موضوعات داغ

سنت شکنی نابخشودنی ب ام و؛ احتمال تولید نسخه های دیفرانسیل جلو از سری M

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
در روزگاری نه چندان دور، ب ام و ساخت خودروهای دیفرانسیل جلو را مضحک و دور از تصور می دانست اما حالا نه تنها چنین خودروهایی در سبد محصولات خودروساز باواریایی قرار گرفته اند بلکه ساخت بی ام و های سری M با استفاده از دیفرانسیل جلو احتمالا تمام احساسات علاقه مندان به این سری را تبدل یه یاس میکند. در ادامه شاهد گفته های "ّFrank Van Meel" رئیس بخش سری M در طی مصاحبه با وب سایت کار ادوایس استرالیا خواهیم بود.
"ما میخواهیم قدرت و احساسات همیشگی سری M که طبیعتا با دیفرانسیل عقب تجربه می شده است را با استفاده از دیفرانسیل جلو به ارمغان بیاوریم و این بزرگترین چالش ممکن برای ما است"
در طی سالهای اخیر تغییرات فراوانی در این سری بی ام و ایجاد نشده است ولی بر اساس گفته های آقای میل احتمالا خودرو های دیفرانسیل جلو طرفداران بیشتری را جذب خود خواهد کرد. سوال اصلی اینجاست که این تغییرات برای کدام خودروی این سری مناسب میباشد.
در حال حاضر طرفداران نباید نگران تغییرات این سری باشند چرا که سازگار کردن دیفرانسیل جلو با قدرت اصیل سری M کار مشکلی است. اما از آنجا که در مورد M5 جدید ساختار دیفرانسیل عقب به چهار چرخ متحرک تغییر پیدا کرد، هر تغییر دیگری هم ممکن است. این شرکت بزرگ از پس تغییرات بر می آید و اگر بی ام و بخواهد از دیفرانسیل جلو برای این سری استفاده کند میتواند از موتور الکتریکی متصل به محور عقب برای افزایش لذت بهره بگیرد. بدین ترتیب عملا با یک خودرو هیبریدی از سری M طرف خواهیم بود که بخش اعظم گشتاور خود را از طریق موتورهای الکتریکی از محور عقب دریافت می کند.
همچنین در بخش دیگری از صحبت های رئیس بخش M POWER ب ام و توضیحاتی در خصوص احتمال عرضه خودروهای تمام برقی سری M از اواخر دهه آینده میلادی داده شده است که طبیعتا با پیشرفت تکنولوژی و کاهش وزن نسبت به مدل های فعلی همراه خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد