موضوعات داغ

اعلام مشخصات موتورهای پورشه ماکان فیس لیفت 2019

عکس مطلب اول
هنگامی که پورشه در 25 جولای 2018 مدل فیس لیفت ماکان را معرفی کرد در اطلاعیه رسمی جزئیاتی درباره موتورهای آن وجود نداشت. خوشبختانه برای خبرنگاران سایت Motor1 در آلمان این فرصت پیش آمد که در مراسم رونمایی جهانی این خودرو در شانگهای حضور یابند و درباره موتورهای این مدل به روز شده مقداری اطلاعات جمع آوری کنند. هم خبرهای خوب و هم خبرهای بد در مورد ماکان جدید وجود دارد.
اول از همه اینکه موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ ماکان با 252 اسب بخار قدرت همچنان به حیات خود ادامه می دهد ولی قدرت این موتور در اروپا برای پیروی از قوانین آلایندگی سرسخت تر Euro 6d-TEMP با اندکی کاهش به 245 اسب بخار می رسد. این اطلاعات توسط بن وینبرگر سخنگوی پورشه برملا شد که در ادامه اشاره کرد مدل پایه ماکان جدید اولین مدلی است که وارد بازار می شود.
مشتریانی که دنبال یک مدل پرقدرت تر از ماکان هستند باید با شکیبایی تا سال بعد صبر کنند تا ماکان مدل S با موتور 6 سیلندر 354 اسبی وارد بازار شود که قدرت آن 14 اسب بخار از مدل قبلی بیشتر است. به این ترتیب ماکان S از نظر قدرت بسیار نزدیک به ماکان GTS می شود که 360 اسب بخار قدرت دارد که در مصاحبه با پورشه اشاره ای به آن نشده اما منطق حکم می کند که مدل GTS جدید از قدرت بیشتری برخوردار شود تا فاصله ای بین آن و مدل S ایجاد شود. احتمال دارد مدل به روز شده ماکان GTS در ماه دسامبر در نمایشگاه خودروی لوس آنجلس رونمایی شود ولی باید منتظر ماند تا مشخص شود چه اتفاقی می افتد.

پورشه ماکان فیس لیفت 2019

پورشه ماکان فیس لیفت 2019


پورشه ماکان فیس لیفت 2019

پورشه ماکان فیس لیفت 2019

اگر مدل های فوق برای فرو نشاندن عطش قدرت مشتریان کافی نباشند، ماکان توربو با موتور 2.9 لیتری توربوشارژ V6 با قدرت 440 اسب بخار که آن را از کاین S قرض گرفته است وجود دارد. قدرت ماکان توربوی جدید 40 اسب بخار بیشتر از مدل قبلی آن است و با قدرت ماکان توربو مجهز به پکیج سفارشی عملکرد برابری می کند.
آقای Detlev Platen مدیر فروش پورشه گفته است که تمام موتورهای بنزینی پورشه به فیلتر جذب ذرات ریز مجهز می شوند و هنوز تصمیمی درباره ارائه ماکان جدید با موتور دیزل گرفته نشده است. پورشه با دقت گرایشات بازار را بررسی می کند تا مشخص شود که آیا تقاضایی برای موتور دیزل نه تنها برای ماکان بلکه برای مدل بزرگتر کاین وجود دارد یا نه.

پورشه ماکان فیس لیفت 2019

پورشه ماکان فیس لیفت 2019

به خاطر محدودیت های پلتفرم ماکان، نسل فعلی این کراس اوور اسپرت از پیشرانه هایبرید برخوردار نخواهد شد. اما قطعا شرایط در مورد جانشین نسل فعلی ماکان تغییر خواهد کرد زیرا پورشه چندین بار به این موضوع اشاره کرده است که احتمال دارد یک مدل کاملا الکتریکی از ماکان را معرفی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد