موضوعات داغ

برنامه حضور چشمگیر گروه بهمن در نمایشگاه خودرو مشهد

عکس مطلب اول
گروه خودروسازی بهمن اعلام کرده است با تمام قدرت در نمایشگاه خودرو مشهد که در مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد، شرکت می کند.
زنگ آغاز نمایشگاه های خودرو کشور در سال 97، قرار بود با نمایشگاه البرز نواخته شود که این مهم به دلیل بروز برخی مسائل و تحریم های احتمالی صنعت خودرو کشور، کمی به تعویق افتاد.
جدای از بحث تحریم های آمریکا برخی از خودتحریمی ها همانند ممنوعیت واردات خودرو توسط نمایندگی های برندهای خودرویی موجب شده است که برگزاری نمایشگاه های خودرو سال 97 با اما و اگرهایی رو به رو شود.
مشهد یکی از میزبانان قوی و صاحب نام نمایشگاهی در حوزه خودرو است و در سال های اخیر دومین ماه تابستان را برای میزبانی از خودروسازان و نمایندگی های برندهای معتبر انتخاب و از ایشان میزبانی کرده است.
سال 97 نیز این نمایشگاه با مجریانی جدید و نام آشنا برگزار خواهد شد و بر اساس اعلام مدیران برگزار کننده هجدهمین نمایشگاه خودرو مشهد، هیچ مشکلی برای حضور حداکثری برندهای داخلی و خارجی در اولین رویداد بزرگ خودرویی کشور در سال جاری وجود ندارد.
البته هستند برندها و شرکت هایی که به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور و یا موضوع تحریم صنعت خودرو، قافیه را باخته و از تبلیغ و بازارسازی در استان خراسان پشیمان شده اند که در جای خود به این موضوع نیز وارد خواهیم شد اما؛ در میان تمام این ناامیدی ها که می تواند سمی خطرناک برای صنعت و بازار خودرو ایران باشد، برخی از خودروسازان ایرانی همچنان امیدوارانه و با اتکا بر سیستم مدیریت خود آماده حضور پرقدرت در رویدادهای نمایشگاهی کشور از جمله در مشهد هستند.
گروه خودروسازی بهمن که در سال های گذشته و به طور خاص در سال 96 یکی از بهترین حضورهای خود را در مشهد تجربه کرد، در سال 97 نیز قرار است با قدرتی بیشتر این حضور را تکرار کند.
این در حالی است که برخی از حواشی به وجود آمده برای برندهای خارجی حاضر در ایران از جمله مزدا، روی کار این گروه نیز اثر گذاشته و نوسانات شدید قیمتی در سبد خودرویی این شرکت خودروسازی نیز به وضوح قابل لمس است اما گویی قرار نیست مدیران گروه بهمن قافیه را به این آسانی باخته و عرصه را برای جولان دیگران خالی بگذارند.
مدیران گروه خودروسازی بهمن نیک می دانند که هیچ تحریم و هیچ نیامدنی ابدی نیست و مشکلات صنعت خودرو به زودی مرتفع می شود یعنی بازار شرایط مطلوب خود را باز می یابد و در آن هنگام بیشترین ضرر عاید کسی می شود که عرصه را خالی و جای را برای رقبا بازتر کرده باشد.
گروه خودروسازی بهمن با تمامی توان خود و با محصولاتی از شرکت های بهمن موتور، بهمن دیزل، سیبا موتور و ایران دوچرخ در نمایشگاه مشهد حضور خواهد یافت. این مهم نشان می دهد که این مجموعه هم برای بازارسازی و هم برای ادامه خدمت رسانی به مشتریان قدیمی خود برنامه داشته و در این روند برنامه ریزی خود نیم نگاهی نیز به آینده دارد.
گروه خودروسازی بهمن با بیش از 34 محصولی که در سبد فروش خود دارد می تواند نقش بسیار موثری در بازار خودرو اعم از سواری و تجاری داشته و شاید در دکترین خود به دنبال گرفتن جایگاه قطب سوم صنعت خودروی کشور نیز باشد.
اما در ابتدای مطلب اشاره کردیم که برخی از شرکت های واردکننده خودرو از حضور در نمایشگاه های خودرویی کشور پشیمان شده اند و دلیل آن را ممنوعیت واردات می دانند اما سوالی که برای نگارنده پیش می آید اینکه: آیا این نمایندگان برندهای معتبر کار خود را در بازار ایران تمام شده می دانند و آیا قرار نیست بازگشتی در این بازار داشته باشند؟ آیا بحث خدمات پس از فروش نمی تواند دلیل قوی برای ادامه حضور قدرتمند در رخدادهای نمایشگاهی باشد؟
صنعت خودرو تنها بازاریابی برای فروش نیست بلکه شما برای ماندن بازار فعلی و کوچ نکردن مشتریان خود نیز باید برنامه ای قوی داشته باشید و چه بسا وقتی شما در نمایشگاهی تخصصی حضوری قدرتمند داشته و توانمندی های خود را در بخش خدمات پس از فروش و حوزه تولید نشان دهید، دیگر نگرانی از بابت از دست دادن سهم خود از بازار نخواهید داشت. این همان درکی است که مدیران گروه بهمن داشته و به همین دلیل تصمیم بر حضور قدرتمند در رویدادهای خودرویی سال 97 گرفته اند.
بی گمان وقتی شما برای برندی که سال ها نمایندگی کرده اید، ایده و دکترینی مشخص داشته باشید، به دلیل برخی تصمیمات لحظه ای که بنا به دلایل و شرایط خاص کشور گرفته می شود، همه پل های ساخته شده قبلی را تخریب نکرده و دست روی دست نخواهید گذاشت.
بی شک فرار از رقابت در فضای نمایشگاهی تنها سهم فعلی و شاید آینده برندها و شرکت های خودرویی را از بین خواهد برد و این مهم تنها به نفع شرکت هایی تمام می شود که با کمترین توان از نظر کیفی و کمی در صنعت و بازار خودرو، حضور داشته و حالا از نبود برندهای معتبر داخلی و خارجی سو استفاده خواهند کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/25
سایتو کردین پیام های بازرگانی
این همه تبلیغ بی سابقه است