موضوعات داغ

تولید نسخه برقی مینی در چین؛ استراتژی تازه گروه BMW برای غلبه بر تعرفه های ترامپ

عکس مطلب اول
به دنبال امضای یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک میان شرکت خودروسازی ب.ام.و آلمان با گروه صنعتی گریت وال موتور چین، تولید خودروی برقی کوچک مینی از سال 2019 در چین آغاز خواهد شد.
خودروهای برقی و الکتریکی در جهان به سرعت در حال توسعه و پیشرفت بوده و بسیاری از شهروندان و دولت ها متمایل به این خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست می باشند. به همین دلیل شرکت های خودروسازی بسیاری نیز درصدد تولید انبوه خودروهای برقی بوده تا بتوانند گوی رقابت را از سایر رقبای قدرتمند خود بربایند و بر بازارهای جهانی فروش خودروهای الکتریکی سلطه یابند.
پس از امضای قرارداد سرمایه گذاری مشترک بین شرکت ب.ام.و آلمان به عنوان یکی از بزرگترین و خوش آوازه ترین خودروسازان اروپایی با شرکت گریت وال موتور چین (Great Wall Motor) در چین، قرار است تولید انبوه خودروی برقی مینی (Mini) از سال 2019 میلادی آغاز شده و همچنین سایر زیرساخت های لازم برای تولید خودروهای الکتریکی دیگر توسط گریت وال موتور فراهم شود.
این سرمایه گذاری مشترک در شهر جیانگ سو چین صورت گرفته و طبق آن قرار است گریت وال به همراه ب.ام.و آلمان به احداث و راه اندازی یک کارخانه جدید و فوق مدرن و پیشرفته بپردازند.
رئیس هیئت مدیره شرکت ب ام‌ و، هارالد کریگر در مراسم امضای این قرارداد مشترک عنوان کرد: این سرمایه گذاری می تواند آغازگر خوبی برای سایر همکاری های صنعتی میان آلمان و چین باشد. به علاوه این همکاری های مشترک تمرکز ویژه ای بر روی تامین و تولید قطعات موردنیاز خودروهای الکتریکی و همچنین توسعه زیرساخت های لازم برای تولید انبوه آنها را دارد.
سال 2017 میلادی چین چهارمین بازار بزرگ فروش محصولات مینی در جهان را به خود اختصاص داد که در آن تقریبا 35 هزار دستگاه خودروی مینی به بازار عرضه شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد