لذا ماشين را سريع فروختم ويك نيسان جوك از يك شركت ابرومند با تحويل فقط در سه روز اونم نمره شده با خدمات مدرن وبا كلاس خريد كردم..
1397/4/14
حالا که بوش در اومده دارن ماله میکشن
هههه. چقد خوبیم ما...
1397/4/14
کسی که تو این سطح کار میکنه بعید هست که شرایط کاری رو ندونه ! توی دنیای تکنولوژی دنبال زدن نمایشگاه بودن به جای خدمات پس از فروش ،گرفتن مغازه های خیلی گرون با پول مردم، رامک خودرو با آگاهی کامل این کار رو کرده و مردم باید چوب طمع خودشونو بخورن ، این شرکت ها مثل موسسات مالی روی مج طمع مردم سوار شدن.
1397/4/14
ما که تیر ماه ۹۶ ثبت نام کرده بودیم امروز زنگ زدن یا انصراف بدید یا تا اسفند ۹۷ وایستید تا مونتاژی تحویل بدیم :| تازه بعد یه سال انتظار همچین حرفیو می زنن
1397/4/14
من اول خرداد 96 ثبت نام کردم هنوز ماشین تحویل نگرفتم بعداز 13 ماه هنوز امروز و فردا میکنن در صورتی که تیوولی به تعداد در بازار آزاد وجود داره اگه شما کسانی که تو ایران سال 96 ثبت نام کردن رو هنوز تحویل ندادین چه طور این همه تیوولی تیپ آرمور تو بازار موجوده . دوم اینکه خداروشکر هنوز دعوت نامه به ما ندادن که تکمیل وجه کنیم دلم به حال اونایی میسوزه که کلی پول دادن ووو ماشین نگرفتن . کسانی که تیوولی خریدن معمولا افرادی بودن که بخاطر قیمت مناسبش خواستن از ماشین ایرانی کوچ کنن سمت وارداتیا و تیوولی اولین تجربشون از داشتن یه ماشین با کیفیت و ایمن خارجیه اما شرکت رامک خودرو همه چی رو خراب کرد.
1397/4/16
عزیزم تیولی که مثل وانت آبی میمونه سواریش. کجاش راحته؟ ایرانیهای بینوا سوارماشین نشدن هر قاطری رو ماشین میبینن. تیولی کجاها فروش داره ؟؟
1397/4/15
رامک خودرو کلا جالبه تو قراردادهاش. مینویسه تحویل ۶ ماه کاری که عملا میشه یکسال . من متعجبم ملت چطور با علاقه میرن اسم مینویسن؟؟ خوب عزیز جان پول بی زبون و میدی دست جماعت مفت خور و رانت خور بعد یکساااال منتظری ماشینو بهت بدن ؟ والا عقل هم خوب چیزیه. نخرین بیان التماس کنن مثل سایر کشورها. ما ملت خودمون مقصریم که این شرکت الکی ها رو پروارمیکنیم
1397/4/21
پس چرا ثبت نام جدید رو متوقف نکردن من فروردین 1397 یک دستگاه تیوولی ثبت نام کردم اونوقت اینا میگن از 96 مشکل داشتم بعد اگه نداشتن چطوری در اسفند 96 و اردیبهشت 97 بصورت نقد و تحویل فوری به قیمت روزمیدادن
1397/4/24
شما که از تیر 96 مشکل ثبت سفارش داشتید خیلی بیجا کردید دوباره تا اخر سال ثبت نام کردید و پول مردم رو تو حسابهاتون بلاکه کردید حالا هم اگر مملکت قانون داشته باشه باید جوابگو باشید
1397/5/6
متاسفانه من هیوندا وراکروزم رو فروختم.وتیرماه۹۶تیوولی ثبت نام کردم تحویل۱۲۰روز کاری بعداز یکسال هنوز خبری نشده.
