موضوعات داغ

خدمات پس از فروش خودروهای داخلی به اغما رفت؛ نتیجه پیچیدگی های گمرکی

عکس مطلب اول
یک کارشناس صنعت خودرو از توقف حجم قابل توجهی قطعات یدکی خودرو در گمرکات خبر داده و هشدار داد که تاخیر پیش آمده در ترخیص این قطعات، باعث ایجاد اختلال در ارائه خدمات پس از فروش به خودروها شده است.
به نقل از ایسنا،یک کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: نزدیک به دو ماه است که برخی از قطعات یدکی مورد استفاده در شبکه خدمات پس از فروش خودرو در گمرکات متوقف شده و امکان ترخیص ندارد.
وی با بیان اینکه دلیل این وضعیت مقررات داخلی گمرک است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که تاوان مقررات گمرکی را نباید مصرف‌کنندگان و دریافت‌کنندگان خدمات خودرویی بدهند. توقف حجم قابل توجهی از قطعات یدکی وارداتی در گمرک و عدم ترخیص آنها باعث کمبود و کسری قطعات و ایجاد مشکل در ارائه خدمات پس از فروش خودرو به مصرف‌کنندگان شده است.
وی افزود: در شرایط خاص فعلی چنین وضعیتی به معنای خودتحریمی است و به هیچ عنوان پذیرفته نیست که از یک سو میلیاردها تومان قطعه در گمرک متوقف شود و از سوی دیگر نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودرو دچار کمبود قطعه باشند.
این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: امیدواریم در چنین شرایطی گمرک نسبت به ترخیص هرچه سریع‌تر قطعات یدکی اقدام کند تا مصرف‌کنندگان بیش از این برای تعمیر خودروی خود دچار مشکل نشوند.
پیش از این نیز دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی از توقف مواد اولیه و قطعات مورد نیاز صنایع قطعه‌سازی در گمرک خبر داده بود.
آرش محبی‌نژاد در این رابطه اظهار کرده بود: حجم زیادی از مواد اولیه و قطعات نیم ساخته قطعه‌سازان در گمرک مانده و امکان ترخیص ندارد. این وضعیت باعث ایجاد مشکل در فرایند تولید قطعه‌سازان و در نتیجه خودروسازان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرده بود: در این شرایط بخشی از راهکار برای حل این مشکل به گمرک مربوط است که با بازنگری در قوانین و مقررات داخلی خود، سهولت و سرعت عمل بیشتری در ترخیص مواد اولیه صنایع ایجاد کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/5
واردات خودرو که متوقف میشه در نتیجه گمرک تعداد بسیار زیادی ماشین روی دستش میمونه که باید براشون جا تامین کنه، از طرفی چون ترخیص انجام نمیشه و وارد کنندگان حق ترخیص ندارند پس پولی به گمرک پرداخت نمیشه ! گمرک هم میاد در اقدام متقابل و تلافی جویانه ترخیص قطعات خودرو رو متوقف می کنه تا با بالا رفتن قیمت قطعات به دلیل بالا رفتن تقاضا از طرفی هم بالا رفتن قیمت ارز، بتونه سود کنه و جیبشو از فروش قطعات خودرو با قیمت بالا پر کنه ! این وسط کی ضرر می کنه!؟ منه بدبختی که ماشینم خراب شده میبرم تعمیرگاه میگن اون قطعه ای که دیروز بود مثلا 30 تومن امروز شده 130 تومن !!!
از این بهتر میشه تعبیر کرد !؟ فکر نمیکنم !
1397/5/6
عجب دل خجسته ای داریم،به کجا چنین شتابان....مگه خدمات تو ایران معنی داره؟؟؟؟