موضوعات داغ

دردسر تازه برای خودروسازان؛ سختگیری بیشتر در آزمون های تست تصادف آمریکا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در جدید ترین دور از آزمون های تست تصادف موسسه آمریکایی IIHS ، آزمون های مربوط به حفظ ایمنی سرنشین جانبی نیز اضافه شدند. از آنجایی که استحکام و ایمنی سمت راست و چپ خودرو در یک تصادف به یک اندازه اهمیت دارد ، این موسسه می خواهد ببیند آیا خودروهای SUV و در راس آنها SUV های کوچک که بازار خودروی ایالات متحده و جهان را به تسلط خود در آورده اند ، قادر به تامین ایمنی سرنشین جانبی خودرو هستند یا خیر.

آزمون های ایمنی سرنشین جانبی

آزمون های ایمنی سرنشین جانبی

در هفت آزمایش جدید ، در مجموع شانزده SUV کوچک و متوسط مورد بررسی قرار گرفتند که از میان آنها ، مدل هایی همچون بی ام و X1 ، شورولت Equinox ، جی ام سی Terrain ، جیپ کامپس و میتسوبیشی اوتلندر موفق به دریافت رتبه "خوب" شدند. میتسوبیشی ASX که در ایالات متحده اوتلندر اسپرت نامیده می شود نیز در این آزمون حداقل نمره قبولی را کسب کرد و فورد Escape نیز رتبه بسیار بدی را بدست آورد.

فورد Escape

فورد Escape

این تست تصادف همانند تست تصادف از سمت راننده است. در این تست وسیله نقلیه با سرعت چهل مایل در ساعت به سمت یک مانع حرکت می کند که در ادامه 25 درصد از سمت راست خودرو با این مانع برخورد خواهد کرد. این تست تصادف برخورد سمت راست خودرو با یک خودروی دیگر ، درختان یا موانع سخت دیگر را شبیه سازی می کند.

تست تصادف برخورد سمت راست خودرو

تست تصادف برخورد سمت راست خودرو

از سوی دیگر روند رو به رشد فروش و توسعه خودروهای تمام الکتریکی غیرقابل انکار بوده و به خصوص در بسیاری از ایالت ها که قوانین سختگیرانه محیط زیستی دارند ، این رشد بیشتر حس می شود. اخیرا اداره ملی ایمنی بزرگراه های آمریکا ، استاندارد هایی را برای میزان نویز این خودروها تدوین کرده که مختص به میزان سر و صدای خودروهای هیبریدی و الکتریکی در سرعت های پایین است.

خودروهای تمام الکتریکی

خودروهای تمام الکتریکی

این مساله از آن سو اهمیت دارد که تمایل به بی صدا کردن این خودروها به خصوص در سرعت های پایین همه گیر شده و این آرامش بیش از حد می تواند برای عابران پیاده ، نابینایان و دوچرخه سواران حادثه آفرین باشد. تمامی خودروهای هیبریدی و الکتریکی باید میزان مشخصی صدا را تا رسیدن به سرعت 18.6 مایل بر ساعت تولید کنند. تمامی عرضه کنندگان خودروهای هیبریدی و الکتریکی در ایالات متحده ، تا تاریخ اول سپتامبر 2019 فرصت دارند تا این استاندارد را برای خودروهای خود اخذ نمایند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/25
با سلام .
دوست عزیز ، نویسنده گرامی ; تقاضا می کنم عنایت بفرمایید ، موقع ترجمه به خاطر داشته باشید چهار نفر تو ایران دسترسی به اینترنت دارند ، آی آی اچ اس را می شناسند ، انگلیسی هم بلد اند . ای کاش وقتی از جیپ و خودروی قد بلند ساخت آمریکا نام می برید اشاره بفرمایید -البته همه می دانند- همپوشانی کوچک سمت سرنشین جیپ گراند چروکی 2018 به عنوان خان داداش کامپس و بزرگ خاندان چه فاجعه ای به بار آمد . ستون یک فوت به عقب کشید ، در باز شد ، دامی تا کمر پرت شد بیرون ، ایربگ پرده ای عمل نکرد ، سر دامی خورد تو داشبورد و در ریباند به کلاف در و ... . فقط گفتن نتیجه کامپس کفایت نمی کند . گفتن نیمی از حقیقت از بیان دروغ بد تر است ای بزرگوار .
1397/4/26
با سلام
دوست عزیز در این خبر صحبت از جیپ کامپس شده که موفق به دریافت نمره G یا خوب در آزمون تست تصادف از سمت سرنشین جانبی شده است. شمایی که دسترسی به سایت IIHS دارید، میتوانید به این سایت سر زده و نتیجه را خودتان مشاهده نمایید. با تشکر
1397/4/25
ماهم به تولید پرایدمون میبالیم خیلی عقبیم از قافله.خیلی
1397/4/26
اونوقت با انگشت اشاره به سقف ۴۰۵ میزنی سه سانت میره پایین