موضوعات داغ

تثبیت قیمت خودرو در سایت دیوار

عکس مطلب اول
بازار خودرو این روزها آشفته بازاری است، از 206 شصت میلیون تومانی تا ساندرو 110 میلیون تومانی. حتی خیلی‌ها با بودجه‌ای که در دست دارند، نمی‌توانند دیگر به خرید خودروی نو فکر کنند. از سوی دیگر بسیاری از فروشندگان جهت قیمت‌گذاری روی خودرو گیج شده‌اند. اما در این ایام کدام خودروها بیش از بقیه خرید و فروش می‌شوند؟
با نگاهی به آگهی خودروی نو و دست دوم در سایت دیوار می‌توان تا حدودی به این موضوع پی برد، زیرا اولین کاری که هر مشتری و فروشنده برای خرید و فروش به ذهنش می‌رسد، آگهی کردن در این سایت است.

206، تیبا و پراید همچنان در صدر جدول
پراید با وجود زمزمه توقف خط تولید و جایگزینی تیبا با آن، هنوز در سایت دیوار در آگهی‌های بسیاری به چشم می‌خورد. قیمت‌ آن از 8 میلیون تومان آغاز می‌شود. همچنین پراید صفر در این سایت 28 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این آگهی‌ها به صورت فروش اقساطی، فوری، کمتر از قیمت بازار و به قیمت نمایندگی هستند. چنانچه خریدار هستید، می‌توانید با مقایسه مدل‌ها، بهترین و عادلانه‌ترین قیمت را متوجه و اگر فروشنده هستید، با مراجعه به وبلاگ این سایت می‌توانید از عوامل قیمت‌گذاری خودرو باخبر شوید.
تیبا 2 و صندوق‌دار اعم از فول آپشن و معمولی نیز در دیوار جزو پرفروش‌ترین خودروها به شمار می‌آیند. تیبا 2 حالا قیمتی حدود 33 میلیون تومان دارد و مدل صندوق‌دار آن معادل 30 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما در میان آگهی‌ خودروی نو و دست دوم این سایت و در قسمت خرید و فروش تیبا، می‌توانید صفر کیلومتر یا در حد نوی این دو ماشین را به قیمت قبل پیدا کنید. از سویی، بسیاری از فروشندگان به دلیل نوسانات اخیر شاید نتوانند خودرو را به فروش برسانند. توصیه می‌شود برای آنکه مدت‌ها آگهی شما در صف نماند، یک الی دو میلیون تومان کمتر از دیگران برای تیبایتان قیمت‌گذاری کنید.
و اما پژو 206... این خودرو که در سال گذشته جزو ده وسیله نقلیه پرفروش معرفی شد، در یک ماه گذشته خریداران را با شوکی عظیم همراه کرد. 206 تیپ دو صفر کیلومتر در بازار قیمتی حدود 55 میلیون تومان و تیپ 5 حدود 65 میلیون تومان دارند. این در حالی است که تیپ 5، در تاریخ 31 تبرماه 48 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. با این وجود می‌توانید باز هم به آگهی خودروی نو و دست دوم دیوار اطمینان کنید و چشم‌هایتان با نگاه به آگهی‌ها گرد نشود. به عنوان مثال 206 تیپ 2 مدل سال 1397 با 1000 کیلومتر کارکرد در دیوار 48 میلیون تومان به فروش می‌رسد. فروشنده می‌گوید به دلیل فروش فوری، آن را با قیمت قبل آگهی کرده است.
بعد از این سه خودرو، تندر 90، پژو پارس و 405 بیشترین آگهی خرید و فروش در دیوار را به خود اختصاص داده‌اند.

آگهی‌های استثنایی
گاهی اوقات نیز در بین آگهی خودروی نو و دست دوم دیوار، مواردی استثنایی به چشم می‌خورد. مثلا 206 صندوق‌دار نقره‌ای رنگ، مدل سال 1387 با 50 هزار کیلومتر کارکرد 29 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. فروشنده می‌گوید این خودرو مدت‌ها در پارکینگ بوده است.
همچنین در مورد دیگری، رانا مدل سال 1392 با 100 هزار کیلومتر کارکرد به همراه چهار حلقه لاستیک نو، کف‌پوش چرم، روکش‌های نو، دزدگیر تصویری، ضبط بلوتوث‌دار و معاینه فنی کامل، 28 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. با توجه به مدل و قیمت، کمتر آگهی مشابهی از این خودرو می‌توان یافت.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/22
خیلی خیلی قیمت ها افتضاحه، من الان 20 تومن بودجه دارم. اولویتم پرشیا بود که الان حتی مدل 84 هم به سختی پیدا میشه تا 20 تومن سمند و 405 هم تقریبا تا مدل 88 پیدا میشه ینی ماشین 10 سال پیش!