موضوعات داغ

تور دو روزه تهران-گاجره کلوپ رسمی مرسدس بنز؛ جشن 50 سالگی پیرمرد اشتوتگارتی

عکس مطلب اول
کلوپ رسمی مرسدس بنز در ایران که سال‌ها است فعالیت خود را تحت نظارت کمپانی مادر انجام می‌دهد، هفته گذشته به مناسبت تولد 50 سالگی مرسدس بنز 114 و 115 تور تفریحی تهران تا گاجره را برگزار کرد. این تور با حضور بیش از 40 دستگاه مرسدس بنز اتاق 114 و 115 برگزار شد که به نوبه خود یک اتفاق خاص و بی‌نظیر در کشور به شمار می‌رود. این برنامه صبح روز پنجشنبه از تهران آغاز شد و با ایجاد کارناوالی متشکل از 40 دستگاه مرسدس، از جاده چالوس به سمت منطقه گاجره در دیزین رهسپار شدند.
یکی از نکات قابل توجه در این تور تفریحی، همین کارناوال بزرگ است که در طول مسیر توجه مسافران عبوری از جاده چالوس را به خود جلب کرده بود. همچنین زیبایی ظاهری و سلامت فنی خودروهای حاضر در این برنامه که اصطلاحاً خودروهای دارای اصالت کارخانه می‌باشند، از ویژگی‌های مهم تور برگزار شده توسط کلوپ رسمی مرسدس بنز است.
این همایش به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که شرکت‌کنندگان که حدوداً 120 نفر را شامل می‌شد، یک شب در هتل گاجره دیزین اقامت داشتند و تجربیات و خاطرات خود با مرسدس بنز اتاق 114 و 115 را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. اما جذاب‌ترین و زیباترین بخش از این تور، به مراسم جشن تولد این نسل از مرسدس بنز اختصاص داشت که به رسم یادبود کیک تولد مرسدس بنز تهیه شده بود.
مرسدس بنز W114 که در ایران به نام بنز معماری شناخته می‌شود، یکی از اتاق‌های ماندگار این کمپانی است که مراحل طراحی آن در سال 1967 به پایان رسید و از سال 1968 روانه بازار شد. روند عرضه این خودرو تا سال 1973 ادامه داشت و در این سال فیس‌لیفت جزئی روی آن اعمال شد و تا سال 1976 با فیس جدید به بازار عرضه شد. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق پیشرفته اشاره کرد که در جلو مستقل و بخش عقب نیمه مستقل است که شامل ديفرانسيل سه تکه و فنرهای مارپيچ و کمک فنرهای گازی می‌شود. این مجموعه قادر است که تعادل خودرو را در پیچ‌های تند به خوبی حفظ کند، نکته جالب ديگر که در سيستم تعليق عقب اين خودرو ديده می‌شود، سيستم Famine Dynamic است که به لطف اکسل سه تکه این خودرو، چرخ‌ها به هنگام پیچیدن زاویه خود را با پیچ تنظیم می‌کنند که این موضع سبب می‌شود فرمان‌پذیری خودرو به بهترین شکل ممکن انجام شود. همچنین مزيت ديگر اين سيستم اين است که هنگام پر بودن صندوق عقب و سنگين بودن قسمت عقب خودرو، چرخ‌ها کمی تغيير زاويه داده و از هم باز می‌شوند تا با زیاد شدن فاصله چرخ‌ها از انحراف قسمت عقب خودرو جلوگيری به عمل آید.

تور دو روزه تهران-گاجره کلوپ رسمی مرسدس بنز

تور دو روزه تهران-گاجره کلوپ رسمی مرسدس بنز


تور دو روزه تهران-گاجره کلوپ رسمی مرسدس بنز

تور دو روزه تهران-گاجره کلوپ رسمی مرسدس بنز

در پایان باید این نکته را متذکر شد که برگزاری تورهای این چنینی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منظمی است که به لطف اعضای کلوپ رسمی مرسدس بنز در ایران و آقای صدرا حداد این برنامه به بهترین شکل ممکن برگزار شد. امید است زین پس شاهد برگزاری هرچه بیشتر این دسته از برنامه‌های مفرح و مهیج در میان کلاسیک سواران و به خصوص کلوپ رسمی مرسدس بنز در ایران باشیم.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/15
ای کاش همچین حرکت های زیبایی برای ماشین های انگلیسی هم انجام میشد ولی صد حیف که تعدادشون تو ایران خیلی کمه! (البته به جز پیکان خودمون)
1397/5/16
کاش از داخل اینا هم عکس مینداختین، خیلی جالبه داخلشون
ما چند مدل از اینارو داشتیم،
1397/5/16
دمشون گرم حرکت باحالی زدن! هماهنگی ها و جمع کردن این همه ماشین و راننده کار مشکلیه.
1397/5/17
عجب شاهکارهایی

قیمت یک دستگاه سالم و سرپای این مدل بنزها حدودا چنده؟