موضوعات داغ

وقوع تصادفات جاده ای سهمگین؛ نتیجه اعتیاد فراگیر به تلفن های هوشمند

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
در طی تحقیقات جدید انجام شده در بریتانیا دارندگان تلفن های هوشمند نمیتوانند بیشتر از 12 دقیقه موبایل خود را کنار بگذارند و همچنین آنها تلفن خود را بخشی مهمی از زندگی خود میدانند. همانطور که میدانید این اعتیاد شدید مشکلات فراوانی در زمینه های گوناگون از جمله امنیت رانندگی ایجاد کرده است.
بر اساس این تحقیقات انجام شده توسط گروه امنیت جاده ای Brake استفاده از تلفن های هوشمند در حین رانندگی تهدید بزرگی برای جان افراد محسوب میشود. هدف از این تحقیقات افزایش آگاهی افراد جامعه و همچین درخواست از دولت برای افزایش سرمایه گذاری در راستای اجرای بهتر قوانین رانندگی میباشد.
"جوشا هریس" مدیر این گروه تحقیقاتی در این رابطه میگوید « یک زنگ یا یک پیامک ساده میتواند برای اتفاق افتادن یک تصادف کشنده کافی باشد. در سال 2016 به علت استفاده از تلفن های هوشمند در هنگام رانندگی 32 نفر کشته و 105 نفر به شدت مجروح شدند و این مشکل سال به سال در حال بیشتر شدن است. استفاده غیر قانونی از موبایل پشت فرمان بسیار رایج شده و باید اقداماتی در راستای جلوگیری از این تهدید جانی انجام گیرد. ما از دولت میخواهیم تا در این راستا سرمایه گذاری بیشتری کرده و مجازات سخت تری برای این اقدام غیرقانونی در نظر بگیرد. همچنین رانندگان باید قبول کنند که پاسخ ندادن به یک تلفن، پیام و یا چک نکردن شبکه های اجتماعی ارزش جان آنان را دارد. »

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/20
به نظر من اونهایی که تو خیابان و جاده بخاطر استفاده از موبایل در حین رانندگی جون خودشون و دیگران رو در خطر قرار میدهند، بگونه ایی شدید باید مجازات کرد تا برای همیشه عبرت دیگران بشوند...