موضوعات داغ

احتمال خروج اسکانیا از بازار ایران به دلیل تحریم های آمریکا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خبرگزاری رویترز به نقل ازرئیس شرکت سوئدی اسکانیا اعلام کرده که بازگشت تحریم های خودروسازی آمریکا علیه ایران، می تواند کل فروش این شرکت در ایران را با خطر مواجه کند و اسکانیا ناچار به خروج از کشور شود.
هنریک هنریکسون، مدیر عامل اسکانیا در ادامه صحبت هایش عنوان کرد: اسکانیا یکی از نخستین شرکت هایی بود که پس از رفع تحریم های بین المللی در سال 2016، به بازار ایران بازگشت. اما اکنون این شرکت تمامی سفارش های خود برای خرید خودروهای سنگین در ایران را تا نیمه ماه آگوست، یعنی حدود دو هفته آینده را لغو کرده است چرا که نگران است این سفارش ها مشمول تحریم های آمریکا شوند و موقعیت شرکت را با خطر مواجه کنند.
او در مورد ادامه وضعیت فعلی ابراز نگرانی کرد و گفت از دست دادن بازار ایران، برای این شرکت ضررهای سنگینی به همراه خواهد داشت. اسکانیا سالیانه بین پنج تا شش هزار کامیون، کشنده و اتوبوس در ایران می فروشد که فروش بازار ایران پنج درصد سهم کل بازار این شرکت را تشکیل می دهد.
در چندماه گذشته بسیاری از خودروسازان بین المللی نظیر گروه پژو سیتروئن، رنو ومزدا به دلیل مواجه نشدن با عواقب تحریم های آمریکا علیه خودروسازی ایران، بازار خودرو را ترک کرده و پروژه های مشترک خود با شرکای ایرانی را به حالت تعلیق درآورده اند و به نظر می رسد خودروسازی اسکانیا، شرکت دیگری باشد که قصد ترک بازار خودروی ایران را دارد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/14
متاسفانه شرکت ماموت خورو نماینده شرکت اسکانیا حدود یک ماه پیش تعداد بسیار زیادی از کارگران و کارمندان خود را تعدیل نیرو کرده است......
1397/5/14
نگران نباشید دوستان. کشنده های چینی بی کیفیت و نا ایمن که نمرده اند. آنها رو وارد نموده و با دو برابر قیمت نمونه سوئدی به ملت همیشه در صحنه و انقلابی می اندازیم. تازه کلی هم تشکر مینمایند.

1397/5/14
اسکانیا هم بره باید کامیون پراید بسازیم
1397/5/17
پراید ده تن، پراید خاور، پرایدانیا، اف هاچ پراید 12، پراید آکسور، میکسر و کمپرسی پراید !!! این دو تا آخری خودم هم متعجب کرد !!!
1397/5/14
میریم دم کدخدا رو میبینیم زانو میزنیم صنعت هسته ای رو تعطیل میکنیم حتی مشکل اب خوردن هم حل میشه!!!!! برجام رو ما نیاوردیم! برجام رو خدا اورد! کف و سوت و هوووورا
علی برکت الله
1397/5/14
خیالتون راحت! فردا توی ایران کامیون هسته ای میارن با سوخت اورانیوم!
پیشاپیش شروع شدن مرگ و بدبختی خودروسازی لنگ ایران رو تسلیت می گم!
اینم از دستاوردها و آرمان های جمهوری اسلامی که براش جنگیدن و شهید شدن
1397/5/17
ورود نسل جدید هوو های چینی بدون ترمز و دانگ فنگ های معیوب و غیره و غیره را پیشاپیش به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تبریک و تهنیت عرض می نماییم !