موضوعات داغ

فورد ماستنگ مک‌وان 300 اسبی در نمایشگاه مشهد؛ وقتی هیجان معنا می‌شود

عکس نویسنده
مهبد احمدیان
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
در هجدهمین نمایشگاه بین‌الملی خودرو و صنایع وابسته مشهد، سالنی را به خودروهای کلاسیک اختصاص داده بودند و شاید به جرات می‌توان گفت این قسمت، جذاب‌ترین غرفه و سالن نمایشگاه امسال بود.
خودروهای بسیار خاص و البته زیبایی در این سالن حضور داشت که هر بیننده‌ای را برای لحظاتی جذب خود می‌کرد. در این بین اما چند خودرو از باقی جذاب تر و پرطرفدارتر بودند. فورد ماستنگ Mach1 مدل 1972 زرد رنگ بی‌شک یکی از شاهکارهای این قسمت بود. خودرویی که بازسازی شده بود و بسیار سر حال به نظر می‌رسید و البته طبق گفته مالک هنوز قسمت‌هایی از آن تحت بازسازی بود. این نسخه از فورد ماستنگ Mach1 از نظر ابعاد و اندازه کشیده‌ترین نسل از فورد ماستنگ تولید شده در طول تاریخ است.

فورد ماستنگ مک وان

فورد ماستنگ مک وان

این فیس از فورد ماستنگ از سال 1971 پا به عرصه رقابت با شورلت کامارو نسل 2 گذاشت و در اواخر همین سال بود که نمونه‌ای از ماستنگ به اسم مک‌وان یا به عبارتی ماخ‌وان وارد این رقابت داغ شد.
مک‌وانی که در نماشگاه دلبری می‌کرد، تولید سال 1972 بود که به جرات می‌توان گفت یکی از قدرتمندترین‌های نسل خود بوده است ولی این تمام ماجرا نیست. این مک‌وان با نمونه استاندارد تفاوت‌هایی دارد، موتور استاندارد این ماشین با موتور سومین نسل از ماستنگ جایگزین شده که موتوری بروزتر، قوی‌تر و چالاک‌تر است. این موتور به فناوری انژکتور مجهز است که با حجم موتور 302 اینچ‌مکعب معادل 5000 سی‌سی به همراه تغییراتی که مالک بر روی سیستم خروجی موتور و ECU یا کامپیوتر خودرو اعمال کرده، حدود 300 اسب بخار را سر چرخ‌ها به راننده تحویل می‌دهد. سیستم اگزوز ایکس پایپ، طنین دلنوازی از موتور به گوش حضار میرساند که به جذابیت و گیرایی چهره خشمگین این اسب سرکش می‌افزاید. این تنها نمونه از فورد ماستنگ مک‌وان است که در ایران به این موتور مجهز است. تمام این‌ها در کنار گیربکس 5 سرعته اور درایو باعث تجربه‌ای متفاوت از هیجان می‌شود که به همراه مقدار زیادی سر و صدا و دود لاستیک به در نوردیدن جادها می‌پردازد. این تمام هر آن چیزی است که از یک خودروی عضلانی (ماسل‌کار) دهه 70 انتظار داریم.

فورد ماستنگ

فورد ماستنگ

در ادامه لازم به ذکر است که بدنه و تزئینات داخلی کاملاً با وسواس فراوان و به صورت فابریک بازسازی و کنار هم قرار داده شده‌اند تا نمایی خوش از روزگار قدیم و دنیای ماشین‌بازی را نشان دهد.
در آخر تمام این تغییرات با صبر و تحمل فراوان برای به دست آوردن قطعات مناسب و با صرف هزینه‌هایی بالق بر یک صد میلیون تومان به مرور زمان ایجاد شده‌اند و مالک مدعی است که تمام این تغییرات کاملاً قانونی و تغییر موتور با درج در سند ایجاد شده تا هیچ مشکلی برای نعره این اسب سرکش در خیابان‌های بی‌دفاع شهر نباشد.
در انتها جا دارد از آقای سهیل حجت‌پناه، مالک خودرو جهت همکاری با خودروبانک کمال تشکر را داشته باشیم.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/21
پایه های ابهت رو این ماسل کارای دهه ۷۰ تعریف کردن. فقط،درسته که صاحبش امکان نداره به فکر فروش باشه ولی ای کاش یه بازه قیمتی میگرفتید.که فکر نکنم الان زیر یه تومن باشه
1397/5/21
حاضرم همین الان هر چقدر قیمت این ماشین باشه بدم پای این ماشین، هزینه های نگهداری و بنزینشو بدم ولی پول پای سراتو و هایما ندم !
1397/5/21
اخه فورد و خرابی مگه داریم؟ مگه میشه؟
1397/5/21
جمع کردن خودرو آمریکایی مخصوصا ماسل کارهاش اونم با این سطح بالا واقعا نیاز به وقت و حوصله و ذوق زیاد و از همه مهم تر یه جیب پر پول داره.دوستم سال 91 مزدا داشت و فروختش و پونتیاک ترنز ام خرید و تا حد ورشکستگی خودش برا ماشین هزینه کرد و الان هم نهایتا فقط هفته ای یک بار اونم شاید بیارتش بیرون یه دوری باهاش بزنه.به این میگن ماشین باز واقعی که حاظره اینقدر برا خودرویی هزینه کنه که آنچنان هم کاربردی نیست.یه تبریک ویژه به مالک خوش ذوق این ماشین که واقعا سنگ تموم گذاشته و فابریک نگه داشتن ماشین بزرگ ترین نکته مثبت این خودروهه ( بر خلاف برخی مالکین کلاسیک که حتی تا مرز بریدن سقف و دستی کروک کردن اونو رو نابود میکنن )
1397/5/21
اسطوره...