موضوعات داغ

آستون مارتین DBX با موتور مرسدس بنز به جنگ پورشه می رود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
رئیس بخش مهندسی استون مارتین مت بکر در حاشیه فستیوال گود وود خبر داد که اولین خودروی شاسی بلند استون مارتین روی پلتفرمی کاملا جدید ساخته خواهد شد. البته پلتفرم این خودرو در بسیاری از بخش ها با سایر خودروهای استون مارتین برابر خواهد بود اما قسمت هایی همانند سیستم تعلیق قرار است تا به طور اختصاصی برای این محصول طراحی و ساخته شوند.
این خودرو که با نام استون مارتین DBX شناخته می شود همچنین به فناوری هایی همانند سیستم ضد واژگونی فعال و سیستم تعلیق بادی سه حالته مجهز خواهد شد که این فناوری ها در خودروهای سطح بالایی همچون پورشه کاین جدید و بنتلی بنتایاگا به کار رفته اند.

تمرکز استون مارتین در مدل DBX بیشتر روی توانایی های حرکتی این خودرو خواهد بود و استون مارتین بیشتر به دنبال این است که رقیبی انگلیسی برای پورشه کاین را به بازار عرضه کند و این یعنی هر آنچه از یک اس یو وی انتظار دارید را در این خودرو وجود خواهد داشت.

در بخش فنی DBX یز استون مارتین از پیشرانه V8 تویین توربو به حجم 4 لیتر که ساخت AMG است استفاده خواهد کرد که این پیشرانه به صورت هیبریدی بوده و با موتور مورد استفاده در مدل DB11 یکسان است. قدرت تولیدی این موتور 503 اسب بخار است که در کنار قدرت 200 اسب بخاری موتور برقی خواهد توانست مجموعا 700 اسب بخار قدرت را روانه چرخ ها کند.
مدل های دیگر غیر هیبریدی از استون مارتین DBX نیز به تولید خواهند رسید.
پیش بینی می شود که استون مارتین DBX تا پیش از پایان سال 2019 وارد بازار شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد