موضوعات داغ

معرفی 10 خودروی هایبرید با لذت رانندگی بالا - بخش اول

عکس مطلب اول
مصرف سوخت پایین لزوما به معنای رانندگی کسل کننده یا از دست دادن برخی مزایا نیست. بعضی از مهندسان خودرو به این موضوع پی برده اند که اضافه کردن موتورهای الکتریکی نه تنها باعث کاهش مصرف سوخت می شود بلکه عملکرد خودروها را نیز افزایش می دهد و در نتیجه تعدادی خودروهای هایبرید که رانندگی با آنها لذت بخش است از این طریق به وجود آمده اند.
برای اینکه یک پیشرانه هایبرید کم ترین میزان سوخت را مصرف کند، مهندسان سعی می کنند کارکرد موتور بنزینی را کاهش دهند و بیشتر اوقات برای به حرکت در آوردن چرخ ها به موتور یا موتورهای الکتریکی متکی باشند. اما در خودروهای اسپرت، موتورهای الکتریکی تقریبا در نقش افزاینده قدرت موتور بنزینی عمل می کنند و گشتاور فراوان خود را وارد صحنه می کنند. به دلیل اینکه منحنی گشتاور موتورهای الکتریکی خطی است، حداکثر گشتاور خود را به صورت آنی و لحظه ای تولید می کنند که نیروی کمکی بزرگی برای به حرکت در آوردن خودروهای سنگین وزن از حالت سکون است. علاوه بر این، موتورهای الکتریکی می توانند گشتاور خود را از دورهای بسیار پایین تولید کنند که می تواند کمبود گشتاور دور پایین برخی از موتورهای بنزینی دور بالا را جبران کند. برای بهبود تقسیم وزن، باتری های خودروهای هایبرید با هندلینگ برتر در مکان های خاصی نصب می شوند. بعضی از ابرخودروهای هایبرید می توانند عملکرد فوق العاده ای در پیست داشته باشند ولی هنگام رانندگی در خارج از پیست مصرف سوخت آنها در حد سدان های خانوادگی معمولی باشد.
بنابراین از گسترش تعداد خودروهای هایبرید مایوس نباشید زیرا به معنای نابودی لذت رانندگی نیست. در ادامه با 10 خودروی هایبرید که رانندگی با آنها لذت بخش است آشنا می شوید.

1 – آئودی A3 اسپرت بک e-tron مدل 2018
آئودی A3 اسپرت بک e-tron مدل 2018

آئودی A3 اسپرت بک e-tron مدل 2018

آئودی A3 اسپرت بک e-tron زرق و برق خاصی دارد. نه تنها سبک طراحی اروپایی از این خودرو می بارد بلکه یک خودروی پلاگین هایبرید است، بنابراین می توانید روزهایی که به کم ترین میزان مصرف سوخت نیاز دارید بدون کوچکترین استفاده ای از موتور بنزینی، 25 کیلومتر مسافت را با آن طی کنید و سپس با وصل کردن باتری ها به منبع برق آنها را مجددا شارژ کنید. طبق ادعای آئودی اگر از شارژر 240 ولت استفاده کنید می توانید باتری های این خودرو را در مدت زمان 2 ساعت و 15 دقیقه به طور کامل شارژ کنید.
هر زمان که آمادگی برای رانندگی سریع را داشتید موتور 1.4 لیتری بنزینی و موتور الکتریکی این خودرو در اختیار شما هستند که مجموعا 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند و این خودرو را در مدت زمان 7.6 ثانیه به 60 مایل در ساعت می رسانند. عواملی مانند سیستم تعلیق سفت، گیربکس 6 دنده دابل کلاچ اتوماتیک و فرمان الکتریکی-مکانیکی با تنظیم عالی دست به دست هم می دهند تا این هاچبک سریع به یک خودروی هایبرید با رانندگی لذت بخش تبدیل شود.

2 – بی ام و 330e iPerformance مدل 2018
بی ام و 330e iPerformance مدل 2018

بی ام و 330e iPerformance مدل 2018

بی ام و i3 و i8 پلاگین هایبرید که طراحی منحصر به فردی دارند بسیار مورد توجه قرار گرفتند اما 330e iPerformance از یک رویکرد مخفیانه تر برای خلق خودرویی با لذت رانندگی بالا و مصرف سوخت پایین استفاده کرده است.
بی ام و سری 3 یک سدان اسپرت کوچک است که عملکرد و هندلینگ آن کاملا شناخته شده است. بی ام و به جای اینکه این فرمول موفق را دستکاری کند، تمام منابع خود را صرف این کرد تا 330e پلاگین هایبرید از تقسیم وزن عالی 50/50 در محور جلو و عقب برخوردار شود و به این ترتیب نه تنها هندلینگ چابک این سدان را حفظ کرد بلکه آن را ارتقا نیز داد. موتور 4 سیلندر بنزینی 2.0 لیتری و موتور الکتریکی این خودرو مجموعا 240 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند که می تواند 330e را در مدت زمان 5.9 ثانیه به 60 مایل در ساعت برساند.

