موضوعات داغ

مقایسه هیوندای توسان و هوندا CR-V - بخش اول

عکس مطلب اول
در کلاس کراس اوورهای کوچک رقابت شدیدی وجود دارد زیرا خودروهای این کلاس جزو پرفروش ترین خودروهای جهان هستند. هیوندای توسان و هوندا CR-V دو خودروی مطرح این کلاس هستند. نسل اول هیوندای توسان از سال 2005 تا 2010 تولید شد که نمونه های 6 سیلندر 2.7 لیتری آن با گیربکس 4 دنده اتوماتیک در بازار ایران حضور دارند. پس از آن نسل دوم توسان در سال 2010 معرفی شد و تولید آن تا سال 2015 ادامه داشت. نسل دوم توسان نیز با موتور 2.4 لیتری و گیربکس 6 دنده اتوماتیک وارد بازار ایران شده است. آخرین نسل توسان نسل سوم آن است که در سال 2016 معرفی شد و تولید آن همچنان ادامه دارد. نمونه های مجهز به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری نسل سوم وارد بازار ایران شده اند. طراحی نسل سوم توسان توسط پیتر شرایر انجام شد و برتری واضحی به طراحی دو نسل قبلی آن دارد. توسان از سال 2005 در بازار امریکا نیز حضور داشته است.
هوندا CR-V نیز یکی از کراس اوورهای شناخته شده در بازار امریکا است و سابقه حضور آن در این بازار به 2 دهه قبل بر می گردد. هوندا CR-V از نظر جایگاه بین کراس اوور کوچک HR-V و SUV پایلوت قرار می گیرد. نسل چهارم CR-V از سال 2012 تا 2016 تولید شد و در سال 2015 فیس لیفت شد. این نسل CR-V با موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر و گیربکس CVT در بازار ایران نیز حضور دارد. آخرین نسل هوندا CR-V نسل پنجم آن است که در سال 2017 معرفی شد و تولید آن همچنان ادامه دارد.
در این مقاله یک مقایسه جامع بین این دو کراس اوور کره ای و ژاپنی انجام می شود.

طراحی خارجی و رده های تجهیزاتی
هیوندای توسان

هیوندای توسان

هوندا CR-V و هیوندای توسان هر دو کراس اوورهای شیک و زیبایی هستند و طرح کلی مشابهی دارند. با اینکه طراحی خودرو یک موضوع سلیقه ای و شخصی است ولی نمای جلوی توسان با طراحی جسورانه ای که دارد بیشتر جلب توجه می کند و خطوط بدنه توسان، این خودرو را لوکس تر جلوه می دهند. هوندا CR-V مدل 2017 با 4 رده تجهیزاتی ارائه شده است که عبارتند از: LX (24.045 دلار)، EX (26.795 دلار)، EX-L (29.295 دلار) و Touring (32.495 دلار). هیوندای توسان 2017 تنوع مدل های بیشتری دارد و در 7 رده تجهیزاتی ارائه شده است که عبارتند از: SE (22.700 دلار)، SE Plus (26.750 دلار)، Eco (24.150 دلار)، Value Edition (26.550 دلار)، Sport (25.900 دلار)، Night (27.800 دلار) و Limited (29.775 دلار).
برنده این بخش توسان است زیرا تنوع گسترده رده های تجهیزاتی آن انتخاب های بیشتری برای متمایز شدن از دیگران ایجاد می کنند.

کابین و طراحی داخلی
کابین هوندا CR-V

کابین هوندا CR-V


کابین هیوندای توسان

کابین هیوندای توسان

کابین هوندا CR-V مدل تورینگ با طراحی شگفت انگیز و کیفیت عالی، استاندارد جدیدی در این کلاس تعریف می کند. همانطور که گفته شد طراحی یک بحث سلیقه ای است ولی در این مورد برتری با هوندا است زیرا کابین آن در مجموع حس و ظاهر بهتری دارد و کیفیت مواد به کار رفته در آن بالاتر است. با این حال هیوندای توسان Limited برخی امکانات منحصر به فرد دارد که هوندا CR-V از آنها بی بهره است. در صورت انتخاب پکیج سفارشی Ultimate برای توسان از سانروف پانورامیک، صندلی های جلو مجهز به سیستم تهویه و صندلی های عقب مجهز به سیستم گرمایش برخوردار می شوید.
برنده این بخش هوندا CR-V است. اگر بحث امکانات رفاهی لوکس مطرح شود برتری با توسان است اما هوندا CR-V در مجموع کابین بهتری دارد.

فضای کابین و ظرفیت حمل بار
هوندا CR-V

هوندا CR-V

توسان و CR-V هر دو کابین های جاداری دارند. در صندلی های ردیف دوم CR-V فضای سر 38.3 اینچ، فضای پا 40.4 اینچ و فضای شانه ها 55.6 اینچ است. در صندلی های ردیف دوم توسان نیز 39.2 اینچ فضای سر، 38.2 اینچ فضای پا و 55.5 اینچ فضا برای شانه ها وجود دارد.
بهترین فضای حمل بار در کلاس کراس اوورهای کوچک مربوط به CR-V است زیرا پشت صندلی نیمکتی آن که با نسبت 40/60 قابل تا شدن است 1110 لیتر فضا وجود دارد که با خواباندن صندلی ها تا 2146 لیتر افزایش می یابد. کف صندوق CR-V دو طبقه است که فضای بار بیشتری را فراهم می کند. فضای حمل بار پشت صندلی های عقب توسان 877 لیتر است و با خواباندن صندلی های عقب که با نسبت 40/60 قابل تا شدن هستند این فضا تا 1752 لیتر گسترش می یابد. CR-V و توسان هر دو مجهز به درب صندوق برقی هستند که قرار دادن اشیا داخل صندوق را آسان می کند.
برنده این بخش هوندا CR-V است زیرا در مجموع فضای حمل بار بیشتری دارد.

