موضوعات داغ

هفت خودرو که بدون سرجیو مارکیونه وجود نداشتند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رییس سابق فیات کرایسلر، سرجیو مارکیونه که این مجموعه پیشرفت های فوق العاده ای را تحت مدیریت او تجربه کرد، در طی روزهای گذشته در بیمارستان بستری بود و پس از مدتی جدال با بیماری، متاسفانه در گذشت. جای او را در حال حاضر مایک منلی پر کرده و قرار است ادامه دهنده راه او در پیشرفت خودروسازی های تحت نظر این شرکت باشد. یک دهه پیش، هنگامی که سرجیو مارکیونه مسئولیت این شرکت را برعهده گرفت، دوج، کرایسلر و جیپ در بدترین روزهای خود بودند اما تحت مدیریت وی نجات یافتند و فروش آنها چند برابر شد. دیگر خودروساز های ایتالیایی تحت نظر وی، نظیر فراری، فیات و آلفارومئو نیز مدل های بسیاری خارق العاده ای را در این سالها به بازار عرضه کرده اند. در این مطلب نگاهی به هفت خودرو می اندازیم که در زمان مدیریت سرجیو مارکیونه وارد بازار شدند و توانستند خوش بدرخشند.
شماره یک: دوج چلنچر هلکت
مدت زیادی عرضه خودروهای عضلانی تنها محدود به برند های آلمانی بود و خودروسازان آمریکایی سهم چندانی در این بازار نداشتند. در این بین هلکت با تکیه بر پیشرانه 707 اسب بخاری خود وارد رقابت شد و توانست تمامی آنها را با قدرت بیشترخود شکست دهد. مدل های مختلفی از هلکت با تریم های مختلف در طی این سالها عرضه شده اند که باعث شده تا طیف وسیعی از خریداران روی به این خودروی عضلانی آمریکایی بیاورند. دوج چلنجر هلکت نشان داد که هنوز فیات کرایسلر توانایی ارایه خودروهای فوق العاده و جذاب را دارد و ابتکار عمل هنوز در این شرکت وجود دارد.

دوج چلنچر هلکت

دوج چلنچر هلکت

شماره دو: آلفارومئو استلویو
آلفارومئو از فقدان یک SUV مناسب در سبد محصولات خود رنج می برد و این در حالی بود که تمام تولید کنندگان در سطح جهان تمرکز بر تولید خودروهای اسپرت ترکیبی داشتند. برنامه استلویو در سال 2016 میلادی به مراحل پایانی رسید و شاسی بلند سریع آلفارومئو با 505 اسب بخار قدرت روانه بازارهای جهانی شد. محوبیت برند آلفارمئو در کنار ارایه ترکیبی از یک سدان کوچک و بک هاچ بک، موجب جلب توجهات به این مدل شد.

آلفارومئو استلویو

آلفارومئو استلویو

شماره سه: آلفارومئو جولیاکوادریفوگلیو
آلفارومئو در حدود یک دهه پیش خودروسازی بود که سبد محصولات آن از سدان ها و هاچ بک ها اشباع شده بود و در بهترین حالت می توانست رقیبی برای اشکودا باشد، با این تفاوت که خودروهایش طراحی ایتالیایی داشتند و با قیمت بالاتری عرضه می شدند. اما جولیاکوادریفوگلیو یک سدان اسپرت واقعی است که در جهت رقابت با بی ام و سری سه به بازار عرضه شد و در حقیقت نسخه سدان از استلویو است که با همان موتور 505 اسب بخاری به بازار عرضه می شود. این سدان بازگشت ایتالیا به رقابت خودروهای اسپرت اروپایی را نشان داد.

آلفارومئو جولیاکوادریفوگلیو

آلفارومئو جولیاکوادریفوگلیو

شماره چهار: جیپ رنگلر
جیپ رنگلر یکی از معروف ترین محصولات جیپ بوده که به دوام بالا مشهور است و در طی سالهای گذشته، فروش چندان مطلوبی نداشت و همواره از رقبای خود عقب تر بود. تحت مدیریت سرجیو مارکیونه، رنگلر مجبور شد خودش را بروز کند، سبک تر و قوی تر شود و با سیستم پلاگین هیبرید به بازار ارایه گردد که این پیشرفت ها، افزایش فروش و محبوبیت این خودروی همه جاروی آمریکایی را به دنبال داشت.

جیپ رنگلر

جیپ رنگلر

شماره پنج: دوج رم 1500 نسخه Rebel
دوج رم 1500 در حقیقت یک جیپ پیکاپ است که قابلیت های آفرودی مناسبی دارد و با امکانات رفاهی خوبش، مشتریان را راضی نگه می دارد. رم 1500 نسخه Rebel یک تراک آمریکایی واقعی برای جاده های سخت و سنگلاخی است که با دو موتور شش سیلندر 3.6 لیتری ساخت Pentastar و یا هشت سیلندر 5.7 لیتری ساخت HEMI تجهیز می شود تا پاسخگوی نیازهای رانندگان این قبیل خودروها باشد.

دوج رم 1500

دوج رم 1500

شماره شش: مازراتی لوانته
مازراتی مدت زمان نسبتا زیادی را در ضعف سپری کرد و پس از آمدن مارکیونه به فیات کرایسلر بود که این خودروساز با ارایه سدان متوسط گیبلی و مدل ترکیبی لوانته که با موتورهای قدرتمند و طراحی مدرن عرضه می شد، توانست بار دیگر نام تجاری خود را در بین برند های لوکس خودروسازی مطرح کند. مازراتی لوانته در حقیقت تحقق تمام آن چیزهایی بود که وعده داده شده بود و مشتریان از مازراتی انتظار داشتند.

مازراتی لوانته

مازراتی لوانته

شماره هفت: فیات 124 اسپایدر
فیات 124 اسپایدر یکی از خودروهایی بود که تحت مدیریت مارکیونه و پس از سالها به سبد محصولات فیات بازگشت. این خودرو مشترکات بسیاری با مزدا میاتا دارد و در حقیقت نسخه لوکس تری از آن محسوب می شود. فیات 124 اسپایدر باعث شد تا مشتریان وفادار این شرکت بتوانند پس از مدت ها طعم یک فیات اسپرت را بچشند و این بخش گمشده این شرکت ایتالیایی، احیا گردد. فیات 124 اسپایدر با موتور 1.4 لیتری توربوشارژر خود که 160 اسب بخار قدرت تولید می کند، توانست مورد پسند مشتریان و خبرنگاران زیادی در سراسر دنیا قرار بگیرد.

فیات 124 اسپایدر

فیات 124 اسپایدر


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد