موضوعات داغ

بزرگترین محموله های باری جهان-بخش اول

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
قدرت حمل بار و یا کشش همواره از ملاک هایی بوده است که می تواند قدرت یک خودروی اس یو وی و یا وانت پیکاپ را نشان دهد. با خودروهای قدرتمندی که این روزها تولید می شوند حتی جای تعجب ندارد که ببینیم یک وانت در حال کشیدن باری با وزن بیش از 100 تن باشد. در این سری مقالات نگاهی خواهیم داشت به وانت هایی با بیشترین قدرت کشندگی. همراه خودروبانک باشید.

پورشه کاین S دیزل
کشیدن ایرباس A380

حدود یک سال پیش بود که پورشه کاین با کشیدن یک هواپیمای ایرباس A380 در فرودگاه شارل دوگل پاریس نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. این هواپیمای 73 متری با وزن 285 تن توسط پورشه کاین دیزلی در مسافت 42 متر کشیده شد. پورشه کاین برای کشیدن این هواپیما از یک موتور 4.1 لیتری هشت سیلندر به قدرت 385 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن متر استفاده می کرد و در پشت فرمان آن نیز یکی از تکنسین های ماهر پورشه به نام ریچارد پین قرار داشت. پین سپس رک.رد مشابهی را با مدل بنزینی کاین که 570 اسب بخار قدرت دارد از خود بر جای گذاشت.

فولکس واگن توارگ V10 TDI
کشیدن بوئینگ 747

در سال 2006 بود که فولکس واگن توارگ موفق شد هواپیمای بوئینگ 747 به وزن 155 تن را به مسافت 150 متر با خود یدک بکشد. این فولکس واگن البته تغییرات سبکی را نیز در مقایسه با مدل استاندارد تجربه کرده بود. برای مثال اکسل عقب آن متعلق به نسخه 8 سیلندر بوده و دارای ضریب 4.56 بود. همچنین 4.3 تن وزنه درون این خودرو قرار داده شده بود و قلاب یدک کشی خودرو نیز تغییر کرده بود.
این فولکس واگن توارگ 7030 کیلوگرمی برای کشیدن این هواپیما در زیر کاپوت خود از یک موتور 10 سیلندر دیزلی با حجم 5 لیتر استفاده می کرد که این موتور می تواند 309 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

لندروور دیسکاوری
کشیدن قطار جاده ای

لندروور دیسکاوری موفق شده است که این قطار جاده ای 110 تنی را در مسافت 100 متر با خود بکشد. این قطار جاده ای از 7 تریلر و یک کشنده‌ی 12 تنی تشکیل می شد. لندروور دیسکاوری که موفق به انجام این کار شد به یک موتور 3 لیتری شش سیلندر دیزلی مجهز بود که 254 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور داشت. جالب است که این لندروور دیسکاوری هیچگونه تغییرات نداشته و این کار را با استفاده از قلاب یدک کشی استاندارد خود انجام داده است.

لندروور دیسکاوری
کشیدن قطار

لندروور دیسکاوری این رکورد را با موتور 2 لیتری اینجینیوم خود انجام داد. این قطار بیش از 100 تن وزن داشته و تقریبا 60 برابر خودرو وزن داشته است. این دیسکاوری نیز کاملا استاندارد بوده و هیچ تغییری نکرده است و حتی از گیربکس 9 دنده اتوماتیک استاندارد لندروور نیز بهره مند بود.

رنجروور
کشیدن تریلر ایراستریم

در ابتدا باید اشاره کنیم که وزن 2399 تنی این تریلر شاید خیلی زیاد نباشد اما باید بدانید که رنجروور این تریلر ایراستریم سری 2 آلومینیومی را در مدت 11 روز و در مسافت 5916 کیلومتر به دنبال خود یدک کشیده است. رنجروور مورد بحث ما از یک موتور هشت سیلندر 4.4 لیتری دیزلی به قدرت 339 اسب بخار برخوردار بود.

ادامه دارد...

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/20
سلام
نمیخوام نظرمو نمایش بدید ولی در مورد آخر ۲۳۹۹ کیلو هست نه تن