موضوعات داغ

حکم رانی مطلق کراس اوورها؛ سایر کلاس های خودرویی در حال محو شدن هستند

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
با آنکه در این دهه بسیاری از کشور‌های جهان در بحران مالی به سر میبرند بازار فروش خودرو‌های اروپا پیشرفت های چشمگیری داشته است. تا جایی که بین مای های ژانویه تا ژوئن 8.6 میلیون خودرو به ثبت رسیده اند. و همچنین در این رابطه سالیانه 2.7 درصد پیشرفت مشاهده شده است.
اگرچه میزان فروش در بریتانیا با کاهش 6.3 درصدی رو به رو بوده است اما در سایر کشور های اروپایی مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا و ... تعداد ثبت خودرو‌های جدید افزایش داشته است.
میزان فروش خودرو‌های شاسی بلند در اروپا از ابتدای سال 24 درصد افزایش داشته و در طی این روند شاسی بلند‌های کوچک حدود 1.08 میلیون، شاسی بلند‌های کامپکت 1.24 میلیون و شاسی بلند‌های متوسط 455,400 عدد ثبت داشته اند. ولی ثبت و فروش شاسی بلند‌های بزرگ کاهشی 9 درصدی را تجربه کرده که این ارقام به خوبی مشخص کننده میزان محبوبیت مدل‌های کامپکت نسبت به سایرین هستند.
مینی ون ها بزرگترین قربانیان محبوب شدن شاسی بلند ‌ها هستند تا جایی که میزان فروش آنها با 23 درصد کاهش، رکورد کمترین فروش این دهه را به نام خود کرده است.
خودرو های شرکت فولکس واگن همچنان بیشترین فروش را بین دیگر خودروها در اروپا داشته اند و میزان فروش شاسی بلند‌های این شرکت از ابتدای سال 42 درصد افزایش را تجربه کرده است.
بر اساس گفته های "فلیپ مانوز"، شخصی که این تحقیقات را انجام داده است با آنکه شرکت فولکس واگن دیر تر از سایرین به ساخت این دسته از خودروها مشغول شده است اما موفقیت بسیاری را کسب کرده و خودروی T-Roc این شرکت به سرعت به یکی از پرفروش ترین های اروپا تبدیل شده است. در مجموع این شرکت بسیار خوب عمل کرده و این موفقیت احتمالا سبب جبران خسارات وارد شده به علت ایجاد بحران آلایندگی موتورهای دیزلی میشود. گفتنی است که در سایر بازارهای جهان نیز رشد بی وقفه خودروهای کراس اوور و SUV ادامه دارد و در مقابل خودروهای سدان سایز متوسط، هاچ بک های سه درب، خودروهای کوپه و مینی ون ها و استیشن ها در حال از دست دادن مشتریان خود هستند. این روند به شکلی نگران کننده ادامه دارد و هیچ بعید نیست که بسیاری از خودروسازان ناچار به حذف کلاس های بدنه کلاسیک و مشهور از سبد محصولات خود شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد