موضوعات داغ

پورشه 911 GT2-RS و ثبت رکورد سریعترین خودروی تولید انبوه؛ شاهکاری تکرار نشدنی

عکس مطلب اول
پورشه 911 GT2-RS نه تنها سریعترین خودروی تولید سری در پیست نوربرگ رینگ است بلکه اکنون سریعترین خودرو در پیست Bend Motorsport Park در جنوب استرالیا نیز هست. این پیست 7.7 کیلومتر طول دارد که بعد از نوربرگ رینگ دومین پیست مسابقه طولانی در جهان است.
اخیرا قویترین مدل 911 با این پیست جدید ملاقات کرد و اولین رکورد برای یک خودروی تولید سری را در آن ثبت کرد. راننده با تجربه استرالیایی Warren Luff پشت فرمان این خودرو قرار داشت و با رانندگی او این خودرو 35 پیچ این پیست را تنها در 3 دقیقه و 24.079 ثانیه طی کرد.
این راننده استرالیایی بعد از ثبت این رکورد گفت:
« قطعا این یک رویداد برجسته در حرفه من است، چیزی که تا مدتها آن را به یاد خواهم داشت. ثبت این رکورد با چنین خودروی خاصی یک امتیاز ویژه بود. »
این پیست در شهر کوچک Tailem Bend در جنوب استرالیا، نزدیک رودخانه Murray قرار دارد و از شهر Adelaide تا این پیست حدودا یک ساعت راه است. پیست مذکور حاصل سرمایه گذاری عظیم بیش از 100 میلیون دلار استرالیا یا حدود 74 میلیون دلار امریکا بر اساس نرخ فعلی ارز است.
Luff افزود:
« پورشه GT2-RS بسیار قویتر از GT3 احساس می شود. فکر می کنم قبل از اینکه نگاهم را از کیلومترشمار بردارم، در مسیر مستقیم این پیست سرعتم به 260 کیلومتر در ساعت رسید. این خودرو یک هیولا است. »

پورشه 911 GT2-RS در پیست Bend استرالیا

پورشه 911 GT2-RS در پیست Bend استرالیا


پورشه 911 GT2-RS

پورشه 911 GT2-RS

پورشه GT2-RS همچنین سریعترین خودروی تولید سری در پیست نوربرگ رینگ است. با اینکه رکورد این خودرو در جهنم سبز به هیچ وجه به رکورد پورشه 919 EVO نزدیک نیست ولی تایم 6 دقیقه و 47.3 ثانیه باز هم رکورد بسیار شگفت انگیزی است و حدود 10 ثانیه سریعتر از رکورد قبلی است که توسط یک مدل دیگر پورشه یعنی 918 اسپایدر ثبت شده بود.
جهت یادآوری باید ذکر کنیم که پورشه GT2-RS مجهز به یک موتور توئین توربوی 3.8 لیتری 6 سیلندر باکسر است که 690 اسب بخار قدرت تولید می کند و می تواند این خودرو را در عرض 2.7 ثانیه به 96 کیلومتر در ساعت برساند. پورشه GT2-RS صاحب رکورد بیشترین سرعت در پیست نوربرگ رینگ (336 کیلومتر در ساعت) برای یک خودروی تولید سری نیز هست.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/5
رکوردشو آوانتادور SVJ زده. بیخود تعریف نشه از این.
1397/5/5
دوست عزيز؛اونتادور svj هنوز رونمايى نشده.فقط با پوشش استتار تست شده.در ضمن لامبورگينى گفته كه اين ركورد رو در اينده با اونتادور svj خواهد شكست كه در اينده معلوم ميشه كه ميتونه يا نه.ولى هنوز كه ركورد 911 gt2rs رو نزده
1397/5/5
آقا محمد اتفاقا تست شده و با 6.45 یک دور را زده. میتونید سرچ کنید. گفته بزودی فیلمشو هم میزاره. لامبو بی رقیبه واقعا. 790 اسب موتور 12 سیلندر طبیعی.
1397/5/6
آقا رامين حق با شماست.راستش اون موقعى كه من كامنت گذاشتم هنوز خبرش رو نديده بودم.بعدا ديدم.ركورد فوق العاده اى هست.ولى در خصوص بى رقيب بودن بايد بگم درسته كه لامبو فوق العادس و قطعا هر آدم ماشين بازى عاشقشه ولى بدون رقيب نيست.فرارى از نظر پرفورمنس و عملكرد از لامبو بالاتر نباشه پايين تر نيست.پورشه هم همينطور.فرارى براى چند سال آينده برنامه هاى خيلى ويژه اى داره.
1397/5/5
بيا اينك از رسانه خبري ما. ديروز اونتادور SVJ با ٦:٤٤ ركورد رو شكوند. يعني رو هوا مطلب ميزارين واسه خودتون. يكم تحقيق كنيد
1397/5/5
رامین و احسان لطفا ساقیتونو به ماهم معرفی کنید. (الخصوص احسان)