موضوعات داغ

نواده خلف پژو 206 RC؛ 300 اسب بخار در سینه بچه شیر قبراق پژو

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار هاچ یک های اسپرت و قدرتمند این روزها خیلی داغ است و پژو نیز برای رقابت با بزرگان ایم کلاس همانند رنو مگان RS، فورد فوکوس ST و فولکس واگن گلف مدل 308GTi را به بازار معرفی کرد. با این وجود اما در سال های اخیر 308GTi هیچگاه نتوانست در بازار فروش به خوبی رقبای خود ظاهر شود. گرچه این خودرو ظاهری اسپرت و موتوری قوی دارد اما عدم موفقیت آن سبب شده تا برخی دارندگان آن به فکر ارتقا عملکرد اتومبیل خود باشند.
خودرویی که تصویر آن را مشاهده می کنید اما یک پژو 308GTi عادی نیست. این خودرو توسط راننده مسابقه ای به نام موسیمو آردیونی و تیمش ارتقا پیدا کرده است و ظاهر آن بیشتر شبیه به خودروهای مسابقه ای شده استسپرهای جلو و عقب این خودرو کاملا از نو طراحی و ساخته شده اند و دیفیوزر جدید هم برا این مدل طراحی شده است. هر چهارگلگیر هم تعویض شده اند و دارای پهنای بیشتری هستند. در انتها نیز رینگ های 18 اینچی روی این 308GTi نصب شده است که برای دستیابی به بهترین چسبندگی، روی آنها لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 نصب شده است.

پژو 308GTi

پژو 308GTi

اما بخش جذاب این هاچ بک اسپرت موتور آن است. این موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو در حالت استاندارد می تواند 268 اسب بخار قدرت تولید کند اما با نصب اینترکولر جدید و یک سیستم اگزوز اسپرت روی این مدل قدرت تولیدی موتور آن به 298 اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

پژو 308GTi

پژو 308GTi

برای مهار کردن پژو 308GTi نیز از ترمزهای برمبو با دیسک هایی به قطر 340 میلیمتر استفاده شده است، همچنین در کنار این تغییرات در سیستم تعلیق خودرو نیز تغییراتی اعمال شده است که باید به تعویض کمک فنرهای استاندارد این خودرو با کمک فنرهای قابل تنظیم KW اشاره کرد.
در پایان نیز تیم تیونینگ کننده اقدام به کاهش وزن این 308GTi کرده اند و وزن این خودرو را به 1155 کیلوگرم رسانده اند که برای مقایسه باید بدانید که این وزن 49 کیلوگرم از وزن رنو کلیو که خودروی کوچک تری به حساب می آید نیز کمتر است. متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص توانایی های حرکتی این پژو 308GTi مانند حداکثر سرعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر اعلام نشده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد