موضوعات داغ

نگاه خودروسازان به آسمان ها، وقتی آستون مارتین خودروی پرنده می سازد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
آستون مارتین در حال جستجوی رویایی خود در میان ابرهاست. این شرکت در نمایشگاه هوانوردی فان بارو که در بریتانیا برگزار شد، از مدل مفهومی Volante رو نمایی کرد که یک خودروی پرنده است.آستون مارتین در زمینه ساخت خودروهای لوکس فعالیت دارد و پیش از این نیز شانس خود را در لوکس سازی سایر وسایل نقلیه، با ارایه یک زیر دریایی لوکس امتحان کرده بود.

Volante

Volante

مدل مفهومی Volante یک هواپیما با سه صندلی است که کابینی لوکس دارد و به صورت عمودی تیک آف می کند. در این وسیله از یک سایه بان بزرگ شیشه ای استفاده شده که علاوه بر وظیفه اولیه اش، اطلاعات لازم را به راننده یا خلبان نمایش می دهد. نیروی پیشران Volante هیبرید الکتریکی بوده که آن را به وسیله نقلیه مستقلی برای سفر های درون شهری و برون شهری، بدون نیاز به گذر از محورهای شلوغ و پر ترافیک تبدیل می کند.

Volante

Volante


این پروژه چند جانبه توسط تیمی مشترک از دانشگاه کرانفیلد، شرکت سازنده موتور هواپیمای رولز رویس و آستون مارتین طرح ریزی شده است و هدف آن کاهش ترافیک مناطق شهری است که در دهه های اخیر، رشد تراکم جمعیت بسیار زیادی را تجربه کرده اند.

Volante

Volante


این طرح آستون مارتین کمک می کند تا سرعت جابجایی کمتر شود و در نتیجه از تراکم مراکز شهرها کاسته شود، چرا که افرادی که این وسیله را خریداری می کنند، می توانند به جای ساعت ها رانندگی در ترافیک برای رسیدن به محل کار خود، از نقطه ای واقع در حومه شهر به مقصد خود پرواز کنند و مشابه همان مدت زمان یا زمان کوتاه تری را صرف طی مسیر خود بکنند. پیش از این طرح های مشابهی نیز توسط ایرباس و اوبر در ماه های گذشته نمایش داده شده بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/2
آقا تو ایرانم خودروسازان محترم نگاه به آسمان دارن،پراید می سازند تا مردم سریع پرواز کنن برن آسمان...