1397/5/16
باسلام من. ۲۶فروردین ثبت نام ویار بود ۲۶تیر یک ماشین رکستون تحویل بگیرم علی رغم تماس‌های مکرر با اتو خسروانی جواب قانع کننده ای نمی گیرم لطفا بفرمایید سفارش خودروی من در چه شرایطی قرار داره. متشکرم
1397/5/21
اگه دوست دارید با کمال ÷ر رویی و وقاحت سرتون کلاه بذارن و دروغ بهتون بگن یه سر به نمایندگیهای رامک بزنید
بعد از یکسال میگن یکسال دیگه باید برای تحویل ماشین صبر کنید
بعد در اوج وقاحت به مشتریهای جدید قول دی ماه 97 میدن
1397/6/13
سلام چرا مسئولین در مورد رامک خودرو پیگیر نمیشن یکساله پنجاه میلیون که دلار ۳۲۰۰ بود رو دادم که قرارع ماشین تحویل بدن الان میگن یه سال دبگه صبر کن اونم مونتاژی کارخانه ای که هنوز تاسیس نشده خط تولیدی که راه اندازی نشده خمره رنگرزی که میخواد ۵ ماهه ماشین بده دست مردم.
مسئولین بیدار بشید نشیم مثل قربانیان موسسات مالی....
همه جا شکایت کردم فقط یا میگن تماس میگیریم یا میگن مربوط به ما نمیشه.
ماشین و طلا روختم تا بتونم مثلا ماشین خوب بگیرم.
چوب خدا صدا نداره..........
1397/7/13
شرکت رامک زالو صفت فقط همین کافیه برای رامک خودرو
1397/7/16
اميدوارم هر كس در هر مقامي از اين شركت حمايت ميكند كه ثروت هموطنان را بدينگونه بر باد دهد و سرش را مثل كبك در برف كرده است و افرادي كه در يكسال گذشته در شركت رامك خودرو از اين فرصت سوءاستفاده كرده اند و در روز آشكار دزدي ميكنند و هيچكس از مردم مظلوم قادر به مقابله با اين زالو صفتان نميباشد خداوند همان بلا كه سر قوم لوط ، قوم ثمو د و قوم نوح آورد بر سر اينها نيز همان بلا را نازل فرمايد كه به اين راحتي به مردم ظلم ميكنند و پاهايشان را بر روي سر ملت ميگذارند .
1397/8/4
خودروساز داخلي تحويل نميده ماشيناي از تحويل گذشته خودشو بعد از رامك خودروي بدبخت چه انتظاري داريد واقعا؟!!!!من هم ايران خودرو ثبت نام كردم 207 هم رامك خودرو تيوولي ثبت نام كردم .ايران خودرو بعد از گذشت چندماه از تحويل ندادن ماشين هنوز دعوت نامه هم نفرستاده شش ماهه پا درد گرفتم .اين چه مملكتيه.ماشين اگه توليد نميشه واقعا چطور تو بازار صفر پلاك نشده ريخته؟!!جواب مردم بديد،خسته شديم از بس دروغ شنيديم
1397/8/5
لازم است هر دوچشم را باز كنيم وبا هر دوقسمت مغز فكر كنيم بعد متوجه ميشويم هم رامك خودرو وهم ايران خودرو ، خودرو خودكششي فقط براي رشد جيب خودشان توليد ميكنند
1397/9/18
شركت رامك خودرو واقعا چه وقت مشكل مردم را حل ميكنه ؟
چرا شفاف سازي نميكنيد ؟
براي تحويل يك خودرو كه قبل از گران شدن ارز و ....اينقدر ناتوان بوديد چگونه ميخواهيد در حال حاضر آنرا تحويل نماييد /
بدبختي ما اين است كه پول خودرا دو دستي تقديم يك شركت عقب افتاده نموديم .
وهمين شركت عقب افتاده حالا بقول آن مثل براي ما خريداران صداي بع بع ... در ميا ورد
جالبتر اينكه خودرو را با قيمت روز وبه اسم خودرو مونتاژ ايران بعد از يكسال كه از موعد تحويل ميگذرد و در سايت هم اعلام نميكنند باش ش ش شش ميليون ارزانتر به مشتريان تحويل نمايند واقعا در روز روشن چقدر دزذي و كلاهبرداري ميكنند و خود را بعنوان دلسوز مردم جلوه ميدهند و بايد به مديران اين شركت بگوييو خيلي خيلي خودتونيد عقب مانده هاي بيچاره اگر جرئت داريد اين كلاهبرداريها را در سايت خود اعلام كنيد تا شايد يكنفر به داد اين مردم برسد و اينقدر مردم را تهديد نكنيد .