3 – کادیلاک CT6 پلاگین مدل 2018
کادیلاک CT6 پلاگین مدل 2018

کادیلاک CT6 پلاگین مدل 2018

لذت بردن از رانندگی طمع های مختلفی دارد که این طمع در مورد کادیلاک CT6 پلاگین طمع لوکسی آن است. با اینکه سدان های لوکس بزرگ همیشه به بی صدایی کابین های خود افتخار می کنند، ولی بی صدایی کابین این کادیلاک در سطح دیگری است. هنگامی که این خودرو تنها با موتور الکتریکی (با برد 50 کیلومتر) در حال حرکت است، تنها صدایی که داخل و خارج از کابین این خودرو شنیده می شود صدای تماس تایرها با سطح جاده است. با این خودرو واقعا می توانید در کمال سکوت از ترافیک عبور کنید که یک تجربه عجیب ولی آرامش بخش است.
اگر به رانندگی سریع نیاز داشته باشید موتور بنزینی 2.0 لیتری این خودرو وارد مدار می شود و همراه با موتورهای الکتریکی مجموعا 335 اسب بخار قدرت تولید می کند و این خودرو را در عرض 5.2 ثانیه به 60 مایل در ساعت می رساند. این خودروی هایبرید در واقع گرگی در لباس میش است.

4 – شورولت ولت مدل 2018
شورولت ولت مدل 2018

شورولت ولت مدل 2018

مردم عاشق این خودرو هستند. بسیاری از مالکین این خودرو آن را به عنوان یک خودروی " ضد پریوس " انتخاب کرده اند. این افراد خواستار مصرف سوخت پایین، قابلیت حرکت در حالت تمام الکتریکی و فناوری پیشرفته بدون فدا کردن زیبایی ظاهری و افتخار به مالکیت خودرو هستند. ظاهر زیبا و احساس خوب در شورولت ولت 2018 وجود دارند.
با اینکه ولت با شتاب 0 تا 60 مایل 8.4 ثانیه خودروی سریعی نیست اما سهم خود از فرمول لذت رانندگی را با هندلینگ خوب و برد حرکتی عالی ارائه می دهد. شورولت پیش بینی می کند به لطف برد الکتریکی بالقوه 85 کیلومتر، مالکین ولت می توانند بین توقف هایشان برای سوخت گیری بیش از 1770 کیلومتر مسافت را با این خودرو طی کنند و با بیان این موضوع به خود می بالد. شاید به همین دلیل باشد که وقتی از کنار این خودروی پلاگین هایبرید جذاب عبور می کنید بسیاری از مالکین آن به شما لبخند می زنند!

5 – فراری لافراری مدل 2017
فراری لافراری مدل 2017

فراری لافراری مدل 2017

فراری به پتانسیل عملکرد پیشرانه های برقی – بنزینی پی برد و این مفهوم را در لافراری مدل 2017 به بوته آزمایش گذاشت. لافراری کوپه با بهره گیری از فناوری خودروهای مسابقه ای فرمول یک، از یک موتور 6.3 لیتری 12 سیلندر بنزینی با قدرت 788 اسب بخار (که خودش به تنهایی پرقدرت است) و یک موتور الکتریکی با قدرت 161 اسب بخار استفاده می کند تا در مجموع 949 اسب بخار قدرت تولید کند.
با توجه به اینکه حداکثر گشتاور این موتور الکتریکی در دورهای پایین در دسترس است، موتور بنزینی این خودرو برای تولید قدرت در دورهای بالا تنظیم شده است زیرا موتور الکتریکی کمبود گشتاور در دورهای پایین را جبران می کند و به همین دلیل لافراری در تمام محدوده دور موتور عملکرد یکنواختی دارد. اگر ایده رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در کمتر از 3 ثانیه و دستیابی به سرعت 200 کیلومتر در ساعت قبل از اینکه کرونومتر عدد 7 را نشان دهد از نظر شما جذاب است، پس لافراری همان خودروی هایبرید با لذت رانندگی بالاست که برای شما مناسب است!

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/7
کاش کادیلاک CT6 رو با موتور ۴.۲ تویین توربو نسخه هیبریدشو میزد
عالی میشد