موضوعات داغ

احتمال تجدیدنظر در ممنوعیت واردات خودرو

عکس مطلب اول
یک مقام مسئول از احتمال تجدیدنظر در ممنوعیت واردات خودرو خبر داد و گفت: این تصمیم برای کوتاه‌مدت اتخاذ شده و به طور قطع تغییر می‌یابد، اما رفع ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی در اولویت است.
محمدرضا تابش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل شهری، امری ضروری است گفت: تصمیم ممنوعیت واردات خودرو برای عبور از شرایط حاد و سخت اقتصادی اتخاذ شده است و پس از عبور از بحران‌های به وجود آمده، تجدیدنظر در آن صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در شرایط حاد و سخت اقتصادی قرار داریم، گفت: مشکلات حاد و اساسی که جدای از تحریم‌ها در عرصه اقتصادی در حال حاضر وجود دارد، بحث نقدینگی کارآمدی سیستم مدیریتی بانکها است که باید تلاش شود این نقدینگی سرگردان، به سمت تولید برود تا ما شاهد اتفاقات مثبتی در این بخش باشیم.
این نماینده مجلس افزود: یکی از مولفه‌های اساسی کاهش ترافیک و آلودگی‌ها در کلانشهرها، استفاده از کم هزینه ‌ترین، سالم ‌ترین و راحت‌ ترین وسایل نقلیه است که در این راستا، خودروهای هیبریدی می تواند در این زمینه کمک بسزایی به کاهش آلایندگی های زیست محیطی و آلودگی هوای کلان شهرها کند؛ اما باید اولویت برای مصارف ارزی کشور قائل شد.
وی با بیان اینکه رفع ممنوعیت واردات خودروهای هیبریدی در اولویت است، ادامه داد: با نظام تعرفه‌ای، می‌توان کیفیت خودرو های داخلی را افزایش داد و شاهد ایجاد رقابت سالم و شفاف بود؛ اما شرایط اقتصادی کشور باعث شده است که تصمیم ممنوعیت واردات خودرو اتخاذ شود.
تابش با بیان اینکه ورود خودروهای هیبریدی در کنار امتیاز ویژه ای که برای ناوگان حمل و نقل شهری دارند، می‌تواند ارزش افزوده بالایی برای جامعه ایجاد کند، تاکید کرد: تصمیم ممنوعیت واردات خودرو برای شرایط حال حاضر کشور است و پس از عبور ازبحران های به وجود آمده در اقتصاد کشور در خصوص تصمیماتی که برای کوتاه مدت اتخاذ شده است، تجدید نظر صورت می‌گیرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/23
وقتی تحریم ها باعث افت تولید بشه دولت مجبوره با واردات نیاز بازارو کنترل کنه شک نکنید حباب قیمت خودروهای وارداتی شکسته میشه
1397/4/24
تنها چيزي كه شكسته ميشه ، استخوان اين مردم زير بار بي فكري و تدبيرهاي پوچ مسئولاس