سیستم سرگرمی
هیوندای توسان

هیوندای توسان

سیستم های سرگرمی CR-V و توسان بسیار به هم نزدیک هستند و هر دو خودرو از نرم افزارهای اندروید اتو و اپل کار پلی پشتیبانی می کنند. هوندا CR-V مدل تورینگ از سیستم صوتی گران قیمت 360 وات با 9 بلندگو و صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی برخوردار است و توسان لیمیتد مجهز به سیستم صوتی گران قیمت اینفینیتی و صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی است.
موسسه امنیت ترافیکی AAA از محققان دانشگاه Utah حمایت مالی کرد تا میزان حواس پرتی رانندگان هنگام کار کردن با سیستم های سرگرمی خودروها و سطح دشواری کار کردن با آنها از نظر بصری و ادراکی را تعیین کنند. با اینکه محققان سیستم های سرگرمی CR-V و توسان را آزمایش نکردند ولی متوجه شدند که کارکردن با سیستم سرگرمی مشابه توسان در هیوندای سانتافه اسپرت نیاز به دقت و توجه متوسط از سوی راننده داشت ولی کار کردن با سیستم سرگرمی مشابه CR-V در هوندا سیویک نیاز به دقت و توجه بالایی داشت.
بنابراین برنده این بخش هیوندای توسان است.

ایمنی
هیوندای توسان

هیوندای توسان

سازمان IIHS (سازمان بیمه امنیت ترافیکی بزرگراه ها) به هوندا CR-V تورینگ مدل 2017 که به صورت استاندارد مجهز به چراغ های جلوی LED و مجموعه امکانات ایمنی Honda Sensing است، رتبه برتر ایمنی Top Safety Pick پلاس اعطا کرده است. هیوندای توسان مدل 2017 مجهز به سیستم پیشگیری از تصادف از جلو که یک آپشن سفارشی است، رتبه Top Safety Pick را از سوی سازمان IIHS دریافت کرده است. سازمان NHTSA (سازمان ملی امنیت ترافیکی بزرگراه ها) به هر دو خودرو در مجموع 5 ستاره ایمنی اعطا کرده است و در آزمون واژگونی نیز هر دو خودرو 4 ستاره ایمنی کسب کرده اند.
هوندا CR-V و هیوندای توسان هر دو مجهز به فناوری های پیشرفته ایمنی هستند که شامل کروز کنترل تطبیقی، سیستم اخطار خروج از لاین و آینه های نمایش نقاط کور است.
با توجه به اینکه ایمنی هر دو خودرو یکسان ارزیابی شده است در این قسمت امتیاز یکسانی دریافت می کنند.

موتور و گیربکس
موتور هوندا CR-V و هیوندای توسان

موتور هوندا CR-V و هیوندای توسان

هوندا CR-V و هیوندای توسان پیشرانه های مختلفی دارند که به رده تجهیزاتی آنها بستگی دارد. مدل پایه LX هوندا CR-V مجهز به یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که 184 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. تمام مدل های دیگر CR-V مجهز به موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ هستند که 190 اسب بخار قدرت و 242 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. تمام مدل های CR-V از یک گیربکس CVT استفاده می کنند. مدل های SE و SE پلاس توسان مجهز به یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری تنفس طبیعی هستند که 164 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و به یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک سنتی متصل می شود. تمام مدل های دیگر توسان مجهز به موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ هستند که 175 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و به یک گیربکس 7 دنده دابل کلاچ اتوماتیک متصل می شود.
انتخاب برنده در این قسمت دشوار است ولی اگر گشتاور را به اسب بخار ترجیح می دهید و حس تعویض سریع دنده ها به سبک گیربکس های سنتی را بیشتر می پسندید باید توسان را انتخاب کنید.

ادامه این مقایسه را در بخش دوم این مقاله خواهید خواند.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/23
خداییش مقایسه ضعیفی بود. اولا که crv رو با سانتافه مقایسه می کنند که خیلی سرتره هوندا باز هم قابل قیاس نیست. بعدش هم بهتره سری به اعلام رسمی شتاب بزنید و ببینید چقدر هوندا سریع تره. در کل توسان باید با اسپورتیج مقایسه بشه نه این ماشین
1397/6/24
چی پیش خودت فکر کردی که crv رو با سانتافه میخوای مقایسه کنی. از لحاظ اتاق دقیقا باید با توسان مقایسه بشه نه سانتافه
1397/6/23
تو بازار جهانی شاید هوندا برتر باشه ولی تو ایران خریدش خیلی ریسکه.قطعات همین توسان که تو ایران هزار تا ازش هست گیر نمیاد.یه چراغش بشکنه بالای سی پنج تومن اب میخره حالا شما خودت حساب هوندارو بکن
1397/6/24
مقایسه بسیار خوبی بود، این 2 ماشین در بازه ی قیمتی یکسان رقیبان بسیار خوبی برای یکدیگر هستن. متشکرم.