موضوعات داغ

تایرهای چوبی در راهند؛ پروژه عجیب میشلن برای ترسیم آینده ای سبز

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در آینده ای نه چندان دور، تایر های چوبی وظیفه حرکت دادن خودروی شما را برعهده خواهند داشت. میشلن، تولید کننده لاستیک فرانسوی که البته در دنیا نیز یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده های تایر است، اعلام کرده که تا سال 2020، تایرهایی از جنس چوب تولید خواهد کرد. موضوعی که کمی عجیب اما به نظر می‌رسد به واقعیت نزدیک باشد.

تایر میشلن

تایر میشلن

به عقیده محققان میشلن، تولید تایر از چوب راهی جایگزین برای سازگار کردن بیشتر تایرها با محیط زیست و ارزان تر کردن آنهاست. این پروژه تمرکز بر ساخت نوعی الاستر مصنوعی دارد که با ضایعات صنایع چوبی ترکیب می شود تا ماده اولیه ساخت تایر تهیه شود. در حال حاضر میزان ضایعات چوب به کار رفته در این ترکیب تنها دو درصد است، اما محققان میشلن تصمیم دارند تا این نسبت را افزایش دهند.

تایر های حدید

تایر های جدید

مدیر پروژه می گوید که این تغییر باعث کاهش وابستگی صنایع تایر به مواد نفتی نظیر خانواده بوتادین شده و از سوی دیگر تمایل به پرورش گیاهان را افزایش می دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، هشتاد درصد تایرهایی که سی سال آینده تولید می شوند، از مواد قابل بازیافت و تجدید پذیر، چوب و یا لاستیک های طبیعی ساخته خواهد شد. میشلن هم چنین در حال تحقیقات بر روی افزودن مواد آلی نظیر کاه و چغندر به مواد اولیه ساخت تایر است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/27
1- بیخیال بابا دیگه درختی نمونده تو دنیا همین مونده که دیگه تایرهم به سبک صد سال پیش از چوب بسازند

2-مگه میشلین آلمانی نبود؟